Bekijk volle/desktop versie : Dames met hijaab?!



17-01-2007, 20:56
Salaam dames,

Hopelijk kunnen jullie mij op de één of andere manier helpen

Ik geef jullie eerst wel ff wat info over mezelf; Ik ben 18jaar en zit in 5VWO en heb een bijbaantje in eenwinkel. Ik wil al erg lang een hoofddoek dragen. Alleen vind ik het zo moeilijk om die stap te zetten..Daar heb ik twee hoofdredene voor(alleen..die redene zouden mij er eigenlijk niet van moeten weerhouden )

Naar mijn idee is de hoofddoek een deel van je geloof. Alleen ben ik er zelf niet mee opgegroeid..wel met de islaam en alles wat erbij hoort..ik ken mijn eigen grenzen, al van jongs af aan..en heb nooit een vriend of iets in die richting gehad..(natuurlijk ben ik niet perfect, maar wat betreft jongens, ben ik altijd verstandig geweest)

Ik ben een persoon die heel sociaal is en graag met mensen omgaat..dat is de eerste reden waarom ik het zo moeilijk vind..ik zit met alleen maar Nederlanders in de klas, ik werk tussen de Nederlanders..en ik weet wat voor vooroordelen zij hebben..dat maakt t voor mij zoo moeilijk..

Ik weet nog vorig jaar..zei een klasgenoogtje tegen mij: "weet je, ik mag jou echt..en ook omdat jij geen hoofddoek draag net als sommige andere" Dat deed mij heel erg pijn, ik voelde me beledigd en legde haar uit wat de hoofddoek inhoud..alleen zij vinden het gewoon moeilijk om te begrijpen..of willen het niet begijpen?!

De andere reden is mijn moeder..zij draagt geen hoofddoek..niet dat zij zo van die moderne moeders is en korte haren heeft en zich als een Nederlander gedraagt..in tegen deel zelfs..zij vindt de islaam heel belangrijk..ze bidt en zij heeft mij van jongs af aan geleerd wat goed en fout is..en wat wel een niet hoort, als moslimzijnde..

Alleen ik weet dat zij wel een hoofddoek zou willen dragen..maar voor haar is die stap nog moeilijker, omdat zij al jaren zonder heeft geleefd En hoe zal t staan als een dochter hoofddoek draagt, maar de ma niet..zij zal dan gedwongen zijn..om die stap te nemen..ergens motiveerd dat me juist nog meer..om een hoofddoek te gaan dragen..om me moeder indirect over te halen het ook te doen!

Verder heb ik er al een aantal keer met een vriendin over gepraat..en wij willen graag tegelijk een hoofddoek gaan dragen(als we dan nog leven)..insjaALLAH nog deze zomer..omdat naar mijn idee..dan dus mijn geloof helemaal compleet is..en ik me een stuk vrijer zal voelen..

Ik wil ook geen piratenhoofddoek(zoals ze dat toch noemen ) maar gewoon een echte Hijaab gaan dragen, insjaALLAH..

Mijn probleem is dus dat ik echt heel veel moeite heb met die stap..ik vind zelf dat ik er 100% aan toe ben..en als ik um draag, ook voor niets of niemand af doe(want waarschijnlijk gaat t ook mijn baan kosten..en ik heb t er echt voor over..alleen die stap


(sorry mensen voor al die tekst..maar ik zit ermee..en wil het graag kwijt! En ik vraag me af of er meer mensen zijn die hierover mee kunnen praten..het dus zelf ervaren hebben..of mij kunnen adviseren?

Ma3a salama

17-01-2007, 21:07


Hey Meid,

Ik begrijp hoe je je voelt, echt waar.... De eerste paar weken zijn daarom ook het moeilijkst, maar ik zou zeggen houd vol! Want inna Allaho ma3a assabirien... En zoals je zegt, het maakt je compleet, zo heb ik het ook ervaren.... Praat erover met je moeder, misschien kunnen jullie samen de hoofddoek gaan dragen... Het zal voor haar juist een motivatie zijn, ze zal trots op je zijn, en daardoor ook Insha Allah een hoofddoek gaan dragen...En wat betreft het werk, tsja stel het ze voor, maar wees sterk vooral als het alleen om een bijbaan gaat, persoonlijk zou ik zelfs mijn baan opzeggen, als ik mn hoofddoek niet zou mogen ophouden.....
Wat betreft nederlandse vrienden, ik begrijp hoe je je voelt, maar vergeet niet: Zij zijn niet degene die jou de djenna zullen doen betreden..... Of je ze nou tevreden stelt of niet. Wat boeit me het als ze zo denken, het zegt iets over hun niveau.... Maar we moeten naar Allah luisteren, en doen wat ons is opgedragen.... Immers dit leven is maar tijdelijk... Tot slot is het wel leuk als twee vriendinnen samen de stap nemen.. Zo kun je elkaar steunen en dat maakt je weer sterker. Maar ik zou je willen adviseren, denk goed na, en praat erover... Wees niet bang om vragen te stellen, en schaam je niet... probeer sterk te blijven in je standpunt en houd vol.... Insha Allah zal rabbi het moeilijke voor je gemakkelijken...

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen steunen..



ps, ik draag ook sinds 3 maanden mn hoofddoek, dus ik begrijp wat je meemaakt...

17-01-2007, 21:09
Ik heb precies hetzelfde als jou, echt heel de situatie je uitgelegd hebt. Het verschil tussen ons is dat mijn moeder wel een hoofddoek draagt. Wat betreft je moeder, kaart het met haar aan misschien gaat wil ze dan ook een hoofddoek dragen. En als je moeder zichzelf er beter door zou voelen, dan draag jij 'm pas een tijdje nadat je moeder hem draagt. Ik hoop dat je mn verhaal snap want ik slaap half hahahaah Ik reageer morgen nog wel een keer als ik''echt'' wakker ben.

Moge Allah het voor je gemakkelijken Insa Allah

17-01-2007, 21:16
Dames..heel erg bedankt voor jullie reactie..bedankt voor de tips..enne wallah ik ben trots op jullie..insjaALLAH zal ik die stap ook voor mezelf kunnen nemen..ik voel me namelijk erg down als ik er aan denk..ik doe niks geks(zoals vele meiden tegenwoordig, jammer genoeg) en doordat ik geen hoofddoek draag..voel ik me toch soort van scheinhelig

Mijn zusje(9jaar) hoorde toevallig het woordje hoofddoek vallen..en schrok zich rot..ze wilde niet dat ik een hoofddoek zou dragen..en anders mocht ik haar niet naar school breng dat deed me zoo veel pijn..ik weet dat zij nog jong is..maar wat zullen hollandien dan wel niet denken..

Wat betreft mijn zusje..ik zal haar alles gewoon duidelijk uitleggen..zodat ze het begrijpt..maar andere?? Ik moet me al keer op keer bewijzen..overal waar ik kom..alleen omdat ik marokkaan ben

maar insjaALLAH komt het goed


17-01-2007, 21:46


Soebhanallah ik zit in precies dezelfde situatie als jij.


19-01-2007, 10:36

Citaat door ~M@ghrAbiA~:
Soebhanallah ik zit in precies dezelfde situatie als jij.



Kun je me uitleggen hoe jij je voelt..en er mee omgaat?