Bekijk volle/desktop versie : » Wassing v/d vrouw.



17-01-2007, 16:12
-
























misschien een rare vraag maar is t verplicht voor de vrouw, nadat ze gebruik heeft gemaakt van de wc, verplicht om zichzelf daar beneden met water te reinigen...???

17-01-2007, 21:16


jah beste zuster....elhamdolillah
want urine maakt de wodo ongeldig...inshallah

18-01-2007, 14:56
Selaam Alaikoem Zusters,

Ik heb ook een vraag over de wassing..
Nadat je ongesteld bent geweest moet je toch eerst een wassing doen, een dag van te voren voordat je weer met je Salaat begint..
Misschien een rare vraag, maar ik zou graag willen weten hoe dit moet, etc of het echt zo is?

18-01-2007, 15:01
Men begint door “Bismillah” te zeggen met de intentie om de grote wassing uit te voeren.


Vervolgens wast men driemaal de handen tot de polsen.



Vervolgens wast men de intieme delen.


Vervolgens verricht men de kleine wassing. Men kan de voeten wassen of dit tot het eind uitstellen.

Met vochtige handen wrijft men vervolgens over de hoofdhuid, voor een vrouw is het voldoende om driemaal water te gieten en over haar haren te wrijven zonder haar vlechten los te maken.

De imam Tiermidie levert over dat Oem Salama aan de profeet vroeg: “Ik vlecht mijn haar, hoe moet ik mijn grote wassing verrichten, moet ik mijn vlechten losmaken?” “Nee,” antwoordde de profeet , “ het is voldoende om er driemaal water overheen te gieten.”


Vervolgens wast men driemaal zijn hoofd en oren, iedere keer met een handje vol water.


Dan giet men water over de rechterkant en men wast die van boven naar beneden, hierop wast men op dezelfde wijze de linkerkant. Men moet letten op de verborgen delen van het lichaam, zoals de navel, oksels, de onderkant van de knieën en anderen.
“Als de profeet zijn grote wassing verrichtte,” zei Aisha, “dan begon hij zijn edele handen te wassen alvorens ze in het water te steken, vervolgens waste hij zijn intieme delen, deed de kleine wassing als voor het gebed, bevochtigde zijn haren, wast zijn hoofd driemaal en goot vervolgens water over zijn gehele lichaam.” (Tiermidie)

En Allah en zijn profeet weten het beste.

18-01-2007, 15:02



Citaat door my_own_style:
Selaam Alaikoem Zusters,

Ik heb ook een vraag over de wassing..
Nadat je ongesteld bent geweest moet je toch eerst een wassing doen, een dag van te voren voordat je weer met je Salaat begint..
Misschien een rare vraag, maar ik zou graag willen weten hoe dit moet, etc of het echt zo is?


Salaam oegti ik wilde nog even zeggen niks is raar om te vragen!!!!

18-01-2007, 15:10
dank jullie wel lieve zusters!!

18-01-2007, 15:12
Graag gedaan lieve oegt

18-01-2007, 17:31

Citaat door oegt_001:
Salaam oegti ik wilde nog even zeggen niks is raar om te vragen!!!!




Dankjwel Oeghtie!

18-01-2007, 17:33

Citaat door my_own_style:
Dankjwel Oeghtie!
graag gedaan

19-01-2007, 14:26
djazaakoem Allah..

maar als je ongesteld bent kan je toch ook gwn gaan douchen en dan de wodoe doen

19-01-2007, 16:39

Citaat door mocroladii:
djazaakoem Allah..

maar als je ongesteld bent kan je toch ook gwn gaan douchen en dan de wodoe doen





jah zo doe ik het

want ik heb gehoord, dat je je hele lichaam moet wassen....zelfs de gaatjes in je oren, en alles schoon aan doen,(omdat er bloed op kan blijven)



En Allah swt weet het beste

20-01-2007, 15:53

Citaat door marokko_moslima:
jah zo doe ik het

want ik heb gehoord, dat je je hele lichaam moet wassen....zelfs de gaatjes in je oren, en alles schoon aan doen,(omdat er bloed op kan blijven)



En Allah swt weet het beste




jah zo doe ik t ook
Gair insha'Allah

20-01-2007, 18:31


Ja inderdaad douchen en tijdens het douchen woedoe doen omdat je hele lichaam nat moet zijn!!! Zo doe ik het.

20-01-2007, 19:36

Citaat door mocroladii:
jah zo doe ik t ook
Gair insha'Allah





elhamdolillah