Bekijk volle/desktop versie : Bewijs wenkbrauen epileren haram

Pagina's : [1] 2

16-01-2007, 20:01
Salaamo3leikom

Na een felle discussie met iemand over de kwestie dat wenkbrauwen epileren haram is, wil degene nu een bewijs zien waar het letterlijk staat in de koran of hadith
Kan iemand mij hieraan helpen? Want ik heb haar al genoeg bewijzen gegeven met bronnen van internet maar dit vind zij niet betrouwbaar genoeg

zazakaallaahom geiran

16-01-2007, 20:07

Volume 6, Book 60, Number 408
Narrator: Alqama

'Abdullah (bin Masud) said. "Allah curses those ladies who practice tattooing and those who get themselves tattooed, and those ladies who remove the hair from their faces and those who make artificial spaces between their teeth in order to look more beautiful whereby they change Allah's creation." His saying reached a lady from Bani Asd called Um Yaqub who came (to Abdullah) and said, "I have come to know that you have cursed such-and-such (ladies)?" He replied, "Why should I not curse these whom Allah's Apostle has cursed and who are (cursed) in Allah's Book!" Um Yaqub said, "I have read the whole Quran, but I did not find in it what you say." He said, "Verily, if you have read it (i.e. the Quran), you have found it. Didn't you read: 'And whatsoever the Apostle gives you take it and whatsoever he forbids you, you abstain (from it). (59.7) She replied, "Yes, I did," He said, "Verily, Allah's Apostle forbade such things." "She said, "But I see your wife doing these things?" He said, "Go and watch her." She went and watched her but could not see anything in support of her statement. On that he said, "If my wife was as you thought, I would not keep her in my company."

Sahih Bukhari,
De Ahadith zijn terug te vinden op : http://www.worldofislam.info

16-01-2007, 20:10
zazakallaahoe ghairan agie, heb je het misschien ook in het nederlands voor me? of een nederlandse vertaling/bron?

16-01-2007, 20:18
Mag een vrouw de wenkbrauwen epileren vanwege haar man?

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is voor haar niet toegestaan om hem te gehoorzamen in datgene wat leidt tot ongehoorzaamheid jegens Allah. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “(Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert) in ongehoorzaamheid tegenover Allah.” (al-Boechari en Moeslim)

Het epileren van de wenkbrauwen behoort tot de grote zonden (al-Kabaa’ir). Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Allah vervloekt de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).” (Moeslim)

Er kwam eens een vrouw naar Ibn Mascoed en zei: “Ben jij het die zegt: Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” Hij zei: ,,Ja.” Waarop zij antwoordde: ,,Ik heb het Boek van Allah van het begin tot eind gelezen, maar ik heb er niet in gevonden wat jij zegt.” Hij antwoordde: ,,Zou je het (echt) hebben gelezen, dan had je het gevonden. Wat betreft het lezen van:

“En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat. Maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, waarlijk, Allah is hard in de bestraffing.” (Soerat al-Hashr: 7)

Zij zei: “Zeker (dat heb ik gelezen).” Hij antwoordde: ,,Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: ,,Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” (al-Boechari en Moeslim)

Tenslotte adviseren wij de zuster om haar man te herinneren aan Allah en de Dag des Oordeels.

En Allah weet het beter.

16-01-2007, 20:21

Ik weet het ook niet meer of epileren echt haram is.
Als ik naar de arabische televisiestations kijk zie ik damens met hoofddoeken en geepileerde wenkbrauwen.

16-01-2007, 20:26
Als ik naar sommige arabische tv stations luister en kijk,hoor ik muziek ???
Op sommige arabische tv stations zie ik mensen zonder baard ???

16-01-2007, 20:43

Citaat door Tiemaatje20:
Het punt is dat mensen het niet wíllen weten. Sorry maar jij bent een voorbeeld. De informatie wordt je net voorschoteld... En toch blijven mensen vragen stellen?

PARDON, Ken je mij

16-01-2007, 20:45

Citaat door Abu_Hoed:
Als ik naar sommige arabische tv stations luister en kijk,hoor ik muziek ???
Op sommige arabische tv stations zie ik mensen zonder baard ???

Blijf bij het onderwerp......

16-01-2007, 20:53
Sadaka Allah oe 3adiem..

16-01-2007, 22:21
sallamo 3alaikom,
ik ben nieuw en ik het het stukje van jullie over epeleren gelezen, vandaar dat ik schrijf.
ik weet al heel lang dat het haram is, het is bewezen dooe hadieth en quran.
en wat betreft wat de mensen doen, dus die mensen op televisie. ik denk dat het tijd is om niet te doen wat mensen doen. gewoon doen en volgen wat in de koran staat en verder komt het zeker goed inschaallah
wassalamo 3alaikom

17-01-2007, 08:11

Citaat door snowwhite24:
Blijf bij het onderwerp......

Ik blijf ook bij het onderwerp,ik zeg dit om duidelijk te maken om niet door te verwijzen naar Arabische tv stations of iets dergelijks,want hun zijn namelijk niet degenen die wij als voorbeeld moeten nemen.We nemen namelijk de Profeet saws als voorbeeld,en als het gaat om zaken voor de vrouwen,dan kijken we naar zijn uitspraken,of naar die van Allah.
Wij volgen de Quran en Sunnah,en niet de mode van één of ander tv station.Ook heeft de broeder net bewijs gegeven uit één van de betrouwbaarste boeken na de Quran,namelijk Sahih Bukhari.
Sahih Bukhari is een authentiek verklaarde verzameling van ahadith,en dit werk bevat in woorden samengevatten uitspraken,handelingen en zaken van de deen die de Profeet saws ons heeft onderwezen.

17-01-2007, 12:22
Beste broeder,

Alleen in de quran bevat de feittelijke waarheid, en is niet gebasseerd op meningen.
in welke sourat staat het of is het hadith.

Mijn wenkbrauwen zijn niet geëpileerd, maar wilde meer informatie hebben.

Want 7 op 10 jongere vrouwen epileerd.

Salem amlikom rhamatullah,

17-01-2007, 15:17

Ahadith leggen de Quran uit....

Wa 3leikoem salaam warachmat Allahi wa barakatoh

17-01-2007, 15:26
mag ik vragen of een snor weghalen haram is bij een vrouw.

17-01-2007, 15:52
Wallahu 3lam...

Pagina's : [1] 2