Bekijk volle/desktop versie : wie weet wat je nodig hebt voor trouwakte ..



16-01-2007, 11:13
iemand enig idee wat ze vragen ,als je hier in nederland wil trouwen .

en beide hier geboren in nederland. heb je dan een marokaanse paspoort nodig ?moet je wel of niet in onder trouw ..alle tips zijn welkom .

16-01-2007, 11:15


Nee Marokkaans paspoort hoeft niet lilchakir, wel eerst ondertrouw... nadat iemand ondertrouw heeft gedaan bij de gemeente kun je dezelfde dag een afspraak maken om te trouwen...

16-01-2007, 11:17
als jullie beide hier zijn geboren dan heb je geen marokkaanse paspoort nodig, ja ondertrouw moet wel. en als jij bijvoorbeeld niet in jou geboorte plaats trouwd moet je bevolkingsregister heben, van je eigen gemeente......
hoop dat je er iets aan hebt

p.s ga je opnieuw trouwen...............

16-01-2007, 11:19
Als je allebei hier bent geboren heb je bij het gemeentehuis alleen je nederlandse paspoort nodig, uitreksel van het bevolkingsregister.

Maar als je naar het marokkaans consulaat wilt heb je je nederlandse trouwboekje nodig, uitreksel van bevolkingsregister en een marokkaans paspoort. Mijn broertje ging vorig jaar trouwen en werd bij het marokkaans consulaat omdat hij geen marokkaans paspoort bij zich. Oh ja, en ook de getuigen moeten een marokkaans paspoort mee.

16-01-2007, 11:19



Citaat:

Citaat door Doenya25:
Nee Marokkaans paspoort hoeft niet lilchakir, wel eerst ondertrouw... nadat iemand ondertrouw heeft gedaan bij de gemeente kun je dezelfde dag een afspraak maken om te trouwen...

dus eerst ondertrouw bij de gemeente.. en daarna kan je zoesjieadoen bij de consulaat? toch

16-01-2007, 11:20
oh ja, en als je naar een consulaat gaat in een andere stad, moet je bij het consulaat in je eigen woonplaats een uitreksel halen en naar het andere onsulaat meenemen.

16-01-2007, 11:22

Citaat door lilchakir:

dus eerst ondertrouw bij de gemeente.. en daarna kan je zoesjieadoen bij de consulaat? toch


Bij de marokkaanse consulaat vragen ze om het Trouwboekje. Dus eerst trouwen...

Your welcome...

16-01-2007, 11:23

Citaat:
[QUOTE=Gatargirl;28774925]als jullie beide hier zijn geboren dan heb je geen marokkaanse paspoort nodig, ja ondertrouw moet wel. en als jij bijvoorbeeld niet in jou geboorte plaats trouwd moet je bevolkingsregister heben, van je eigen gemeente......
hoop dat je er iets aan hebt

p.s ga je opnieuw trouwen...............[/QUOTE]
20 jaar is wel genoeg ik ruil mijn man in ..voor 2 gasten van 20

ps bedankt voor de tips

@cateraar bedankt meid voor je reactie

16-01-2007, 11:26

Citaat:

Citaat door cateraar:
nee nee nee...eerst ondertrouw, dan "echt" trouwen en dan pas kun je bij het consulaat trouwen. Je moet je trouwboekje meenemen naar het consulaat.

zo der is wel veel veranderd zeg.. ik ken dat helemaal niet ondertrouw.. iewa jah was in mij tijd ook niet ..ps moet je veel mensen meenemen om te getuigen. ik neem aan dat het net zo gaat als in films ?

16-01-2007, 11:27

Citaat door lilchakir:
zo der is wel veel veranderd zeg.. ik ken dat helemaal niet ondertrouw.. iewa jah was in mij tijd ook niet ..ps moet je veel mensen meenemen om te getuigen. ik neem aan dat het net zo gaat als in films ?





2 getuigen... 1 getuige voor het meisje, 1 getuige voor de jongen....

16-01-2007, 11:29

Citaat:

Citaat door Nysha:
gata je zoon huwen???
nee joh zijn vader en ik ben bruidsmeisje
nee is voor iemand die me vroeg om het na tevragen..

16-01-2007, 11:31
dames bedankt voor jullie reactie check jullie hoekjes ..en het moest schat zijn

16-01-2007, 11:49


damessss .. wat als je paspooort verlopen is

16-01-2007, 11:54
als je paspoort verlopen is moet je hem eerst verlengen.

Als je bij de marokkaanse consulaat gaat trouwen,moeten de getuige mannen zijn. ik nam een vrouw mee en die had pech
athans ik had pech....

16-01-2007, 22:55
waarom moeten dat mannen zijn

echt een ezel ben ik .. mijn paspoort is gewoon verlopen