Bekijk volle/desktop versie : Besnijdenis



16-01-2007, 09:30
Hallo,

Ik wil binnnen kort mn zoontje laten besnijden maar weet niet zo goed hoe alles moet en gaat.

Wie kan mij helpen met ideetjes en suggesties wat betreft gewoontes tradities en hoe ik alle moet aankleden en beleven.

Daar mee bedoel ik dus dat ik alles wil weten hoe je de behandeling ondergaat wat je doet als kind thuis komt hoe je en wanneer je je bezoek pland voor bv een klein besloten feestje voor de familie etc qua eten en lekkernijen en kledij etc etc

Ik hoop dat jullie mij hier mee willen helpen

(ps de ingreep is begin feb 2007) heel snel dus

Alvast hartelijk bedankt!

16-01-2007, 09:55


wat wil je dan precies weten

16-01-2007, 09:59
plus het ligt eraan wil je een feest geven of alleen met je familie ik ken iemand die heeft haar zoontje besneden op een zaterdag denk ik en de dag ervoor heeft ze eerst een feestje voor hem gegeven want de dag van de ingreep zal hij zich niet echt lekker voelen en wat betreft kleren die kan je bij elke marokkaanse met een kledingzaak kopen

16-01-2007, 12:24
ik dacht ik duidelijke genoeg had beschreven wat ik wilde weten eigenlijk alles !

dit is helemaal nieuw voor mij heb dit nog nooit van dicht bij meegemaakt

nee ik heb de besnijdenis op n donderdag gepland staan en dan wil een klein besloten feest geven op zaterdag voor mijn schoonfam en ouders dat wil zeggen mijn ouders broer en zussen en mn man zn broers en zussen geen tantes ooms neven nichten en zo echt alleen de ooms en tantes van mijn zoontje

16-01-2007, 12:26


dat hangt allemaal af van hoe groot je het feest wil houden, en wat jullie voor bepaalde tradities hebben
er zijn mensen die een besnijdenisfeest met een negaffa en al3maria, band, catering enz enz vieren
maar je kan het ook thuis vieren met je zoontje en familie
bij is het gebruikelijk dat de jongen kohl krijgt en henna

16-01-2007, 12:27
nou dat bedoel ik dus de kleine dingen en de grote wil ik weten
zoals khol en henna dat wist ik dus niet. thanx oem tarik !

16-01-2007, 12:47
hoi hoi..
ik heb mijn zoontje 2 wken trug ook op donderdag besneden en zaterdag een etentje gegeven..
dag ervoor hebben we henna voor m gedaan .. zooo mashallah mooi!!!
om donderdag gingen we... hij kreeg eeerst verdoving, waar ie niks van voelde.. en daarna werd er het een en ander weggeknipt en gehecht..klaar
vaseline, zetpillen en gaasjes mee..
je moet m de eerste 7 dagen elke dag ongeveer 10 min in bad doen.. elek verschoningsbeurt vaseline smeren op de luier of gaasje..want anders gaat het plakken..
het stelt niet echt veel voor.. ikw as echt zooo zenuwachtig.. maar het valt heel erg mee.
hij heeft nauwelijks pijn gehad, de 1e dag wel 3 keer zetpil gehad en daarna niet..
hij merkte er niks van, hartstikke vrolijk en spelen..
je moet het goed verzorgen en dan komt alles goed..
oooh ja en ik had m zo een jurkje aangetrokken savonds en zaterdag heel pakje, selhem, belgat, hoedje.. heel leuk. en natuurlijk veel fotos gemaakt!!!!
succes.

16-01-2007, 12:56

Citaat door Ghizlane:
nou dat bedoel ik dus de kleine dingen en de grote wil ik weten
zoals khol en henna dat wist ik dus niet. thanx oem tarik !




02-03-2007, 22:48
he gizlan het is nu maart dus veertel maar is alles goed gegaan met de besnijdenis van je zoontje en nog gefeliciteerd