Bekijk volle/desktop versie : Wanneer is jihad gerechtvaardigd?



15-01-2007, 16:14
Salam aleikoum warahamtullah

Kan iemand mij dit concreet vertellen?

15-01-2007, 16:49


Wahelikoum Asalaam,

Wat bedoel jij met Jihad? Jihad heeft veel betekenissen zuster!

Asalaam WAhelikoum.

15-01-2007, 20:39

Citaat door OuJdAbOyX:
Wahelikoum Asalaam,

Wat bedoel jij met Jihad? Jihad heeft veel betekenissen zuster!

Asalaam WAhelikoum.


Ik bedoel Jihad al asghar broeder.

16-01-2007, 00:39

Citaat door muslima_1985:
Ik bedoel Jihad al asghar broeder.


fysieke jihad is juist de grote jihad

16-01-2007, 00:51


Kan iemand uitgebreid, alle soorten jihad uitleggen?!


baraka ALlaahu fiekoem

wa'alaikom asalaam warahmatu Allaah

16-01-2007, 01:18
Van: Mujaheed (Oorspronkelijk bericht)
Verzonden: 28-5-2003 18:14
As salaam aleikum wr wb,

Dit is dan het eerst hoofdstuk dat ik heb vertaald van het boek van Sheich Abdullah Azzam. De inhoud van dit boek is ZEER belangrijk voor elke moslim om te weten. Ik raad daarom ook aan om dit goed en zorgvuldig door te lezen. InshALLAH binnenkort zal ik ook de andere hoofdstukken hiernatoe mailen.
Ik heb tijdens het vertalen bij de meeste hadith of uitspraken kort gezegd wie het heeft overgeleverd. Wie echter gedetailleerde informatie daarover wil, raad ik aan het origineel te lezen. Dat is oa te vinden op deze site,

http://www.religioscope.com/info/doc/jihad/azzam_defence_1_table.htm

Voor de rest is de fatwa helemaal compleet en heb ik geen delen overgeslagen (op de inleiding van Azzam na).

Moge Allah ons allen doen toenemen in kennis

Wa salam,
Mujaheed
------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------

TER VERDEDIGING VAN DE MOSLIM LANDEN

DE BELANGRIJKSTE PLICHT NA IMAAN

http://www.tawhed.ws/images/banners/large/r-795.gif

Vertaling van het boek van Sheich Abdullah Azzam, In defence of the muslim lands, vanuit het engels. Originele titel: Edi faa3a 3an aradhie muslimien

Voorwoord van jullie broeders in Ribatt:

na 1300 jaar van Islamitische overheersing heeft de Khalifaat ophouden te bestaan . Een groot rijk dat eens door iedereen gevreesd werd. Mensen aan wie het woord van Allah was toevertrouwd. De religie die bedoeld was voor de gehele mensheid. Waar is het tegenwoordig???..
De nasijun (mensen die onrein zijn) hebben de grijze massa van de moslims onder controle door marionetten te instaleren als leiders van landen die onder hun controle zijn. Kolonialisme heeft een nieuw gezicht gekregen.

Ze komen vanuit elke uithoek om ons te verdelen , net als de hongerigen die verlangen naar een feestmaaltijd. Er is geen grotere vernedering voor de mensen die de mensheid naar de verlossing hadden moeten leiden. Hoe zullen zij de ernst van de situatie inzien. Hun huis is aan het instorten en hun buren zijn aan het lachen. Nogmaals, wanneer zullen ze de ernst van de situatie inzien.

De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt (verenigen als 1 blok met 1 khaliefa) zal er onheil en grote wanorde in het land komen. [8/73]

Acht gij het geven van dranken aan de bedevaartgangers en het bezoeken van de heilige Moskee gelijk aan de werken van hem die in Allah en de laatste Dag gelooft en voor de zaak van Allah strijdt? Zij zijn in de ogen van Allah niet gelijk. En Allah leidt het onrechtvaardige volk niet. [9/19].


Abdullah bin Mubarek zegt in zijn brief aan zijn vriend al Fuzail ibn Ayazz: “O gij die bid bij de heilige moskee, had je maar meegedaan met ons in het strijden op het slachtveld, want dan had je geweten dat, vergeleken met onze Jihad, jouw aanbidden slechts het spel van kinderen is. Voor elke traan die jij over je wang laat rollen, laten wij in zijn plaats bloed op onze borst komen. Jij bent aan het spelen met je aanbidding, wanneer jullie aanbidders aan het aanbidden zijn, offeren de Mujahideen hun bloed en persoon op.”

Belangrijk om te weten is dat deze fatwa is goedgekeurd door bekende sheichs zoals Sheich Bin Baaz, Abdullah al Waan, Saeed Hawa, Mohammed Najeeb al Mutyey, Dr Hassin Hamid Hissan en Umar Sayyaf. Verder hebben ook sheich Abdur Razzaq Affiffi, Hassan Ayub, en Dr Ahmad al Assal hem goedgekeurd. Daarnaast heeft sheich Azzam deze fatwa tijdens het Hajj seizoen aan bij een bijeenkomst aan honderden Ulama uit de gehele islamistische wereld voorgelezen, en niemand had bezwaar ertegen. Het is zoals Sheich Idriss zei: “O broeder, er is geen meningsverschil over dit onderwerp!”

Hetgeen wat hij aan al deze mensen voorlag is dat de Salaf, de vrome voorgangers, de mensen van begrip, en de Muhaditheen uit alle tijden van de Islam er over eens zijn: “dat zodra een stuk moslimland ter grootte van een handbreedte word bezet, Jihad Fard Ain word voor elke moslim man en vrouw, waar het kind zal marcheren zonder toestemming van de ouders en de vrouw zonder toestemming van haar man.”

HOOFDSTUK 1: De verdediging van de moslim landen: de belangrijkste plicht na Iman.


“De eerste plicht na imaan is het verdrijven van de vijandelijke agressor wie de religie en de wereldse zaken aanvalt.” (Ibn Taymiyya ra)

Alle lof zij aan Allah, Hem prijzen wij en bij Hem zoeken we onze toevlucht en we zoeken Zijn vergiffenis. Wij zoeken toevlucht bij hem tegen het kwaad in onszelf en in het kwade van onze daden. Wie door Allah geleid word kan niet misleid worden, en wie Allah laat dwalen: niemand kan hem leiden.
Ik getuig dat er geen god is dan Allah, ik getuig dat Mohammed Zijn boodschapper en gezant is. Moge vrede en zegeningen op hem en zijn familieleden en metgezellen zijn.

en wat volgt:

Allah heeft deze religie gekozen als genade voor alle wereldbewoners. Hij heeft zijn meest gezegende boodschappers gestuurd om profeet te zijn voor deze religie. Om overwinning te brengen via het zwaard en de speer, nadat hij het duidelijk had uiteengezet met bewijzen en argumenten. De profeet heeft gezegd in een sahih hadith overgeleverd door Ahmad en tabarani: “Ik ben opgeheven tussen de handen van het Uur met het zwaard, totdat Allah de verhevene alleen aanbeden word zonder metgezellen. Hij heeft voorziening gegeven van onder de schaduw van de speren, en heeft vernedering verordend voor eenieder die tegen mijn bevel ingaat. En wie ook een volk nadoet, hij behoort tot hen.” (sahih saghir door Albaanie)

Allah de Verhevene heeft in Zijn wijsheid de redding van de mensheid in zijn verplichting van het vechten gelegd, want de Verhevene heeft gezegd:

…. Had Allah sommige mensen niet door anderen laten terugdrijven, dan zou de aarde verdorven zijn. Maar Allah is genadig jegens de werelden. (2:251).

Dus heeft Allah de verhevene dit oordeel als zegening aan de mensheid opgelegd, en het duidelijk gemaakt.
In andere woorden, de strijd tussen goed en kwaad is voor bezinning van de mensheid, opdat de waarheid dominant moge worden en het goede zal verspreiden. En ook zodat hun rituelen en plaatsen van aanbidding beschermd moge worden. Allah de Verhevene heeft gezegd:

…..En indien Allah sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën, waarin dikwijls de naam van Allah wordt herdacht, afgebroken zijn. Allah zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpt - Allah is inderdaad Sterk, Almachtig. (22:40)

Deze oordeel m.b.t verdedigende Jihad bezet vele plaatsen in het boek van Allahu ta’aala, om duidelijk te maken dat de waarheid een kracht nodig heeft om hem te beschermen.
Want hoe vaak is de waarheid niet verslagen doordat de bezitters ervan onachtzaam werden, en hoeveel valse ideeën zijn er niet groot geworden vanwege hun bondgenoten, en mensen die bereid waren ervoor te sterven.

16-01-2007, 01:19
De Jihad is gevestigt op 2 pilaren. Geduld, welke de dapperheid van het hart openbaart, en de gulheid waarmee men zijn rijkdom en ziel opoffert.
Toch, is het offer van iemand zijn persoon de grootste gulheid, en in de sahih hadith (goedgekeurt door Albaanie) overgeleverd door Ahmad: “Iman is geduld en gulheid.”

Ibn Taymiyya zegt: “Het amendement van de kinderen van Adam in hun religie en wereldse zaken zou niet compleet zijn zonder dapperheid en gulheid. En Allah heeft duidelijk gemaakt dat wie Jihad de rug toekeert, hij die mensen zal vervangen door mensen die het wel zullen doen: “Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen.”(9:39)

De profeet heeft ook de 2 grootste kwaden benadrukt, namelijk vrekkigheid en lafheid. Deze fouten leiden tot verslechtering van de ziel en het ontaarden van de maatschappij. In een sahih hadith (boekharie): “het meest slechte wat er in een mens is, is vrekkigheid en lafheid.”

Er zijn eeuwen geweest waarin de vrome voorgangers stevig vasthielden aan het oordeel m.b.t het vechten en daardoor heerser over de wereld werden en onderwijzers van de mensheid.

De Verhevene heeft gezegd: “En Wij stelden leiders uit hun (de kinderen van Israel) midden aan, die het volk door Ons gebod leidden, zolang zij standvastig waren en in Onze woorden een hecht geloof hadden” (32:24) .

De profeet heeft in een sahih hadith (ahmad en tarabani) gezegd: “De eersten van deze Ummah zijn gevormd door standvastigheid en een zekerheid van geloof, en de laatsten van deze Ummah zullen worden vernietigd door ellendigheid en verlangen.”

Helaas zijn er generaties gekomen die de moslims opvolgenden en die de regels van Allah niet in acht namen. Ze verlieten hun Heer, dus Hij verliet hen. Ze verlieten zijn regels, en werden daardoor verdwaald.

“19/59. Hen volgden de bozen op, die het gebed verwaarloosden, en hun hartstochten gehoor gaven. Weldra zullen zij hun ondergang tegemoet gaan.”

Ze volgden hun eigen begeerten en het slechte in hun daden werd voor hun schoonschijnend gemaakt. In een sahih hadith (sahih as saghir): “Allah haat elke egoïstische arrogante persoon, zwervend op de marktplaatsen, s’avonds een lijk en overdag een ezel die veel kennis heeft over wereldse zaken maar onwetend is over het hiernamaals.”

Een van de meest belangrijke vergeten verplichtingen, is de verplichting van het vechten. Omdat deze niet meer voorkomt bij huidige omstandigheden van moslims, zijn ze net als het overschot na een overstroming geworden. Het is net zoals de profeet zei (silsilah hadith sahih): “Het wordt verwacht dat landen elkaar zullen roepen, zoals hongerige mensen elkaar roepen om te eten van een plaat met voedsel.” Iemand vroeg toen of dat kwam doordat er zo weinig moslims zouden zijn. De profeet antwoordde: “nee, maar jullie zullen net als het overschot na een overstroming. Allah zal Wahn in jullie harten treffen, en de vrees voor jullie uit de harten van jullie vijanden verwijderen, vanwege jullie liefde voor de wereld en angst voor de dood.” In een andere overlevering werd er gezegd: “en wat is Wahn o gezant van Allah?” Hij zei: “liefde voor deze wereld en een afkeer van het vechten.” (Ahmad)





ER ZIJN 2 TYPEN JIHAD TEGEN DE KUFAR

Offensieve Jihad

Wanneer de kufaar niet aan het verzamelen zijn om de moslims aan te vallen. Het vechten word dan Fard Kifaya met de minimale vereiste om de grenzen te bewaken en minstens 1 maal per jaar een leger te sturen om de vijanden van de Islam angst aan te jagen. Het is een plicht van de Imam, om zeker 1 of 2 keer per jaar, een leger te verzamelen en uit te sturen naar het land van oorlog. Verder is het de verantwoordelijkheid van de moslimbevolking om hem bij te staan, en als hij geen leger stuurt begaat hij een zonde.

De Ulama hebben opgemerkt dat dit type Jihad bestaat om de Jiziya (kufr belasting) in stand te houden. De geleerden van religie en principes hebben ook gezegd: “Jihad is da3wah met Kracht, en het is verplicht om het uit te voeren met alle mogelijke middelen, totdat er alleen maar moslim of mensen die tot de Islam bekeren overblijven."

Verdedigende Jihad:[/SIZE]

Dit is het verdrijven van de Kufar uit onze landen en het is Fard Ain, een verplichting voor iedereen. Het is de meest belangrijke van de verplichte taken en ontstaat in de volgende omstandigheden:


Als de kuffar een moslimland binnentreden
Als de 2 legers elkaar ontmoeten en ze naderen elkaar
Als de Imam een persoon of personen beveelt voort te marcheren, dan moeten ze voortmarcheren
Als de kufar een groep moslims gevangenneemt en opsluit.



[SIZE="3"]De eerste voorwaarde: als de kufar een moslimland binnentreden
In deze omstandigheid zijn de vrome voorgangers, hun opvolgers, de Ulama van de 4 madhabs (Maliki, Hanbali, Shaifi en Hanafi), de Muhadditheen en de tafsir geleerden, erover eens dat in alle tijden, onder deze voorwaarde Jihad Fard Ain word voor de moslims die in dat land wonen en degenen die er dichtbij wonen (buurlanden), zodat de kinderen zullen marcheren zonder de toestemming van hun ouders, de vrouw zonder toestemming van haar man en de debiteur zonder toestemming van zijn crediteur. En, als de moslims van dit land de kufar niet kunnen verdrijven door gebrek aan strijdkrachten, doordat ze niet sterk genoeg zijn, lui zijn, of simpelweg niks doen, dan verspreid de Fard Ain verplichting in de vorm van een cirkel van de ene dichtbij naar de volgende dichtbij. En ook als zij niet slagen, of ze hebben een tekort aan mensen, word het voor de mensen achter hen, en degenen achter hen, verplicht voort te marcheren. Dit proces zet zich voort totdat het Fard Ain de gehele wereld omvat.

Sheich Ibn Taymiyya heeft gezegd over dit onderwerp: “Wat betreft de verdedigende Jihad, wat het verdrijven van een agressor inhoud, het is de meest vergende type Jihad. Zoals door iedereen bevestigd is, is het verplicht om de religie en al wat heilig te beschermen. De eerste verplichting na Iman is het verdrijven van de agressor die een bedreiging vormt voor de religie en wereldse zaken. Er zijn geen conditionele voorwaarden zoals middelen of transport, maar hij word eerder bevochten met alle onmiddellijke mogelijkheden. De Ulama, onze ouderen en anderen hebben hierover gesproken.”

Ibn Taymiyya verdedigd zijn mening van de afwezigheid van de vereiste van transport in zijn antwoord tegen een rechter die zei: “Als Jihad Fard Ain word voor de mensen van een land, is een van de vereisten, in vergelijking met Hajj, dat iemand de middelen moet hebben en het transport als de afstand zo groot is dat hij zijn gebed moet verkorten.”

Ibn taymiyya zei: “Wat de rechter heeft gezegd in vergelijking met Hajj, is nog nooit eerder door iemand gezegd en is een zwak argument. Jihad is een verplichting omdat het gaat om het verdrijven van het kwaad van de vijand, en heeft daarom prioriteit over Hidjr (emigratie omwille van Allah). Voor Hidjr is geen transport vereist. Van de typen Jihad nemen sommigen prioriteit. Het is verder zo dat in een sahih hadith overgeleverd door Ebaad bin Asamaat dat de profeet heeft gezegd: “het is voor de moslims verplicht te gehoorzamen in tijden van voorspoed en tegenspoed, in waar hij van houd en waar hij niet van houd, zelfs als zijn rechten hem miskend worden.”

Daarom, de pilaar van de meest belangrijke verplichting, is het voortmarcheren in tijden van voorspoed en ook tegenspoed. En zoals al eerder vermeld, in tegenstelling tot Hajj, blijft de verplichting bestaan in tijden van tegenspoed. En dit is tijdens offensieve Jihad. Dus is het duidelijk dat de verdedigende Jihad een veel grotere verplichting met zich meebrengt. Om de heilige zaken en de religie te beschermen tegen de agressor, is een verplichting voor iedereen, zoals door iedereen bevestigd word. De eerste verplichting na imaan is het verdrijven van een vijandelijke agressor die de religie en wereldse zaken bedreigt.”

Nu als we kijken naar de meningen van de 4 madhabs, zijn die het allemaal eens over dit punt:

16-01-2007, 01:19
De OPINIES VAN DE MADHABS

Hafani Fiqh:

Ibn Aabidin zei: Jihad word Fard Ain indien de kufaar 1 van de grenzen van de moslims aanvalt, en het word fard Ain voor iedereen in de omgeving. Voor degenen die ver weg zijn is het Fard Kifaya indien hun hulp niet nodig is. Maar als ze wel nodig zijn, misschien omdat degenen die dichtbij zijn niet sterk genoeg zijn, of lui zijn of niet vechten, dan word het fard ain voor degenen die achter hen zijn, zoals het verplicht is om te bidden en te vasten. Er is geen excuus om het te laten. Als zij ook niet in staat zijn, word het fard ain voor degenen achter hen, en dit gaat zo door totdat Jihad Fard Ain voor de hele Ummah van de Islam is van oost tot west.


Maliki Fiqh:

In Hassiyat ad Duqusi word er gezegd: Jihad word Fard Ain bij een verassingsaanval van de vijand. Duqusi zei: “waar dit ook gebeurd, Jihad word onmiddellijk fard Ain, zelfs voor vrouwen, slaven en kinderen, en zij gaan voortmarcheren zelfs als hun ouders, mannen, meesters en crediteuren het verbieden.

Shaieffie Fiqh:

In Nihayat al Mantaj van Ramli: “ Als ze ons land naderen en de afstand tussen hun en ons is kleiner dan de afstand waarbij je je gebeden mag verkorten, dan is Jihad voor de mensen in dat gebied Fard ain, zelfs voor mensen voor wie er normaliter geen Jihad is, zoals vrouwen ,kinderen, slaven, armen en de schuldenaar.

Hanbali Fiqh:

In al Mughni van ibn Qadamah: “Jihad word Fard Ain in 3 situaties:

Als de 2 legers elkaar ontmoeten en benaderen
Als de kufaar een land aanvallen van de moslims, word Jihad fard ain
Als de imam mensen beveelt voort te marcheren, mogen die niet weigeren.

En Ibn Taymiyya merkte hierbij op: “Als de vijand een moslimland aanvalt is er geen twijfel dat het verplicht is voor degenen die er het dichts bij zijn en voor degenen die erna komen om hem te verdrijven, omdat de moslims landen als 1 land zijn. Het is verplicht naar het gebied te marcheren, zelfs zonder de toestemming van de ouders of crediteur; de overleveringen van Ahmad zijn duidelijk hierover.
Deze situatie staat bekend als de grote Mars



BEWIJS VOOR DE GROTE MARS EN ZIJN RECHTVAARDIGING

Allah subhanahu wa ta’aala zegt : (9/41.) “Gaat voort licht (bet.gezond jong of rijk) of zwaar (ziek oud of arm), streeft met uw bezit en uw persoon voor de zaak van Allah. Dit is beter voor u als gij het slechts weet.”

In een voorgaande vers is de uiteenzetting van de straf en het vervangen van de mensen die de Islam ( wel ) dragen genoemd als gevolg van de mensen die niet marcheren.

(9/39). Als gij niet voortgaat te vechten zal Hij u met een pijnlijke straf straffen en zal Hij een ander volk in uw plaats stellen en gij zult Hem in het geheel niet deren. Allah heeft macht over alle dingen.

Ibn Khatir heeft gezegd: “Allah de verhevene zegt dat iedereen mee moet marcheren met de boodschapper van Allah (de grote mars) in de expeditie van Tabuk om tegen de vijanden van Allah te vechten, en de ongelovigen onder de romeinen en mensen van het boek.”

Bukhari heeft een hoofdstuk geschreven in Sahih Bukhari (genaamd het hoofdstuk over de verplichting van het voortmarcheren en wat vereist is voor Jihad en zijn intentie ervoor) waarin hij het volgende zegt: “het was een generale oproep omdat de moslims erachter kwamen dat de Romeinen aan het verzamelen waren aan de grenzen van het Arabisch schiereiland om Medina aan te vallen. Dus, wat is de situatie wanner kufar de landen van moslims binnenvallen, Jihad niet de belangrijkste prioriteit word? Abu Talha heeft over de verheven woorden “…licht of zwaar…” gezegd: oud en jong; Allah luisterde naar niemand zijn excuus. En Hassan al Basri zei: “in moeilijke en makkelijke tijden.”

Ibn Taymiyya zei in Majmua al fatawa 28/358: “Als de vijand zich voorneemt om moslims aan te vallen, dan word het verdrijven van hem verplicht voor de mensen die aangevallen worden en ook voor de mensen die niet aangevallen worden. De Verhevene heeft gezegd: .

“…..maar als zij hulp inzake het geloof zoeken dan is het uw plicht hen te helpen…..” (8:72)

Verder heeft de profeet bevolen de moslim in nood te helpen. Of iemand nu een beroepssoldaat is of niet, en ongeacht zijn vaardigheden. Het is een verplichting voor iedereen met hun persoon en hun rijkdom, veel of weinig, rijdend of te voet. Zoals het was toen de confreranten Medina aanvielen in de Slag van de Loopgraven, Allah stelde niemand vrij om niet mee te doen.”

Az Zuhuri zei: “Saeed bin Mussayb ging op een militaire expeditie en hij verloor 1 van zijn ogen. Er werd tegen hem gezegd “jij bent gewond.” Hij antwoordde: “Allah heeft degenen die licht zijn en degenen die zwaar zijn bevolen om te marcheren, dus als het niet mogelijk is voor mij om te vechten, zal ik jullie aantal groter laten lijken door mijn aanwezigheid en ik zal over jullie zaken toezien .”


2. Allah Subhanahu wa ta’aala zegt :

“…..En bestrijdt de afgodendienaren allen tezamen, zoals zij u bestrijden en weet, dat Allah met de rechtvaardigen is.” (9/36)

Ibn Arabi zei hierover: “tezamen betekend dat je ze moet belegeren van alle kanten in alle soorten omstandigheden.”

3. Allah Subhanahu wa Ta’aala zegt :

“En bestrijdt hen totdat er geen Fitnah meer is en de godsdienst geheel voor Allah wordt…” (8/39)

De Fitnah betekend Shirk zoals Ibn Abbas en As Siddi zeiden: “Wanneer de kufaar een land aanvallen en bezetten, word de Ummah in zijn religie bedreigd en ze worden eerder blootgesteld aan twijfels over hun geloof. Het vechten word dan verplicht om de religie, levens, ‘Ard (alle dingen die eervol zijn zoals vrouwen, familie, land en waardigheid) en rijkdom te beschermen.

4. De profeet zei: “Er is geen Hijra meer na de verovering van Mekka, maar er is nog steeds Jihad en de intentie ervoor. Dus wie van jullie opgeroepen wordt om voort te marcheren, laat hem voortmarcheren.” (bukharie)

Het is een verplichting om voort te marcheren voor de Ummah indien je ertoe opgeroepen word, en wanneer de vijand aanvalt. De Ummah word opgeroepen voor te marcheren om haar religie te beschermen. De grootte van de verplichting is afhankelijk van de nood van de moslims of het bevel van de Imam. Zoals ibn Hajar deze hadith heeft verduidelijkt.

Al Qurtubi zei: “iedereen die zich bewust is van de zwakheid van de moslim ten opzichte van hun vijand, en weet dat hij hen kan bereiken en hen kan helpen, dan is het ook zijn taak om voort te marcheren.

5. Elke religie die Allah Subhanahu wa ta’aala heeft geopenbaard, waakt over 5 essentiele aspecten: de religie, leven, ‘Ard, verstand en bezit.

Als gevolg daarvan moeten er middelen zijn om deze 5 te bewaken op alle mogelijke manieren. Dus Islam beveelt het verdrijven van een agressor. Een agressor is iemand wie zichzelf met geweld aan anderen opdringt, om zo hun leven, rijkdom en ‘Ard in bezit te nemen.

16-01-2007, 01:20
A: de agressor tegen al ‘Ard .

Zelfs als een moslim agressiviteit toont tegen ‘Ard, is het verplicht om zich tegen hem te verdedigen volgens de consensus van de Ulama, zelfs al zou je hem doden.

Verder hebben de Ulama gezegd dat het niet toegestaan is voor een moslim vrouw om haarzelf over te geven of zich gevangen te laten nemen, zelfs als ze gedood word, indien ze vreest voor haar ‘Ard.

B: Het verdrijven van een agressor is verplicht naar de consensus van de meerderheid van de Ulama, en komt overeen met de consensus van de Maliki en Shaiffi Madhabs , zelfs als dit leid tot het doden van een moslim agressor. In een sahih hadith: “Wie word gedood terwijl hij zijn bezittingen verdedigt, hij is een martelaar. Wie word gedood terwijl hij zijn bloed verdedigt, hij is een martelaar. Wie word gedood terwijl hij zijn familie verdedigt, hij is een martelaar.” (sahih door Albaanie) (Ahmad, Tirmizi e.a.)

Al Jasas, nadat hij op de hoogte werd gebracht van deze hadith, zei: “we hebben nog nooit gehoord van een meningsverschil dat wanneer een man zijn zwaard gebruikt om een ander onrechtmatig te doden, het voor de moslims verplicht is deze agressor te doden.”

In deze situatie zal de agressor in de hel zijn, zelfs als het een moslim was. Daarentegen is degene die gedood word terwijl hij verdedigt een martelaar. Dit zijn de regels betreffende een moslim agressor, dus hoe zal het zijn indien kufar een moslim land binnenvallen, waar ze de religie, ‘Ard, levens en bezittingen zouden onderdrukken en vervolgen, tot het punt dat ze verdwijnen. Is het niet de belangrijkste plicht voor moslims in deze situatie om deze ongelovige agressor te verdrijven, of hij nu alleen is of een hele natie!?!?



6. Als de kufaar moslim gebruiken als menselijk schild om zo het land van de moslims in te marcheren, blijft het verplicht om tegen de kufaar te vechten, zelfs als dit leid tot het doden van de moslim gevangenen.

Ibn Taymiyya zei in Majmua al Fatawaa 28/537 : “Als er met de kufaar vrome mensen zijn die tot de besten der mensheid behoren, en het is niet mogelijk om de kufar te bevechten behalve door hen te doden, dan moeten zij ook gedood worden. De belangrijkste geleerden zijn in overeenstemming dat wanneer moslims als menselijk schild gebruikt worden, en er is angst voor het welzijn van de andere moslims als ze niet bevochten worden, dan is het toegestaan op hen te schieten, mikkend op de kaafier. Een van de uitspraken van de geleerden is dat zelfs als er niet gevreesd word voor het welzijn van alle moslims, het toegestaan is om de moslim gevangenen te beschieten.”

En op pagina 45 zei hij: “De Sunnah en de Ijma (consensus van de Ulama) zijn in overeenstemming dat als de agressie van een moslim agressor niet gestopt kan worden, behalve door hem te doden, hij gedood moet worden, zelfs als zijn overschrijding de fractie van een dinar is. Want in een sahih hadith: “En wie word gedood terwijl hij zijn bezittingen beschermd, hij is een martelaar.”

En dit is omdat het beschermen van de overige moslims tegen Fitnah en Shirk, en de bescherming van de religie, ‘Ard, en bezit belangrijker zijn dan een klein aantal moslim gevangenen in de handen van de kufaar.

7.Het bevechten van een opstandige groep moslims

Allah Subhanahu wa Ta’aala zegt :

“Indien twee partijen van gelovigen beginnen te vechten treft dan een schikking onder hen, maar indien één hunner tegen de andere in overtreding is, bestrijdt dan de overtredende partij totdat zij tot de verordening van Allah terugkeert. En indien zij terugkomt, sluit dan een rechtvaardige vrede en behandelt hen billijk. Voorwaar, Allah heeft de rechtvaardigen lief.” (49/9)

Als Allah het een verplichting heeft gemaakt om een groep overtredende moslims te bevechten, om de moslims te verenigen, en om hun religie, ‘Ard, en bezit te beschermen, hoe zullen dan de regels van het vechten zijn betreffende een agressieve kaafier natie? Heeft dat geen prioriteit?


8. Regels voor degenen die oorlog voeren

Allah Subhanahu wa ta’aala zegt :

“De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.” (5/33)

Dit zijn de regels betreffende degenen onder de moslims die een oorlog starten. Hij verspreid moeilijkheden en verdorvenheid in het land, en hij schend bezit en ‘Ard. Dit is de regelgeving die Mohammed heeft gehanteerd tegen de zieke bedoeien die overtreders werden zoals uit de sahihs blijkt.

Wat zou dan de behandeling voor een kaafier natie moeten zijn die ellende brengen op de mensen en hun ‘ard en bezit? Is het niet de eerste plicht voor de moslims om tegen hen te vechten?

Dit zijn wat bewijzen en redenen die de regelgeving betreffende de generale mars bevestigen, als de kufaar een moslimland aanvallen.

Waarlijk, het verdrijven van de kaafier vijand is de meest belangrijke plicht na de iman, zoals Ibn Taymiyya het zei: “De eerste verplichting na imaan is het verdrijven van de vijandelijke agressor, wie de religie en wereldse zaken bedreigt.”

“En waarom strijdt gij niet voor de zaak van Allah en voor de zwakken -- mannen, vrouwen en kinderen – die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend en een helper uwerzijds.” (4:75)

16-01-2007, 08:47
Keigoeie tekst schokran

16-01-2007, 10:01

Citaat door muslima_1985:
Keigoeie tekst schokran


Ja, Alhamdoelillah.

16-01-2007, 20:26
Baraka Allaahu fiek akhie al kareem

wa'alaikom asalaam warahmatu Allaah

21-01-2007, 15:54



Citaat door Riffiboy:
Baraka Allaahu fiek akhie al kareem

wa'alaikom asalaam warahmatu Allaah



Salaam 3alaikoem wa Rahmatoullahi wa Barakatouhu agi.

Wa Fiek BarakAllah.