Bekijk volle/desktop versie : Werk Studeren of gaan werken??



Pagina's : [1] 2

15-01-2007, 12:35
Ik twijfel.
Ik kan beginnen met een februari instroom op het HBO en dan volg ik een mwd opleiding, 1e jaars.

Of zal ik full-time gaan werken. (Bij de ING bank)

Als ik ga studeren duurt het nog (minimaal 4 jaar) en ik ben 'al' bijna 25.
Voor studeren is het nooit te laat, maar ik ben geen schooltype, ik ben ook niet echt een werker voor een baas.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet wat ik moet doen

Voor school gaan, of voor de ING.

Ik ga binnenkort (Inshallah) ook op mezelf wonen, dus werken zal zeker goed van pas komen (wat geld betreft) Ik heb nu al jaren een onregelmatige leven, in de zin van ochtend slapen, avond werken, nu heb ik de kans om 'normaal' te leven. Elke avond en weekend vrij.

Mensen help mij!!

15-01-2007, 12:50


hmmm moeilijk.

ik volg deze opleiding ook, en je moet je 100% inzetten. en je werkt zoiezo vaak in groepjes.

ING: als het werken bij de ING echt iets voor jou is, kan je toch een deeltijd studie doen , werken en leren, en waarschijnlijk betalen ze jouw studie.

15-01-2007, 12:55
Ik heb ook de keuze gemaakt om te gaan werken, maar het is me echt zwaaaaaar tegengevallen.....................

Geen soviale leven meer, geen tijd om iets leuks te doen ja het weekend maar daar heb je echt heeel weinig aan.............

Je wordt letterlijk en figuurlijk een ROBOT...............Dit is zoooo erg

15-01-2007, 13:02

Citaat door Agadir4Life:
Ik twijfel.
Ik kan beginnen met een februari instroom op het HBO en dan volg ik een mwd opleiding, 1e jaars.

Of zal ik full-time gaan werken. (Bij de ING bank)

Als ik ga studeren duurt het nog (minimaal 4 jaar) en ik ben 'al' bijna 25.
Voor studeren is het nooit te laat, maar ik ben geen schooltype, ik ben ook niet echt een werker voor een baas.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet wat ik moet doen

Voor school gaan, of voor de ING.

Ik ga binnenkort (Inshallah) ook op mezelf wonen, dus werken zal zeker goed van pas komen (wat geld betreft) Ik heb nu al jaren een onregelmatige leven, in de zin van ochtend slapen, avond werken, nu heb ik de kans om 'normaal' te leven. Elke avond en weekend vrij.

Mensen help mij!!



niet gaan werken .. krijg je spijt van

15-01-2007, 13:56


Sallam wa3likoem,

Subhanna Allah..ik wilde hier net een topic over openen.

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Eind dit jaar rond ik mijn MBO opleiding. Ik loop nu stage bij ministerie van justitie en zij hebben mij een fulltime baan aangeboden, alleen ik weet niet of ik het wel moet aannemen. Werken kan toch altijd? Studeren niet, want ik denk dat het een moeilijke stap zal zijn om na een tijdje te hebben gewerkt..weer naar school te gaan. Oef..wat een moeilijke keuze.

15-01-2007, 14:51
Ik denk dat ik maar de Salaat Istichaara het beste ken verrichten.


Ik weet het gewoon echt niet. Vooral omdat ik al 24 ben

15-01-2007, 14:52

Citaat door Agadir4Life:
Ik denk dat ik maar de Salaat Istichaara het beste ken verrichten.


Ik weet het gewoon echt niet. Vooral omdat ik al 24 ben



kijk je moet niet aan leeftijd denken.

PS: 24 is niet oud hoor

15-01-2007, 15:49
Dat is het wel en daar moet ik wel aan denken..
Dat gevoel heerst er bij mij.

15-01-2007, 17:04

Citaat door Agadir4Life:
Ik twijfel.
Ik kan beginnen met een februari instroom op het HBO en dan volg ik een mwd opleiding, 1e jaars.

Of zal ik full-time gaan werken. (Bij de ING bank)

Als ik ga studeren duurt het nog (minimaal 4 jaar) en ik ben 'al' bijna 25.
Voor studeren is het nooit te laat, maar ik ben geen schooltype, ik ben ook niet echt een werker voor een baas.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet wat ik moet doen

Voor school gaan, of voor de ING.

Ik ga binnenkort (Inshallah) ook op mezelf wonen, dus werken zal zeker goed van pas komen (wat geld betreft) Ik heb nu al jaren een onregelmatige leven, in de zin van ochtend slapen, avond werken, nu heb ik de kans om 'normaal' te leven. Elke avond en weekend vrij.

Mensen help mij!!




werken en avond school..?

15-01-2007, 18:45

Citaat door Agadir4Life:
Ik twijfel.
Ik kan beginnen met een februari instroom op het HBO en dan volg ik een mwd opleiding, 1e jaars.

Of zal ik full-time gaan werken. (Bij de ING bank)

Als ik ga studeren duurt het nog (minimaal 4 jaar) en ik ben 'al' bijna 25.
Voor studeren is het nooit te laat, maar ik ben geen schooltype, ik ben ook niet echt een werker voor een baas.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet wat ik moet doen

Voor school gaan, of voor de ING.

Ik ga binnenkort (Inshallah) ook op mezelf wonen, dus werken zal zeker goed van pas komen (wat geld betreft) Ik heb nu al jaren een onregelmatige leven, in de zin van ochtend slapen, avond werken, nu heb ik de kans om 'normaal' te leven. Elke avond en weekend vrij.

Mensen help mij!!


Als je binnen de ING kunt groeien dan zou ik gaan werken. Ik doe momenteel een mbo+hbo-doorstroom opleiding en ben in juni Insha'Allah klaar. Ik besloten om me een jaar te oriëteren, omdat ik later toch iets voor mezelf wil beginnen. Mocht het me niet een jaar lukken dan ga ik aan mijn HBO-opleiding beginnen. Even terugkomend op jou je bent bijna 25 dat wil zeggen dat je op je 29ste je Hbo diploma op zak hebt. Ook dat is een reden om nu te gaan werken, omdat je over een paar jaar toch wat duurder dan de gemiddelde afgestudeerde Hbo'er zal zijn.

15-01-2007, 19:16
Studeren lijkt mij beter dan werken. Je hebt meer vrije tijd en een socialer leven. Financieel gezien is het beter om te werken, van studeren krijg je geen geld...Dus ja...

Je kan het altijd toch proberen? En als het je niet bevalt, gewoon tijdig stoppen tot februari, dan heb je ook geen schuld...

Succes!

15-01-2007, 19:17

Citaat door Agadir4Life:
Ik denk dat ik maar de Salaat Istichaara het beste ken verrichten.


Ik weet het gewoon echt niet. Vooral omdat ik al 24 ben


24 jaar valt wel mee hoor...Ik zit met dertigers...

15-01-2007, 21:06


Assallamoe eleykum,


Broeder luister goed, volg dit advies en je zult insa Allah slagen.


Ten eerste het werken in een bank is haraam yeah agi! Je leven zal een kwelling worden indien jij gaat werken in een rente omgeving. Bewijzen:

Allah Ta’ala zegt:
“0 jullie die geloven. Vrees Allah en geef (van nu af aan) op wat overblijft van de rente (riba), als jullie ware gelovigen zijn!
En als jullie dat niet doen, hoed jullie dan voor de aankondiging van oorlog van Allah en Zijn Boodschapper...”
(Qor’aan 2:278-9)



Allah Ta’ala zegt:
“Degenen die rente eten zullen niet opstaan behalve zoals iemand die door Sheitan geslagen is...”
(Qor’aan 2:275)

“... maar iedereen die terugkeert (tot de rente), zijn de bewoners van het Vuur.”
(Qor’aan 2:275)

Deze bedreiging in harde woorden is zodanig dat wie riba gebruikt nadat hij ervoor gewaarschuwd is dat het verboden is, voor altijd in de hel zal verblijven. Er is geen macht of kracht buiten Allah Ta’ala, de Uitmuntende.

De Profeet zei:
“Vermijdt de zeven grote zonden.”
Zijn metgezellen vroegen: “Wat zijn dat 0 Boodschapper van Allah?”
Hij zei: “Het toekennen van deelgenoten aan Allah, het beoefenen van magie, een ziel (gelovige) doden zonder gerechterlijke grond, het eten van riba, het opeten van het bezit van een wees, van het slagveld weglopen als er gevochten moet worden, een kuise vrouw beschuldigen die aan niets denkt wat haar kuisheid zou aantasten en die goede gelovigen zijn.” (Een betrouwbare hadith).

De Profeet zei: “Allah Ta’ala vervloekt zowel degene die riba verdient als degene die het betaalt.” (Muslim)

At-Tirmidhi voegt in zijn overlevering er nog aan toe: “En degenen die er getuige van zijn en degene die het contract schrijft.” (Een betrouwbare hadith)

De Profeet zei: “Wie riba verdient, het toestaat en het contract ervan schrijft zijn allen vervloekt door de Profeet op de Dag des Oordeels, als zij weten dat het contract er één van riba is en weten dat het verboden is.” (Een betrouwbare hadith, An-Nasa’i)



Tis vrij simpel, je bent 24, je bent niet oud!!! Ga studeren, ga studeren yeah agi! Wat de islam over kennis zegt is al genoeg! De islam nodigt uit naar het opdoen van kennis! Ga studeren agi, denk niet na. Schrijf je in en zoek een bijbaan! In een winkel, callcenter enz... als het maar halal is!


Voor je het weet zijn die 4 jaren voorbij, het gaat zo snel broeder!


Dus:

schrijf je zo snel mogelijk in en ga studeren! Neem een bijbaantje ernaast! Tawakal ala Allah en houd je ver ver van werken bij een bank, indien jij wilt slagen!


Wa eleykum sallaam




Citaat door Agadir4Life:
Ik twijfel.
Ik kan beginnen met een februari instroom op het HBO en dan volg ik een mwd opleiding, 1e jaars.

Of zal ik full-time gaan werken. (Bij de ING bank)

Als ik ga studeren duurt het nog (minimaal 4 jaar) en ik ben 'al' bijna 25.
Voor studeren is het nooit te laat, maar ik ben geen schooltype, ik ben ook niet echt een werker voor een baas.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet wat ik moet doen

Voor school gaan, of voor de ING.

Ik ga binnenkort (Inshallah) ook op mezelf wonen, dus werken zal zeker goed van pas komen (wat geld betreft) Ik heb nu al jaren een onregelmatige leven, in de zin van ochtend slapen, avond werken, nu heb ik de kans om 'normaal' te leven. Elke avond en weekend vrij.

Mensen help mij!!

15-01-2007, 21:37
Hmm waarom zo oud? Maarja, als je al 24 bent zou ik een kort hbo opleiding af gaan ronden. Is maar twee jaar ofzoiets. Maar ik zou dat doen en daarna gaan werken.

16-01-2007, 00:09

Citaat door kasuperieur:
Assallamoe eleykum,


Broeder luister goed, volg dit advies en je zult insa Allah slagen.


Ten eerste het werken in een bank is haraam yeah agi! Je leven zal een kwelling worden indien jij gaat werken in een rente omgeving. Bewijzen:

Allah Ta’ala zegt:
“0 jullie die geloven. Vrees Allah en geef (van nu af aan) op wat overblijft van de rente (riba), als jullie ware gelovigen zijn!
En als jullie dat niet doen, hoed jullie dan voor de aankondiging van oorlog van Allah en Zijn Boodschapper...”
(Qor’aan 2:278-9)



Allah Ta’ala zegt:
“Degenen die rente eten zullen niet opstaan behalve zoals iemand die door Sheitan geslagen is...”
(Qor’aan 2:275)

“... maar iedereen die terugkeert (tot de rente), zijn de bewoners van het Vuur.”
(Qor’aan 2:275)

Deze bedreiging in harde woorden is zodanig dat wie riba gebruikt nadat hij ervoor gewaarschuwd is dat het verboden is, voor altijd in de hel zal verblijven. Er is geen macht of kracht buiten Allah Ta’ala, de Uitmuntende.

De Profeet zei:
“Vermijdt de zeven grote zonden.”
Zijn metgezellen vroegen: “Wat zijn dat 0 Boodschapper van Allah?”
Hij zei: “Het toekennen van deelgenoten aan Allah, het beoefenen van magie, een ziel (gelovige) doden zonder gerechterlijke grond, het eten van riba, het opeten van het bezit van een wees, van het slagveld weglopen als er gevochten moet worden, een kuise vrouw beschuldigen die aan niets denkt wat haar kuisheid zou aantasten en die goede gelovigen zijn.” (Een betrouwbare hadith).

De Profeet zei: “Allah Ta’ala vervloekt zowel degene die riba verdient als degene die het betaalt.” (Muslim)

At-Tirmidhi voegt in zijn overlevering er nog aan toe: “En degenen die er getuige van zijn en degene die het contract schrijft.” (Een betrouwbare hadith)

De Profeet zei: “Wie riba verdient, het toestaat en het contract ervan schrijft zijn allen vervloekt door de Profeet op de Dag des Oordeels, als zij weten dat het contract er één van riba is en weten dat het verboden is.” (Een betrouwbare hadith, An-Nasa’i)



Tis vrij simpel, je bent 24, je bent niet oud!!! Ga studeren, ga studeren yeah agi! Wat de islam over kennis zegt is al genoeg! De islam nodigt uit naar het opdoen van kennis! Ga studeren agi, denk niet na. Schrijf je in en zoek een bijbaan! In een winkel, callcenter enz... als het maar halal is!


Voor je het weet zijn die 4 jaren voorbij, het gaat zo snel broeder!


Dus:

schrijf je zo snel mogelijk in en ga studeren! Neem een bijbaantje ernaast! Tawakal ala Allah en houd je ver ver van werken bij een bank, indien jij wilt slagen!


Wa eleykum sallaam

Saleim Aleikom..

Ken je die verdiende rente niet als een soort zakaat (weg)geven?

Pagina's : [1] 2