Bekijk volle/desktop versie : meerderheid Nederlanders hoopt op CDA-PvdA-CU kabinet



Pagina's : [1] 2

15-01-2007, 12:21
RIJSWIJK - Een kleine meerderheid (56 procent) van de Nederlanders hoopt dat de coalitieonderhandelingen tussen CDA, PvdA en ChristenUnie (CU) slagen. Dat blijkt zondag uit een peiling van opiniepeiler Maurice de Hond. Drie weken geleden was nog 47 procent van de Nederlanders voor een kabinet bestaande uit de drie partijen.

Vooral onder kiezers van de ChristenUnie (97 procent) en het CDA (82 procent) is de beoogde coalitie populair. PvdA-kiezers hebben er met 54 procent aanmerkelijk minder vertrouwen in. Toch is ook hier sprake van een toename: drie weken geleden stond volgens De Hond nog maar 40 procent van de PvdA-stemmers achter een regering met CDA en ChristenUnie.

Bron: http://www.telegraaf.nl

15-01-2007, 13:51


ik hoor niet bij de meerderheid

15-01-2007, 14:18

Citaat door misti:
ik hoor niet bij de meerderheid


Ik in dit geval wel, zij het met skepsis.

15-01-2007, 14:20
Ik had liever toch de SP erbij gehad ipv de CU......
Maarja,een mens kan niet alles hebben.

15-01-2007, 14:22


mmmm, de SP heeft haar belofte niet waargemaakt; wel kritiek hebben op het regeringsbeleid, en iedereen gek maken "stem op ons, NU"..en vervolgens niet méé willen regeren, "omdat ze geen compromissen wilden maken", het zogenaamde kiezersbedrog uitspelen.

De werkelijkheid is anders; allemaal onervaren wimpies, die elke deskundigheid ontbreekt.

15-01-2007, 14:25

Citaat door Dezelfde:
mmmm, de SP heeft haar belofte niet waargemaakt; wel kritiek hebben op het regeringsbeleid, en iedereen gek maken "stem op ons, NU"..en vervolgens niet méé willen regeren, "omdat ze geen compromissen wilden maken", het zogenaamde kiezersbedrog uitspelen.

De werkelijkheid is anders; allemaal onervaren wimpies, die elke deskundigheid ontbreekt.



Ieder zijn eigen belevings wereld .......

15-01-2007, 14:31

Citaat door Dezelfde:
mmmm, de SP heeft haar belofte niet waargemaakt; wel kritiek hebben op het regeringsbeleid, en iedereen gek maken "stem op ons, NU"..en vervolgens niet méé willen regeren, "omdat ze geen compromissen wilden maken", het zogenaamde kiezersbedrog uitspelen.

De werkelijkheid is anders; allemaal onervaren wimpies, die elke deskundigheid ontbreekt.


Nah..De schuld lig bij Chihuahua Potter.

DEN HAAG - SP-leider Marijnissen heeft zich bij de besprekingen over een nieuw kabinet met CDA en PvdA teruggetrokken omdat het CDA een kabinet met de SP niet zag zitten.

De Tweede Kamer debatteerde dinsdagavond over de door informateur Hoekstra geleide verkenningsfase. PvdA-leider Bos toonde zich teleurgesteld over het terugtrekken van de SP. „Een gemiste kans voor links Nederland.” Ook GroenLinks, D66 en VVD waren kritisch over de opstelling van de SP.

Marijnissen zei op zijn beurt dat hij wel degelijk bereid was te onderhandelen met het CDA over een regeerakkoord. De SP had zelfs al een formatieteam samengesteld. De enige voorwaarde was dat CDA onderhandelingen met de SP zag zitten. Pas toen bleek dat dat niet het geval was, haakte de SP af, aldus Marijnissen.

15-01-2007, 14:32

Citaat door Einherjer:
Nah..De schuld lig bij Chihuahua Potter.

DEN HAAG - SP-leider Marijnissen heeft zich bij de besprekingen over een nieuw kabinet met CDA en PvdA teruggetrokken omdat het CDA een kabinet met de SP niet zag zitten.

De Tweede Kamer debatteerde dinsdagavond over de door informateur Hoekstra geleide verkenningsfase. PvdA-leider Bos toonde zich teleurgesteld over het terugtrekken van de SP. „Een gemiste kans voor links Nederland.” Ook GroenLinks, D66 en VVD waren kritisch over de opstelling van de SP.

Marijnissen zei op zijn beurt dat hij wel degelijk bereid was te onderhandelen met het CDA over een regeerakkoord. De SP had zelfs al een formatieteam samengesteld. De enige voorwaarde was dat CDA onderhandelingen met de SP zag zitten. Pas toen bleek dat dat niet het geval was, haakte de SP af, aldus Marijnissen.


Laat me raden.

JIJ hebt SP gestemd!


15-01-2007, 14:33

Citaat door aplat:
Laat me raden.

JIJ hebt SP gestemd!



Jij mag nooit meer raden.

15-01-2007, 14:34

Citaat door Einherjer:
Nah..De schuld lig bij Chihuahua Potter.

DEN HAAG - SP-leider Marijnissen heeft zich bij de besprekingen over een nieuw kabinet met CDA en PvdA teruggetrokken omdat het CDA een kabinet met de SP niet zag zitten.

De Tweede Kamer debatteerde dinsdagavond over de door informateur Hoekstra geleide verkenningsfase. PvdA-leider Bos toonde zich teleurgesteld over het terugtrekken van de SP. „Een gemiste kans voor links Nederland.” Ook GroenLinks, D66 en VVD waren kritisch over de opstelling van de SP.

Marijnissen zei op zijn beurt dat hij wel degelijk bereid was te onderhandelen met het CDA over een regeerakkoord. De SP had zelfs al een formatieteam samengesteld. De enige voorwaarde was dat CDA onderhandelingen met de SP zag zitten. Pas toen bleek dat dat niet het geval was, haakte de SP af, aldus Marijnissen.

in deze kunnen we potter niks kwalijk nemen
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?
leve de pvda

15-01-2007, 14:36

Citaat door Einherjer:
Nah..De schuld lig bij Chihuahua Potter.

DEN HAAG - SP-leider Marijnissen heeft zich bij de besprekingen over een nieuw kabinet met CDA en PvdA teruggetrokken omdat het CDA een kabinet met de SP niet zag zitten.

De Tweede Kamer debatteerde dinsdagavond over de door informateur Hoekstra geleide verkenningsfase. PvdA-leider Bos toonde zich teleurgesteld over het terugtrekken van de SP. „Een gemiste kans voor links Nederland.” Ook GroenLinks, D66 en VVD waren kritisch over de opstelling van de SP.

Marijnissen zei op zijn beurt dat hij wel degelijk bereid was te onderhandelen met het CDA over een regeerakkoord. De SP had zelfs al een formatieteam samengesteld. De enige voorwaarde was dat CDA onderhandelingen met de SP zag zitten. Pas toen bleek dat dat niet het geval was, haakte de SP af, aldus Marijnissen.


ik heb CU gestemd, ik hoop dat he Andre lukt om op ethisch gebied iets te bereiken. Kunnen we de abortuswet etc. niet afschaffen, dan kunnen we het in iedergeval een stuk moeilijker maken voor de 'slagers'. Dus geen abortussen meer van kinderen met een hazelip en andere smeerlapperij.

15-01-2007, 14:40

Citaat door dageraad27:
ik heb CU gestemd, ik hoop dat he Andre lukt om op ethisch gebied iets te bereiken. Kunnen we de abortuswet etc. niet afschaffen, dan kunnen we het in iedergeval een stuk moeilijker maken voor de 'slagers'. Dus geen abortussen meer van kinderen met een hazelip en andere smeerlapperij.



Mag euthenasie nog wel van jou ??

15-01-2007, 14:42



Citaat door pseu:
Mag euthenasie nog wel van jou ??


natuurlijk niet: doel moet zijn afschaffing van de euthanasie- en abortus-wet en het homo-huwelijk.

Lukt dat niet in een keer, dan stapsgewijs.

15-01-2007, 14:47

Citaat door dageraad27:
natuurlijk niet: doel moet zijn afschaffing van de euthanasie- en abortus-wet en het homo-huwelijk.

Lukt dat niet in een keer, dan stapsgewijs.



Wat een enge "staphorst" mentaliteit heb je dan.
Wat geeft jou het recht,om over het leven van iemand anders die ondragelijk lijdt te beslissen ??

En het afschaffen van het homo huwelijk,getuigd ook al niet van veel tollerantie.

Jammer dat sommige gelovige de neiging hebben om andere hun levens opvattingen door de strot te duwen.

erg jammer.......

15-01-2007, 14:48

Citaat door dageraad27:
natuurlijk niet: doel moet zijn afschaffing van de euthanasie- en abortus-wet en het homo-huwelijk.

Lukt dat niet in een keer, dan stapsgewijs.

ja gezellig
met z,n alle back to the 50ties
zal je zien dat moslims zich opeens ook helemaal op hun gemak voelen

Pagina's : [1] 2