Bekijk volle/desktop versie : Vrouwen die opgemaakt zijn en samen zitten?



14-01-2007, 01:34
Salaam aleikom,

Een tijd geleden heb ik in de boek ''de vrouw in de sjari''a'' gelezen en daar stond in dat een vrouw ook bij andere vrouwen haar hoofddoek moet ophouden. Dan heb ik het niet over alleen bij niet-moslimvrouwen maar bij alle vrouwen behalve de moeder, zussen en oma's.
Nou had ik net aan iemand gezegd dat het dus bij feesten voor vrouwen ook niet is toegestaan om zonder hooffdoek en opgemaakt te zitten bij vrouwen en deze persoon beweerde dat dit niet klopte.
Ik wil graag weten hoe het nou echt zit? Kan iemand komen met een tekst uit koraan of hadith dat dit voor mij duidelijk kan maken. Dus weet iemand of het inderdaad haram is om opgemaakt en zonder hoofddoek bij feesten tussen vrouwen te zitten?
Djazaka allahoe gairan!

14-01-2007, 14:00



Citaat door yem:
Salaam aleikom,

Een tijd geleden heb ik in de boek ''de vrouw in de sjari''a'' gelezen en daar stond in dat een vrouw ook bij andere vrouwen haar hoofddoek moet ophouden. Dan heb ik het niet over alleen bij niet-moslimvrouwen maar bij alle vrouwen behalve de moeder, zussen en oma's.
Nou had ik net aan iemand gezegd dat het dus bij feesten voor vrouwen ook niet is toegestaan om zonder hooffdoek en opgemaakt te zitten bij vrouwen en deze persoon beweerde dat dit niet klopte.
Ik wil graag weten hoe het nou echt zit? Kan iemand komen met een tekst uit koraan of hadith dat dit voor mij duidelijk kan maken. Dus weet iemand of het inderdaad haram is om opgemaakt en zonder hoofddoek bij feesten tussen vrouwen te zitten?
Djazaka allahoe gairan!


Als het in een boek staat.., Dan moet het wel zo zijn..,

Maar ik denk dat je je hoofddoek om moet houden,

Ik kan het niet voor je citeren ..,

Groetekes .., Anissa

14-01-2007, 14:02

Citaat door anizza:
Als het in een boek staat.., Dan moet het wel zo zijn..,
Maar ik denk dat je je hoofddoek om moet houden,

Ik kan het niet voor je citeren ..,

Groetekes .., Anissa


Dat moet niet altijd zo zijn oegti...je hebt genoeg boeken die niet betrouwbaar zijn.

14-01-2007, 14:10

Citaat door yem:
Salaam aleikom,

Een tijd geleden heb ik in de boek ''de vrouw in de sjari''a'' gelezen en daar stond in dat een vrouw ook bij andere vrouwen haar hoofddoek moet ophouden. Dan heb ik het niet over alleen bij niet-moslimvrouwen maar bij alle vrouwen behalve de moeder, zussen en oma's.
Nou had ik net aan iemand gezegd dat het dus bij feesten voor vrouwen ook niet is toegestaan om zonder hooffdoek en opgemaakt te zitten bij vrouwen en deze persoon beweerde dat dit niet klopte.
Ik wil graag weten hoe het nou echt zit? Kan iemand komen met een tekst uit koraan of hadith dat dit voor mij duidelijk kan maken. Dus weet iemand of het inderdaad haram is om opgemaakt en zonder hoofddoek bij feesten tussen vrouwen te zitten?
Djazaka allahoe gairan!


Wa alayki assalaam wa rahmatullah,

Mag ik vragen welk bewijs daarvoor werd gebruikt? Want het is aan degene die iets beweerd om met een bewijs te komen.