Bekijk volle/desktop versie : Carriére of Barriére...



Pagina's : [1] 2

11-01-2007, 11:17
Dames,

Ik vroeg me af of er dames zijn die studeren en getrouwd zijn? Zo ja, wat studeren jullie, hoe combineer je leren, werken, koken, je man etc. met elkaar? Wat vinden jullie moeilijk of juist makkelijk... En zouden jullie 't weer doen, of zouden jullie anderen aanraden om eerst je studie af te maken en vervolgens te trouwen??

Groetjes,
Loubiaaa

11-01-2007, 11:58


Lady's

11-01-2007, 12:01
Krijg opeens zin in loubiA door je nick

Maar bij ieder verschilt het natuurlijk. het ligt ook aan de omstandigheden.... Natuurlijk is het makkelijker om al afgestudeerd te zijn en dan pas te trouwen... scheelt een hoop stress en drukte lijkt mij. Maar voor ieder verschilt het, en zoals ik al zei ieder heeft andere omstandigheden....

11-01-2007, 12:04

Citaat door Israae:
Krijg opeens zin in loubiA door je nick

Maar bij ieder verschilt het natuurlijk. het ligt ook aan de omstandigheden.... Natuurlijk is het makkelijker om al afgestudeerd te zijn en dan pas te trouwen... scheelt een hoop stress en drukte lijkt mij. Maar voor ieder verschilt het, en zoals ik al zei ieder heeft andere omstandigheden....


[B]Ik begin ook aardig honger te krijgen, maar geen loubia op dit uur..peleasseee

Ja dat is idd zo.. Als je al afgestudeerd bent dan heb je alleen nog je werk waar je je druk om hoeft te maken.

Ik ben best ambitieus, ik heb nu zoiets van..volgend jaar insha'Allah doorstuderen 2 jaartjes rechten op de uni, maar het is een pittige opleiding dus tjah..Wallah ma3raft 2 jaar is eigenlijk ook zo voorbij [/B]

11-01-2007, 12:09



Citaat door loubiaaa:
[B]Ik begin ook aardig honger te krijgen, maar geen loubia op dit uur..peleasseee

Ja dat is idd zo.. Als je al afgestudeerd bent dan heb je alleen nog je werk waar je je druk om hoeft te maken.

Ik ben best ambitieus, ik heb nu zoiets van..volgend jaar insha'Allah doorstuderen 2 jaartjes rechten op de uni, maar het is een pittige opleiding dus tjah..Wallah ma3raft 2 jaar is eigenlijk ook zo voorbij [/B]


Inderdaad dat is waar... Maar dan denk ik, je weet maar nooit soubhna allah word je zwanger tijdens je studie??? Wat ga je dan doen.... tijdelijk uitschrijven? Als je werkt is er geen probleem... Ik wil insha Allah echt van een zwangerschap kunnen genieten... niet stressen... tentamens, scriptie etc... Daarom vind ik persoonlijk als je de mogelijkheden hebt eerst afstuderen... Maar het is geen ramp . Ik zie ook genoeg mensen die getrouwd zijn en verder studeren en dat gaat nog prima..Je moet aleen wel goed leren combineren en plannen.....Kan je de motivatie nogopbrengen om na je werk of school met je neus in de boeken te gaan zitten, of laat je alles liggen en ga je lekker met je man voor de tv hangen? Lijkt mij wel moeilijk...
Maar stel je komt iemand tegen, je yhebt trouwplannen, dan zou ik niet zeggen, ho wacht effe een jaartje of twee ik moet eerst nog studeren.... Ik zou er dan gewoon voor gaan. Koelshi bqadr Allah swt!!

Liefs

11-01-2007, 12:10
Heb 't een tijdje gedaan maar tis best zwaar.
Als je het doet moet je het goed kunnen organiseren en plannen, maar in een huwelijk valt niet altijd alles te plannen, omdat je ook met andere te maken hebt (bezoekjes etc).
Ook is het het beste als je een partner hebt die je meehelpt in huis.

11-01-2007, 12:14

Citaat door Israae:
Inderdaad dat is waar... Maar dan denk ik, je weet maar nooit soubhna allah word je zwanger tijdens je studie??? Wat ga je dan doen.... tijdelijk uitschrijven? Als je werkt is er geen probleem... Ik wil insha Allah echt van een zwangerschap kunnen genieten... niet stressen... tentamens, scriptie etc... Daarom vind ik persoonlijk als je de mogelijkheden hebt eerst afstuderen... Maar het is geen ramp . Ik zie ook genoeg mensen die getrouwd zijn en verder studeren en dat gaat nog prima.... Maar stel je komt iemand tegen, je yhebt trouwplannen, dan zou ik niet zeggen, ho wacht effe een jaartje of twee ik moet eerst nog studeren.... Ik zou er dan gewoon voor gaan. Koelshi bqadr Allah swt!!

Liefs


Dankjewel voor je reacties

Ik zou wel uitkijken! Zwanger worden, dat ook nog erbij
Maar ja, it could happen...dan zou je wel je studie moeten onderbreken

11-01-2007, 12:14

Citaat door serenity:
Heb 't een tijdje gedaan maar tis best zwaar.
Als je het doet moet je het goed kunnen organiseren en plannen, maar in een huwelijk valt niet altijd alles te plannen, omdat je ook met andere te maken hebt (bezoekjes etc).
Ook is het het beste als je een partner hebt die je meehelpt in huis.


Ja lijkt me ook best zwaar..

Studeerde je voltijd?

11-01-2007, 12:15

Citaat door loubiaaa:
Ja lijkt me ook best zwaar..

Studeerde je voltijd?



Neee, deeltijd, ik werkte nog fulltime ernaast!

11-01-2007, 12:17

Citaat door serenity:
Neee, deeltijd, ik werkte nog fulltime ernaast!


Pfff...Ik word al moe als ik eraan denk

Maar ik moet en zal doorstuderen inshaAllah..K rond dit jaar inshaAllah mijn hbo af en die 2 jaartjes erbij kunnen geen kwaad.. Deeltijd, dat wil ik ook gaan doen..maar dan kan k maar 3 daagjes p.w. werken hoor...5 dagen zouden mij de das omdoen

11-01-2007, 12:20

Citaat door loubiaaa:
Dankjewel voor je reacties

Ik zou wel uitkijken! Zwanger worden, dat ook nog erbij
Maar ja, it could happen...dan zou je wel je studie moeten onderbreken


Graag gedaan hoor! Ja je weet het nooit he, hoeveel vrouwen zijn ondanks voorbehoedsmiddelen toch zwanger geworden? Daarom het is qadr Allah swt.... Heel veel succes met je studie, en het nemen van je beslissingen... Insha Allah ga je een gezegend huwlijk tegemoet!

11-01-2007, 12:43

Citaat door loubiaaa:
Dames,

Ik vroeg me af of er dames zijn die studeren en getrouwd zijn? Zo ja, wat studeren jullie, hoe combineer je leren, werken, koken, je man etc. met elkaar? Wat vinden jullie moeilijk of juist makkelijk... En zouden jullie 't weer doen, of zouden jullie anderen aanraden om eerst je studie af te maken en vervolgens te trouwen??

Groetjes,
Loubiaaa



Ik heb eerst mijn studie afgemaakt, omdat ik het gevoel had een huwelijk en studie niet te kunnen combineren.
Na 3 jaar gewerkt te hebben, ben ik begonnen aan een post-doctorale opleiding en een jaar later ben ik getrouwd, nou ik kan je zeggen, het viel niet mee! Meer omdat mijn man en ik allebei werkten (en ik de studie er naast), waardoor we helemaal geen tijd voor elkaar hadden, want het weekend moest ik de boeken in duiken. Ik was echt blij dat de studie na 2 jaar afgerond was. Mijn man bleef klagen dat ik geen tijd voor hem had.

Maar als je alleen studeert en voor de rest thuis bent, dan kan dat wel, denk ik.

11-01-2007, 13:13



Citaat door Israae:
Graag gedaan hoor! Ja je weet het nooit he, hoeveel vrouwen zijn ondanks voorbehoedsmiddelen toch zwanger geworden? Daarom het is qadr Allah swt.... Heel veel succes met je studie, en het nemen van je beslissingen... Insha Allah ga je een gezegend huwlijk tegemoet!


Amin ya rabb!

Ja idd..9adr Allah, ik zou het nie erg vinden

Shoukran 7biba

11-01-2007, 13:15

Citaat door nasima30:
Ik heb eerst mijn studie afgemaakt, omdat ik het gevoel had een huwelijk en studie niet te kunnen combineren.
Na 3 jaar gewerkt te hebben, ben ik begonnen aan een post-doctorale opleiding en een jaar later ben ik getrouwd, nou ik kan je zeggen, het viel niet mee! Meer omdat mijn man en ik allebei werkten (en ik de studie er naast), waardoor we helemaal geen tijd voor elkaar hadden, want het weekend moest ik de boeken in duiken. Ik was echt blij dat de studie na 2 jaar afgerond was. Mijn man bleef klagen dat ik geen tijd voor hem had.

Maar als je alleen studeert en voor de rest thuis bent, dan kan dat wel, denk ik.


Wel knap van je dat je het hebt volgehouden!

Het valt zkr nie mee

11-01-2007, 16:26

Citaat door loubiaaa:
Wel knap van je dat je het hebt volgehouden!

Het valt zkr nie mee


Mijn eigen ontwikkeling heb ik altijd belangrijker gevonden, dan andere dingen.

Pagina's : [1] 2