Bekijk volle/desktop versie : weet iemand wat ik heb?



11-01-2007, 07:45
Ik voel me echt zo slecht de laatste tijd.Nuteloos! Ik maak nooit meer mijn huiswerk, PTA´ s leer een avond van te voren, meestal zelfs pas in de ochtend omdat ik die dag ervoor heb zitten slapen, slapen doe ik zoizo altijd na schooltijd, ik let niet op in de les etc. etc. Ik heb vaak ruzie met mijn ouders, ik mag nergens naar toe, ik mag geen vriendinnen hebben, ik moet na schooltijd naar huis. het lijkt alsof het geen zin meer heeft voor mij om te leven (istagfirullah), ik heb echt geen motivatie meer om mijn havo diploma te halen lijkt het. Ik snap het niet meer. en ik spijbel de laatste tijd ook. Dan zit ik vaak in de bieb. en ga weer naar huis en doe alsof ik opschool was. ik snap niet waarom ik dit allemaal doe. want hiervoor ging het echt goed, ik haalde redelijk goeie cijfers, maar nu gaan mijn cijfers steeds lager.
sorry dit wou ik even kwijt.

11-01-2007, 08:10


Salaam lieverd,

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar juist op deze moment en in deze tijden moet je doorbtijten. Stel je voor dat je je havo dpiloma niet haalt. Je zult later echt spijt krijgen. Erover praten is ook heel goed. Misschien heb je leraar of lerares met wie je kunt praten. Het zal opluchten.

Ik zat vorig jaar in mijn laatste jaat havo. Ik was gedemotiveerd, had geen izn meer, mijn cijfers werden slechter en het ging van kwaad tot erger. Ik had een 2,5 gekregen voor mijn SE economie. Ik heb zelfs gehuild omdat ik dat jaar wilde halen. Ik probeerde te doen wat ik kon doen.. Doorbijten...

Dat geldt ook voor jou.. je moet gewoon doorbijten.. hoe moeilijk dat ook is.. als ik je ergens mee kan helpen.. pm me maar


11-01-2007, 12:30

Citaat door mocroroosje15:
Ik voel me echt zo slecht de laatste tijd.Nuteloos! Ik maak nooit meer mijn huiswerk, PTA´ s leer een avond van te voren, meestal zelfs pas in de ochtend omdat ik die dag ervoor heb zitten slapen, slapen doe ik zoizo altijd na schooltijd, ik let niet op in de les etc. etc. Ik heb vaak ruzie met mijn ouders, ik mag nergens naar toe, ik mag geen vriendinnen hebben, ik moet na schooltijd naar huis. het lijkt alsof het geen zin meer heeft voor mij om te leven (istagfirullah), ik heb echt geen motivatie meer om mijn havo diploma te halen lijkt het. Ik snap het niet meer. en ik spijbel de laatste tijd ook. Dan zit ik vaak in de bieb. en ga weer naar huis en doe alsof ik opschool was. ik snap niet waarom ik dit allemaal doe. want hiervoor ging het echt goed, ik haalde redelijk goeie cijfers, maar nu gaan mijn cijfers steeds lager.
sorry dit wou ik even kwijt.


ik snap wat je bedoelt ik heb ook in zo'een periode gezeten en ja ben nu zeg maar in de fase van het leven is te kort om te piekeren over zulke dingen en toen dacht ik bij mezelf is dit echt wat ik wil 'geen diploma, school loos, werkloos, kortom; nutteloos' nee dat is niet ik wil ik wil iets betekenen en beter voelen over mezelf. En dingen doen die ik leuk vindt.
Daarom ga ik nu vrijwilligerswerk doen, sport ik vaker, en probeer ook gewoon vaker op school te zijn( doe nu namelijk de mbo)

Maar toen ik me mavo deed kwam ik ook bijna nooit naar school, hoge absenties, lage cijfers, me vriendinnen waren in andere klas, dooie klasgenoten, ging ook vaak naar de bieb. Maar toen dacht ik die diploma MOET en zal ik halen en ja had het toen ook gehaald 'net' want moest herkansing doen.

Bij jouw is het wel iets extremer, dat je geen vriendinnen mag, en van school rechtstreeks naar huis. Maar blijf positief geniet van je leven. Het leven is eenmaal risico's nemen .Denk na wat jij graag wil en wil doen.

Want niemand gaat je helpen als het puntje bij het paaltje komt.

11-01-2007, 15:45

Citaat door mocroroosje15:
Ik voel me echt zo slecht de laatste tijd.Nuteloos! Ik maak nooit meer mijn huiswerk, PTA´ s leer een avond van te voren, meestal zelfs pas in de ochtend omdat ik die dag ervoor heb zitten slapen, slapen doe ik zoizo altijd na schooltijd, ik let niet op in de les etc. etc. Ik heb vaak ruzie met mijn ouders, ik mag nergens naar toe, ik mag geen vriendinnen hebben, ik moet na schooltijd naar huis. het lijkt alsof het geen zin meer heeft voor mij om te leven (istagfirullah), ik heb echt geen motivatie meer om mijn havo diploma te halen lijkt het. Ik snap het niet meer. en ik spijbel de laatste tijd ook. Dan zit ik vaak in de bieb. en ga weer naar huis en doe alsof ik opschool was. ik snap niet waarom ik dit allemaal doe. want hiervoor ging het echt goed, ik haalde redelijk goeie cijfers, maar nu gaan mijn cijfers steeds lager.
sorry dit wou ik even kwijt.


Salaamoe aleykoem

Bezin u ... heb goede wil ... werk dat nutteloosheidsgevoel weg ... zoek antwoorden op vragen ... en los problemen op i.p.v. ze erger te laten worden of een negatieve invloed op de rest te laten hebben.
Verder: voel u goed ... ga voor uw diploma ... fatawakkal 3alallah.

Natuurlijk: makkelijk gezegd en dit had iedereen wel kunnen verzinnen ... alvast sorry voor de bondige formulatie.

Thallah

11-01-2007, 15:48


lieverd dat is zeker erg vooral als je altijd al hoge cijfers had, misschien moet je eens naar de huisarts om bloed te laten prikken en heb je wel ijzer gebrek, heb ik ook gehad..
je kan tegenwoordig ook energiew pillen halen bij tuinendie goed werken, je zit in een dipje probeer ergens positieve energie vandaan te halen en voor ogen te houden waarvoor je het doet!!

heeeel veeel succes meid en inchaa;lha komt het wel goed

13-01-2007, 18:03
meidddddddddddddddddd je laatste jaar kom op hoor
je hebt het vier jaar gehaald dit jaar kan r ook bij hoor, geloof me meid ben gezakt vorig jaar, maar bij mij was het anders ik leerde me suf en had het alsnog niet gehaald, maar als je weet dat je het kan kom op hoor doe je best en sta op van die luie stoel werk werk werk eraan, denk niet aan nu maar aan de zomer met al je klasgenoten lekker geslaagd ik wou dat ik dat kon delen met mijn klasgenoten....en dan lekker zomervakantie vieren oww heerlijk dus meid denk aan de zomer miss motiveert het je