Bekijk volle/desktop versie : harscha

Pagina's : [1] 2

13-08-2003, 15:47
Hallo allemaal,k was vandaag weer n's bezig in de keuken met een nieuw recept.Iets nieuws om uit te probere, je weet wel,dus k ging el-harscha make, recept stond hierop maar tevergeefs het was mislukt. Mijn ma vond het ook raar dat er geen gmiraa in zat??
Maar wie heeft er een goeie lekkere recept voor mij. Ik had deze ingredienten gebruikt:smida,suiker,boter,olie ,zout en water daarna kneden in bol en daarna platdrukken en in pan. Uiteindelijk waren de meeste te plat misschien heb ik ze te plat gemaakt, maar van binnen was het nog el-ajina?????? K dacht lekker harscha eten, maar jammer!!!!! In marokko had k vorig jaar heerlijke en dikke harscha op en was best wel zacht, maar wie heeft er een goeie lekkere recept van el-harscha??????? Sjoekran bezaff!!!!!!!
Beslama

13-08-2003, 16:31

mijne lukt wel goed maar die boter moet wel gesmolten boter zijn en in welke pan bak jij hem moet wel zon marokkaanse pan zijn he!!!
vanbinnen zijn ze soms niet gaar ja dat had ik in het begin ook gewoon blijven oefenen meid!!!

13-08-2003, 17:21
ik gebruik geen boter, maar verder wel alles wat jij opnoemde marocgirl, en niet te plat drukken, verder moet de (marokkaanse) pan niet op een hoge stand, dan moet het toch echt lukken.

13-08-2003, 20:08
Kan iemand het hele recept voor mij plaatsen, ik heb het nog nooit eerder gemaakt en ja ik kan niet ff snel naar el Megrib om het bij de bakker te halen

Bedankt

13-08-2003, 20:10

ooooooooooooooh heeeeeeeerlijk, harsha..hmmmmmmmmmmmmm de enige reden waarom ik naar tetouan ga.

13-08-2003, 22:54
Mensen bedankt voor jullie reacties, maar trouwens k had de boter ook laten smelten, maar k heb gewoon zo'n tefal makla gebruikt en k moest eigenlijk zo'n makla van ouwjada gebruiken.
Maar voor wie nog de volledige ingredienten wil:
500gram smida,2 eetlepels suiker,(1 bakpoeder),50 gram gesmolten boter,4 eetlepels(olijf)olie,zout en water beetje tot je een volledig bol hebt en heel goed keden en met smida een bol maken en daarna platdrukken

14-08-2003, 20:39

Citaat:
Origineel gepost door marocgirl3253
Mensen bedankt voor jullie reacties, maar trouwens k had de boter ook laten smelten, maar k heb gewoon zo'n tefal makla gebruikt en k moest eigenlijk zo'n makla van ouwjada gebruiken.
Maar voor wie nog de volledige ingredienten wil:
500gram smida,2 eetlepels suiker,(1 bakpoeder),50 gram gesmolten boter,4 eetlepels(olijf)olie,zout en water beetje tot je een volledig bol hebt en heel goed keden en met smida een bol maken en daarna platdrukken
thanks en dan in de oven?

14-08-2003, 20:59

Citaat:
Origineel gepost door SuperSalima
En dan in makla
Thanks. Achteraf vond ik het ee domme vraag

15-08-2003, 07:58

Citaat:
Origineel gepost door SuperSalima
En dan in makla
'Msager' heet zo'n ding...

18-08-2003, 17:23
nou ik ehb dat recept uit geprobeerd en het is mislukt het is heel z8 en het kruimelt heel erg het smaakt wel ok maar uiterlijk is niet van harcha kan iemand mij zeggen wat ik fout heb gedaan??

20-08-2003, 13:38
En welke harscha gebruik je, 3lida,rkikka of moyen?????????
Bedankt!!!!!!!!

20-08-2003, 16:26
Ja, dom dom ben ik!!!!!!!!!!!
Ja k bedoel welke smida???????????
Thanx superslima, kweenie waar k was met mijn gedachte????????

05-09-2003, 17:56

Meisje...Thanx
Beslama

14-11-2003, 12:23
Een lepel suiker voor de smaak. Het is niet de bedoeling dat je er veel suiker in doet, zodat het zoetsmaakt.

Overigens doen de meesten ook geen bakpoeder of gist er in, het is maar wat je gewend en lekekr vindt.

14-11-2003, 12:33
Daarom!
Ik maakte het vroeger ook anders, totdat ik in Marokko was en heerlijk harsha bij mijn nicht had gegeten. En toen vroeg ik het recept en zij deed er dus wat suiker bij en 1 zakje bakpoeder .

Pagina's : [1] 2