Bekijk volle/desktop versie : Kantoor verhalen uit Amsterdam.



10-01-2007, 17:26

Citaat door m3liem:
Deze week was het dan zover een nieuw project dus de kans om nieuwe mensen te ontmoeten. Dit keer moest ik zijn in het altijd prettige Amsterdam. Na een reis van 1 uur kwam ik veel te vroeg aan op kantoor. Maar de eerste dag op je nieuwe project wil je altijd op tijd komen en zeker als je Marokkaan bent. Dus op tijd vertrekken want je weet maar nooit met die files enz.
Enfin Aangekomen bij de klant moest ik me eerst melden bij de receptie. Mijn collega’s die al 2 weken op het project zaten haalden me op bij de receptie. Mijn eerst paar uur moest ik mijn pasje regelen toegang tot parkeergarage en andere dingetjes. EN dit alles moet ik regelen met de assistente van de directeur. Toevallig ook een Marokkaanse. En wel 1 van de mooiste die ooit gezien had. OF ze valt gewoon op tussen al die kaaskoppen.

Maar ik voelde gewoon een bepaalde spanning over mijn heen komen toen ik haar moest aanspreken. Ik zie: ‘Aangenaam mijn collega vertelde dat ik me bij jou moest melden’. Hoi ik ben Malika zei ze. Ga even zitten ik maak even mijn mailtje af. Terwijl ze haar mail afmaakte kon ik rustig kijken naar haar. Maar volgens mij had ze het door want ze keek me telkens aan terwijl ze haar mailtje aan het afmaken was.

Eenmaal klaar met het mailtje vroeg ze wat ze voor me kon betekenen. In mezelf dacht ik: je kunt me je nummer geven en wat doe je straks na werk kunnen we misschien wat drinken. Maar ik durfde natuurlijk niet dus ik vroeg of ze me pasje kon afvragen en een werkplek reserveren. Na 5 minuten was ik weer weg bij haar. De rest van de dag heb ik haar nog een paar keer zien langskomen om koffie te halen. Toen ze weer op weg was naar de koffie automaat sprong ik snel op en ging toevallig ook koffie halen. EN ik stond achter haar terwijl ze haar kopje uit de automaat haalden. Ze draaide zich om en ze zag me staan, ze glimlachte naar mij een zei Hoi. Ik zei Hoi terug en ze ging weer naar haar plek.

Ze is nu net naar huis gegaan, maar morgen ga ik bedenken hoe ik haar ga aanspreken. Misschien raak ik mijn pasje wel kwijt zodat ik een nieuwe moet aanvragen.

Hoe jullie op de hoogte

Beslemma
M3liem
.