Bekijk volle/desktop versie : Wie Heeft Hier Ervaring Mee En Kan Mij Adviseren????



Pagina's : [1] 2

09-01-2007, 17:53
hallo dames,
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Afgelopen vrijdag was mijn man om 22.30uur afgewerkt en kwam thuis. Bij het inparkeren(we wonen aan een drukke straat en tevens onderaan een steile berg) is een 19 jarig meisje met hoge snelheid tegen hem opgereden.
Met als gevolg: allebei de auto's totall los!!
Nu is het zo dat de verzekering zegt dat wij aansprakelijk zijn omdat wij een bijzondere verrichting deden. Maar ik vind dat krom. Want als je begint en de weg is vrij, dan verwacht je toch dat dat de andere weg gebruiker ff wacht??? Ik zou dan denken dat je anders chaos krijgt op de weg. Zodra je iemand ziet parkeren of zo , dan er gewoon inrijden , krijg je toch alles vergoed??/ dat zou toch niet mogen en kunnen???
Het is voor ons dubbel zwaar omdat wij nl donderavond pas terug zijn gekomen van onze 15 daagse reis naar marokko.en de dag erna gebeurt dit!!!
Nu is mijn vraag of iemand weet wat wij kunnen doen om toch iets vergoed te krijgen van de schade? Ook zijn alle adviezen en ervaringen welkom.
alvast bedankt voor jullie tijd om dit te lezen!

09-01-2007, 18:17


Ik heb het gelezen schat en ik weet niet hoe ik je kan helpen...
Misschien moet je je vezekering even bellen en vragen...

Succes habiba...

09-01-2007, 18:42
Je kan je vraag hier stellen.
Grote kans dat je je antwoord krijgt.

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=898

09-01-2007, 18:53
ok. dankje. Ik ga daar mijn vraag stellen.
Ik heb nl mijn verzekering al gevraagd en zij zeggen dus dat wij volledig aanspraakelijk zijn en ik wil dat wij gedeeltelijk aansprakelijk zijn zodat ook onze schade kan worden verhaald. want per slot van rekening is ZIJ in onze auto gereden en als zij op de weg had gelet en minder vaart had dan was dit niet gebeurt.

09-01-2007, 18:59


Het lijkt mij ook logisch dat als je ziet dat iemand bezig is met parkeren (en niet op het punt staat te gaan parkeren, want dan moet de parkeerder even wachten) dat je even wacht totdat hij geparkeerd is, vooral als je er niet lang kunt!

En als zij echt met zo'n vaart tegen jullie auto is opgereden dan heeft zij hem niet gezien of ze reed te hard om op tijd te kunnen remmen. dan lijkt het mij dat het haar fout is.

09-01-2007, 19:08
dat vind ik dus OOK!
Thanksss voor je berichtje!!!!

09-01-2007, 19:09
Mijn man had precies hetzelfde meegemaakt vorig jaar winter,toen het zo sneeuwde.Een marokkaan reed op hem in terwijl mijn man uit zn parkeerplaats kwam.Ook al reed de man te hard,mijn man is toch aansprakelijk gesteld omdat hij een bijzonde verrichting verrichte.De politie stond achter die andere man..Is wel sneu,want onze verzekering is wel ophoog gegaan.

Succes ermee..

09-01-2007, 19:15

Citaat door israaa:
dat vind ik dus OOK!
Thanksss voor je berichtje!!!!



Geen dank.
Succes verder!



zinne 79
Ik denk dat dit een iets andere situatie is.

09-01-2007, 19:20

Citaat door komkommer:
Geen dank.
Succes verder!



zinne 79
Ik denk dat dit een iets andere situatie is.


Okeeeeeeeeeey.Ik zie nu pas dat haar man aan het inparkeren was!

09-01-2007, 19:23
komkommer waarom denk je dat het een andere situatie is.. ik zie het verschil niet eigenlijk

09-01-2007, 19:29
De man van Israa was bezig met inparkeren.

De man van Zinne79 wilde vanuit een parkeerplek wegrijden.

Zo lees ik het

09-01-2007, 19:32
dus dan hebben ze gewoon snel de nijging om het op een "bijzonder manouuvre" te gooien.. ik zou het toch echt beter laten onderzoeken.

hebben jullie geen Rechtsbijstandverzekering??

09-01-2007, 19:34


Het zijn wel allebei bijzondere verrichtingen,ik weet niet in hoeverre dat verschilt bij de verzekering.

09-01-2007, 20:06
Mijn vader heeft zoiets meegemaakt.
Hij wilde achteruit inpakeren.
De weg was leeg.
Op het moment dat hij al half gekeerd was en met de neus van de auto bijna dwars stond op straat, kwam er een andere auto hard aangereden en is tegen mijn vaders auto aangebotst.

Ik dacht dus ook dat mijn vader aansprakelijk was en zo dacht die ander ook. Die ander woonde trouwens maar een paar huisjes verderop.....drama joh.
mijn vader was het er absoluut niet mee eens en begon half te schreeuwen/dreigen dat het de fout was van die ander.

uiteindelijk bleek mijn vader gelijk te hebben.
die ander had moeten wachten, mijn vader was al bezig met achteruit inparkeren.
DIe ander was trouwens een persoon naar huis aan het brengen dus die was getuige van alles. De verzekering heeft hem ook gehoord en uitiendelijk hebben ze gezegd dat mijn vader niet aansprakelijk was en kreeg hij de schade vergoed...
Echt goed van mijn pa dat ie zo volgehouden had, en ik allemaal:
NEEE paaaaah, je was aan het parkeren en had heel mijn verhaal al klaar....

Zo zie je maar, je moet nooit ergens gewoon maar van uit gaan.... Echt uit laten zoeken.....

hoop dat je wat aan het verhaal hebt.....

groetjes!

10-01-2007, 09:14
dank je yasmina! ik heb heel veel aan je verhaal want het is tot op de detail precies hoe het met ons is gebeurd. gewoon voor onze deur, ook toen hij al aan het indraaien was.
ben blij dat ik dit nu weet en nu kan ik ermee verder gaan.
shokran!

Pagina's : [1] 2