Bekijk volle/desktop versie : Een vraagje omtrent de Hijaab & Het Huwelijk



Pagina's : [1] 2

09-01-2007, 14:13
Salaam aleikoem

Ik zat laatst een lezing te luisteren van Abou Ismael over het huwelijk en daarin zei hij dat een man niet mag trouwen met een vrouw zonder hijaab. Alhamdulilah draag ik er zelf wel één, maar had het eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord, totdat ik die lezing beluisterde. Heeft iemand een daliel voor me waarin ik het terug kan vinden?

Djazaak Allahoe ghair

Assalaam aleikoem

09-01-2007, 14:14


Man man man

09-01-2007, 14:15
Sinds wanneer is die Aboe Ismael in staat om fatawa te geven?!

09-01-2007, 14:16
Ik neem aan Oegtie, wat abou Ismael zegt in zijn lezingen niet ui zijn duim is gezogen anders stuur je een email naar abou ismael die zal zekers ergens op de website staan.. http://www.al-Yaqeen.com..

09-01-2007, 14:18



Citaat door UmmOuthaymien:
Ik neem aan Oegtie, wat abou Ismael zegt in zijn lezingen niet ui zijn duim is gezogen anders stuur je een email naar abou ismael die zal zekers ergens op de website staan.. http://www.al-Yaqeen.com..

Ja precies, ik twijfelde eerst maar dacht waarom zou hij dat zomaar zeggen? Shoekran oughtie voor die site

Assalaam aleikoem

09-01-2007, 14:19

Citaat door UmmOuthaymien:
Ik neem aan Oegtie, wat abou Ismael zegt in zijn lezingen niet ui zijn duim is gezogen anders stuur je een email naar abou ismael die zal zekers ergens op de website staan.. http://www.al-Yaqeen.com..


Hij is geen geleerde dus waarom geeft hij zomaar fatawa? Zonder bronvermelding en zonder welke 'oelama er in zijn voorgegaan. Wa la hauwla wa la qowatta illa billaah.

09-01-2007, 14:23

Citaat door um_marjam:
Hij is geen geleerde dus waarom geeft hij zomaar fatawa? Zonder bronvermelding en zonder welke 'oelama er in zijn voorgegaan. Wa la hauwla wa la qowatta illa billaah.

Heb jij dan mogelijk wel een bronvermelding voor me waarin je het tegendeel kunt bewijzen oughtie? Ik zou het zeer op prijs stellen

Assalaam aleikoem

09-01-2007, 14:30
Ik heb nergens gelezen dat één van de voorwaarden van het geldig huwelijk, is dat de vrouw hijaab moet dragen. En dan bedoel ik voorwaarden zoals:

-de man moet zijn vrouw kunnen onderhouden
-in het geval van een polygaam huwelijk, moet hij zijn beide/meerdere vrouwen gelijk behandelen
-hij moet er fysiek en emotioneel toe in staat zijn

Ik heb nergens gelezen dat één van de voorwaarden is dat de vrouw waarmee een man trouwt hidjaab moet dragen, en als dat wel zo was was er wel duidelijk bewijs dat zo'n huwelijk anders ongeldig is -lees: gelijk staat aan zina-. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de hidjaab fard is en als alle moslima's hidjaab zouden dragen, dit/deze probleem/discussie zich niet eens zou voordoen.

Wa alaikoum salaam.

09-01-2007, 14:30

Citaat door Hawa_Moslima:
Salaam aleikoem

Ik zat laatst een lezing te luisteren van Abou Ismael over het huwelijk en daarin zei hij dat een man niet mag trouwen met een vrouw zonder hijaab. Alhamdulilah draag ik er zelf wel één, maar had het eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord, totdat ik die lezing beluisterde. Heeft iemand een daliel voor me waarin ik het terug kan vinden?

Djazaak Allahoe ghair

Assalaam aleikoem


welke lezing heb je dat gehoord en welke minuut, denk eerder dat hij heeft gezegd dat het misschien beter is om het te vermijden wallahoen a3lam

09-01-2007, 14:34
Dit zou dan toch in strijd zijn met het FEIT dat mannen ook andere vrouwen van het boek mogen trouwen, dus niet alleen moslim vrouwen!

gheir!

09-01-2007, 14:35
Ja inderdaad, je kan soms dingen verkeerd opvangen.

Gair insha Allaah, ik wil ook wel weten welke lezing het is.

As Salaam Alaikoem Wa Rahmatu Allaahi wa Baraktu

09-01-2007, 14:38
Shoekran voor jullie reacties, ik zal het even opzoeken. Misschien dat mijn oren me hebben misleid Subhanallah!

Ik zal spoedig met een citaat komen

Assalaam aleikoem

09-01-2007, 15:18


Ik heb het even opgezocht. Dit gaat om de lezing "Weg naar huwelijk"

In de laatste paar minuten zegt Abou Ismael:

"En tot slot wil ik ieder die op het punt staat om te trouwen adviseren om met niemand te trouwen die niet bereid is om volgens de regels van Allah te leven. Dus iemand die zich niet als moslim wenst te gedragen, dus niet de éénheid van Allah erkent, niet bid of ingeval van een vrouw geen hijaab draagt, met diegene moet je niet in het huwelijk treden. Met diegene moet je niet in zee gaan."

Wat moet ik hieronder verstaan? Hij adviseert het, maar betekent dat ook gelijk dat het verboden is? Ik wacht op jullie reacties Insha'Allah

Assalaam aleikoem

09-01-2007, 15:28
Ik raad iedereen aan om niet zomaar kennis van iedereen aan te nemen.

09-01-2007, 15:30
Soul, je hebt gelijk. Djazaki Allahoe khairan.

Pagina's : [1] 2