Bekijk volle/desktop versie : zwartwerk



Pagina's : [1] 2

09-01-2007, 13:55
ahlan iedereen

groetjes

09-01-2007, 13:57



Citaat door ghorotia:
ahlan iedereen

groetjes


problemen met allah wel als je dat erg vindt....want het is fraude en fraude is haram

09-01-2007, 14:00
fraude?? wrm is het fraude? Elke moslim doet dat hoor, er zijn zelf mannen met hun lange baarden die dat werk daar doen ( die dus veel over Islam weten)

Fraude is het toch niet he meid

09-01-2007, 14:04

Citaat door ghorotia:
fraude?? wrm is het fraude? Elke moslim doet dat hoor, er zijn zelf mannen met hun lange baarden die dat werk daar doen ( die dus veel over Islam weten)

Fraude is het toch niet he meid


meid, om te beginnen moet je dat eerst uit je hoofd halen...dat een man met een lange baard zoiets doet wil niet zeggen dat de islam het goedkeurt. "Doe wat de imaam zegt, maar doe niet wat hij doet"

En het is wel fraude...want je ontloopt de belasting die elke burger in dit land moet betalen...want als het geen fraude was dan zou het toch niet "zwart" en "illegaal" zijn? Je besteelt als het ware de andere burgers door geld te verdienen waar zij belasting voor betalen

09-01-2007, 14:06


ja meid

ik wil dit voor paar maanden doen omdat ik geld voor mijn huwelijk nodig heb. ik doe het niet heel mijn leven hoor!!!

verdient wel goed :-)

09-01-2007, 14:10
idd....het is aantrekkelijk...zeer aantrekkelijk...maar dat zijn wel meer dingen in het leven. Het is toch jouw keus, maar ik wil je er alleen op attent maken dat het niet toegestaan is.

Iemand die een klein bedragje uit zn vaders portomonnee steelt doet het ook alleen met de intentie dat het daar bij blijft...maar wie weet hoe lang je te leven hebt? en diefstal is diefstal....etzelfde geval bij fraude.

Ps. vat dit aub niet persoonlijk op...zie het maar als goedbedoelde advies :goedo:

09-01-2007, 15:13

Citaat door jeblia021:
problemen met allah wel als je dat erg vindt....want het is fraude en fraude is haram



Waarom zou het fraude zijn? en waarom zou het haram zijn.
Europa kiest er voor om belasting toe te passen etc, dat heeft niks met de Islam te maken. OF je nou zwart of wit werk neemt maakt helemaal niks uit.
HEeft helemaal niks met de Islam te maken tenzij je gaat stelen dan is dat een ander verhaal... Wel is het frauderen volgens de wet en kan je hiervoor gepakt worden en kost je dat klauwen geld voor jou en je werkgever..

ik heb dit nooit gehoord een callcenter die zwart werk aanbiedt? beetje vreemd, doe je dat fulltime.

09-01-2007, 16:06
ja ik doe het fulltime

het verdient super goe. 1600 netto per maand
kwil het doen voor mijn trouw dan serieus werk gaan zoeken.
welke problemen kan je hierdoor hebben?

09-01-2007, 16:09

Citaat door ghorotia:
ja ik doe het fulltime

het verdient super goe. 1600 netto per maand
kwil het doen voor mijn trouw dan serieus werk gaan zoeken.
welke problemen kan je hierdoor hebben?


Ik wil daarook werken, wel zwart h'e

09-01-2007, 16:15
ja is in het zwart. het is nog super leuk ook

het is wel in belgië. concreet; kan het problemen veroorzaken of niet?

09-01-2007, 16:16

Citaat door ghorotia:
ahlan iedereen

groetjes


Ik zoek ook werk...kan je misschien info over het werk geven..

09-01-2007, 18:41
je loopt zoiezo risico om gepakt te worden,maar dat loop je bij elke zwart baantje,je ka vragen of je contant kan worden betaald.Als het op je bank word gestort kan dat inderdaan verdacht overkomen.Ik zou het wel gewoon doen.

10-01-2007, 08:31


Zou ik het nu doen of niet???? welke problemen kan je nu hebben eigenlijk???

10-01-2007, 13:48
Slm, ik zou ook eens graag willen reageren op jouw topic als ik mag natuurlijk.

Zwart geld geven ze toch in handen of niet soms? Is natuurlijk wel een risico als dat groot bedrag op jouw rekening wordt gestort. Het is beetje verdacht.

Ik zou het anders aanpakken, ik zou aan mijn werkgever voorstellen dat hij/zij een deel contant betalen en ander deel op de bank. Ik geloof niet dat je daar fulltime zwart werkt, want ik heb ook ervaring in deze sector.

De werkgevers zijn niet zo stom dan je denkt hoor, zij willen zeker niet tegen de lamp lopen doordat ze iemand in dienst nemen die daar voltijds zwart werkt. Ik denk dat dit onmogelijk zou zijn.

Maar tjah alles kan hé!

Veel sterkte alvast meid;

Groetjes,

10-01-2007, 14:01
ik heb ook zwart gewerkt en gewoon contant alles gekregen. Het bleek later dat als ze dus als moesten doorgeven over de betalingen e.d. gewoon deden alsof ze dat bedrag hadden gestort. Maar ja ik werkte dan ook niet voor zo'een lange periode twee maanden.

Pagina's : [1] 2