Bekijk volle/desktop versie : Belgische oplossing zwembadleed?



Pagina's : [1] 2

12-08-2003, 22:07
In België is opschudding ontstaan over een voorstel van een VLDx-provincieraadslid uit Vlaams-Brabant, Danny Smagghe. Naar aanleiding van aanhoudende overlast in zwembaden en recreatiegebieden, veroorzaakt door allochtone jongeren, stelde hij voor om alle allochtonen voorlopig uit zwembaden te weren. Een voorstel dat zelfs het Vlaams Blok nog nooit gelanceerd heeft.

Op de vraag hoe hij dit wilde bewerkstelligen zei Smagghe: "Op basis van hun huidskleur. Dat is het gemakkelijkst. Jammer voor diegenen die zich wél gedragen, maar die worden zo misschien aangezet eens te gaan praten met die ruziemakers. Het gaat altijd om Noord-Afrikaanse jongeren die in groepjes komen, vaak vanuit de steden. Die nemen alle andere allochtone jongeren op sleeptouw. We moeten ze dus allemaal een tijd de toegang verbieden. Het lijkt de enige manier om hen duidelijk te maken dat vandalen en dieven niet thuishoren in recreatiedomeinen''.

Voorzitter Karel De Gucht van de Vlaamse Liberalen en Democraten (VLD) distantieerde zich vandaag meteen van het voorstel. De Gucht wil wel dat wordt opgetreden tegen amokmakers en roept de allochtone gemeenschap op haar verantwoordelijkheid op te nemen en zich meer te ontfermen over hun kinderen. ''Wij sturen onze kinderen toch ook niet alleen naar het zwembad. Wij gaan mee'', stelt De Gucht. Smagghe zelf wordt niet op het matje geroepen. De Gucht: ''Hij zal wel al weten dat zijn voorstel niet door de beugel kan''.

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) zegt dat het voorstel van Smagghe in strijd is met de antiracisme- en antidiscriminatiewet. Het CGKR legt een dossier aan over de uitspraken van de VLD'er en beslist later of het stappen onderneemt.

Het CKGR geeft wel toe dat er in recreatiecentra problemen zijn met bepaalde jongeren. ''Maar een algemeen toegangsverbod voor jongeren op basis van huidskleur of afkomst is geen aanvaardbare oplossing, ook niet tijdelijk. Dit verbod is flagrant in strijd met de antiracisme- en de antidiscriminatiewetgeving. Een dergelijke maatregel, zelfs al is ze tijdelijk, komt namelijk neer op segregatie''.

De politiekepartij Agalev (Groenen) reageerde ontzet op het voorstel van Smagghe en willen dat hij het publiekelijk intrekt. De Arabisch-Europese Liga (AEL) vindt dat Smagghe ontslag moet nemen en meent dat hij zich in het openbaar moet verontschuldigen.

x De VLD (liberalen) zijn de grootste partij in Vlaanderen

12-08-2003, 23:24


Wat een lulkoek zeg, dat voorstel krijgt hij er (mag ik bidden) nooooooooooit door!

12-08-2003, 23:39
Alternatief???????

13-08-2003, 08:19

Citaat:
Origineel gepost door redcat
Wat een lulkoek zeg, dat voorstel krijgt hij er (mag ik bidden) nooooooooooit door!


Redcat,

Wees gerust, krijgt hij er ook niet door. Typisch Belgische manier van politiek bedrijven. Beetje stemmingmakerij en dan op de vingertjes getikt worden door de voorzitter.
Een zoveelste premature verkiezingsstunt.

Je denkt toch ook niet dat de Belgische politici zich een maatregel kunnen permiteren à la Apartheid.

Weeral een zoveelste storm in een glas water dat vanzelf zal wegdeemsteren van zodra het weer kouder wordt en de scholen weer beginnen.

Trouwens, het is gewoon het probleem verschuiven....verbied deze amokmakers de toegang tot deze openbare instellingen, dan vinden ze wel weer iets anders, winkelcentra, parken, bossen, alles is goed genoeg om zich bezig te houden.

Het probleem ligt veel dieper en moet aangepakt worden door ALLE partijen die deel uitmaken van de samenleving, met al hun plichten en rechten. Zolang dit niet gebeurt zullen gemarginaliseerde gevallen de boel op stelten zetten met als direct nefast gevolg een stigmatisering van een ganse populatie door, notabene, vertegenwoordigers van het volk.

En de media, tja, zo geil als altijd....als er maar sensatie is.
Nog een wonder dat De Winter 'slaapt' en Jah Jah blijkbaar met andere dingen bezig is......hopelijk geen zoveelste stilte voor de storm.

Gegroet.

MELILLENSE

13-08-2003, 08:42


Dat de VLD beschikt over een grote extreem-rechste vleugel is een publiek geheim, dat er dan af en toe zulke zure oprispingen opborrelen uit die hoek mag ons eigenlijk niet verwonderen!

Liberaal burgemeester Roger Nols, slaagde in de jaren 80 erin om gezeten op een kameel door een migrantenbuurt (Schaarbeek) te paraderen, kwistend strooiend met pamfletjes waarin de allochtonen verzocht werden om op te rotten (met premie) !!!

VLAANDEREN: na de USA, de grootste medestander van het apartheidregime in voormalig Zuid-Afrika, waarom dacht je dat Nelson Mandela niet naar België wou komen !!!

Sword

13-08-2003, 09:59
Wie van de MAROKKANEN hier heeft een alternatief??? Schreeuwen en klagen is gemakkelijk, maar wat is de oplossing om van die ku.tmarokkaantjes af te komen. Deze problemen spelen in Nederland België en Frankrijk voor zover mij bekend.

13-08-2003, 10:07
Alle Belgen met bruine ogen ... ga niet in de zon zitten !!!
Straks ben je te bruin en kom je het zwembad niet meer in.


13-08-2003, 10:28

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Wie van de MAROKKANEN hier heeft een alternatief??? Schreeuwen en klagen is gemakkelijk, maar wat is de oplossing om van die ku.tmarokkaantjes af te komen. Deze problemen spelen in Nederland België en Frankrijk voor zover mij bekend.
alle k.utmarokkaantjes naar Palestina sturen?

Sword

13-08-2003, 11:18

Citaat:
Origineel gepost door sword
alle k.utmarokkaantjes naar Palestina sturen?

Sword
... allemaal gratis vakantie naar de middellandse zee ...
.. daar lekker zwemmen ...

gezellie ... dan wil ik ook mee !!
ga ik ook wel ff stampij schoppen in een belgisch zwembad

13-08-2003, 12:56

Citaat:
Origineel gepost door Willemien
... allemaal gratis vakantie naar de middellandse zee ...
.. daar lekker zwemmen ...

gezellie ... dan wil ik ook mee !!
ga ik ook wel ff stampij schoppen in een belgisch zwembad
Ik doe mee!!
Gaan we de hele dag de duikplank bezet houden met het BK bommetje.... en dan de badmeester natspetteren!

13-08-2003, 13:08
Geen oplossingen dus, jullie kunnen alleen maar slachtoffer spelen. Jammer hoor, als er niets gedaan wordt, wordt het imago van Marokkanen steeds slechter.

13-08-2003, 13:12

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Natspetteren nee joh, ineens voor vijf dagen het ziekenhuis inkloppen...is veel leuker.
HE! Natspetteren is beroepsrisico, in elkaar geklopt worden vind ik daar niet bijhoren...

13-08-2003, 18:32



Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
In België is opschudding ontstaan over een voorstel van een VLDx-provincieraadslid uit Vlaams-Brabant, Danny Smagghe. Naar aanleiding van aanhoudende overlast in zwembaden en recreatiegebieden, veroorzaakt door allochtone jongeren, stelde hij voor om alle allochtonen voorlopig uit zwembaden te weren. Een voorstel dat zelfs het Vlaams Blok nog nooit gelanceerd heeft.

Op de vraag hoe hij dit wilde bewerkstelligen zei Smagghe: "Op basis van hun huidskleur. Dat is het gemakkelijkst. Jammer voor diegenen die zich wél gedragen, maar die worden zo misschien aangezet eens te gaan praten met die ruziemakers. Het gaat altijd om Noord-Afrikaanse jongeren die in groepjes komen, vaak vanuit de steden. Die nemen alle andere allochtone jongeren op sleeptouw. We moeten ze dus allemaal een tijd de toegang verbieden. Het lijkt de enige manier om hen duidelijk te maken dat vandalen en dieven niet thuishoren in recreatiedomeinen''.

Voorzitter Karel De Gucht van de Vlaamse Liberalen en Democraten (VLD) distantieerde zich vandaag meteen van het voorstel. De Gucht wil wel dat wordt opgetreden tegen amokmakers en roept de allochtone gemeenschap op haar verantwoordelijkheid op te nemen en zich meer te ontfermen over hun kinderen. ''Wij sturen onze kinderen toch ook niet alleen naar het zwembad. Wij gaan mee'', stelt De Gucht. Smagghe zelf wordt niet op het matje geroepen. De Gucht: ''Hij zal wel al weten dat zijn voorstel niet door de beugel kan''.

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) zegt dat het voorstel van Smagghe in strijd is met de antiracisme- en antidiscriminatiewet. Het CGKR legt een dossier aan over de uitspraken van de VLD'er en beslist later of het stappen onderneemt.

Het CKGR geeft wel toe dat er in recreatiecentra problemen zijn met bepaalde jongeren. ''Maar een algemeen toegangsverbod voor jongeren op basis van huidskleur of afkomst is geen aanvaardbare oplossing, ook niet tijdelijk. Dit verbod is flagrant in strijd met de antiracisme- en de antidiscriminatiewetgeving. Een dergelijke maatregel, zelfs al is ze tijdelijk, komt namelijk neer op segregatie''.

De politiekepartij Agalev (Groenen) reageerde ontzet op het voorstel van Smagghe en willen dat hij het publiekelijk intrekt. De Arabisch-Europese Liga (AEL) vindt dat Smagghe ontslag moet nemen en meent dat hij zich in het openbaar moet verontschuldigen.

x De VLD (liberalen) zijn de grootste partij in Vlaanderen
Ik hoop dat ze het voorstel goedkeuren !!!

13-08-2003, 18:58
bij voetbal wedstrijden vinden geregeld incidenten plaats die veroorzaakt worden door autochtone voetbal supporters , soms leveren ze complete veldslagen onder elkaar... maar goed ,

de stadions gaan dan ook niet iedereen weren , alleen zij die door de politie opgepakt zijn

die zwembaden kunnen dan dus ook...

alleen zij weren die zich misdragen en
niet bijvoorbaat alle allochtonen

17-08-2003, 04:44

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Wie van de MAROKKANEN hier heeft een alternatief??? Schreeuwen en klagen is gemakkelijk, maar wat is de oplossing om van die ku.tmarokkaantjes af te komen. Deze problemen spelen in Nederland België en Frankrijk voor zover mij bekend.
Tjongje, tjongje, wat is het moeilijk voor sommige mensen! Het ergste van al is, zonde van uw tijd om te reageren op mensen die niet eens weten wat ze willen.

Wie van de MAROKKANEN heeft hier een alternatief? Is dat de taak geworden van Marokkanen? Alternatief te zoeken, krijg ik hiervoor betaald? Aangezien bij mijn weten dit de taak is van de overheid en ze hier genoeg eurotjes voor krijgen.

Dat deze problemen ook in Nederland, België en Frankrijk komgen is mij voor zover niet bekend. Althans in Marokko niet Hoe zou dat toch komen?

Leer je vragen stellen? Ik heb wel een vraag voor u. Weet jij een oplossing? Zeg me aub niet, terug sturen want dat is geen antw. maar ik verschiet niet van je antw.daar ik je stukje heb gelezen.

Gegroet

Pagina's : [1] 2