Bekijk volle/desktop versie : depressieve klachten



Pagina's : [1] 2 3

08-01-2007, 14:19
voel me zo depressief, kan niet meer positief denken.
Weet echt niet meer wat ik moet doen.
was op 03-01-07 begonnen met een nieuwe baan, maar heb me vandaag ziek gemeld.

wie is er ook weleens depressief geweest en zou erover willen praten.

08-01-2007, 14:28


dat klinkt niet echt best...
Hoe komt het dat je zo depressief bent?
Waar denk je aan dan?
Wat ook niet zo best is dat, jij je bij je nieuwe baan meteen ziek meld...

08-01-2007, 14:32
Ik ben ook lange tijd depressief geweest.. en af en toe wil ik nog weleens in mijn oude patroon vallen. Maar wat helpt is erover praten met je huisarts of psychiater en natuurlijk veel dua doen.
Mocht je willen praten kan je me altijd pmen.

08-01-2007, 14:38
je voelt je dan erg somber, angstig, nergens zin in, geen plezier meer in dingen.

ik weet niet wanneer het begonnen is, maar het het al een paar jaar denk ik, ik ben begonnen met medicijnen maar die werken niet echt.


weet iemand misschien als je ziek bent in je proeftijd wat er dan gaat gebeuren?

08-01-2007, 14:39


[QUOTE=sisa81;28454811]je voelt je dan erg somber, angstig, nergens zin in, geen plezier meer in dingen.

ik weet niet wanneer het begonnen is, maar het het al een paar jaar denk ik, ik ben begonnen met medicijnen maar die werken niet echt.


weet iemand misschien als je ziek bent in je proeftijd wat er dan gaat gebeuren?[/QUOTE]

De kans is groot dat je contract niet verlengd wordt. (Zie het vaak gebeuren).

08-01-2007, 14:50
hoe proberen jullie positef te blijven in het leven?

hoe kun je die negatieve gedachten omzeteen?

iemand tips?

08-01-2007, 20:32
ben al jaren deprie maar elhamdouliah ben ik sinds maanden de betere kant op aan het gaan, ik hoop dat het zo blijft. moet er wel bij zeggen dat het zonder medicijnen me echt niet af gaat ..ik hoop voor jou dat je inschaAllah, ook zo snel mogelijk uit die diepe dal zult komen .

08-01-2007, 21:52
er zijn veel dua s tegen angst en depresief, en veel bidden en aan allah denken, en je moet ook lfzer bidden, ik had angsst heel erg dat ik van flauw viel,en me vader leerde me dua s,ikhad hart kloppingen ik zat vaak te denken en zo maak je zelf alleen gek,maar hemdulah ik ben beter geworden, meid ik weet dat het erg is, maar als jij goed en op tijd bid en veel duas zegt,100% dat je beter wordt, geloof me meid, insallah word je snel beter,

08-01-2007, 21:59
ja ik heb het ook best vaak het komt omdat ik ook niet bid denk ik...ik ben nu ook depressief maar alleen als ik hier ben in marokko niet subhanlah..
meid ik wens sterkte en je kan altijd pm-en en ik ga morgen inchallah beginnen met bidden eigenlijk is het niet goed wat ik nu zeg want wie zegt ik dat morgen nog leef..rabi jasmahli maar daardoor kan je ook depri zijn..

Groetjes laila

08-01-2007, 22:22
ik voel me soms ook zo rot en zoals vandaag voel ik me rotslecht,dan is niks geod,dan denk ik waarom moet ik dit en waarom dat.

ik ben voel me soms depri,omdat ik aan veel dingen denk,mijn hoofd is altijd vol ,ik denk wat ik nog moet doen,wat ik niet mag vergeten enzo en dat is 24/24 ,weet dat dat niet geod is,maar kan er niks aandoen.
en heb zelfs zin om ruzie te maken met ieder die tegen mij praat en vandaag is het nog erger,omdat ik moet studeren en heb heel deze 2 weken niks gedaan, en dus ben begonnen en geef het al op,omdat het teveel is en omdat ik het niet echt begrijp en al wil opgeven,gister dacht ik nog waarom ga ik naar school,waarom blijf ik gewoon niet thuis? waarom moet ik werken

08-01-2007, 22:56
Subhanallah, rond deze tijd zijn er zoveel mensen depri. Niet alleen jullie hoor, maar ik ook en andere vrienden.

Het zit er gewoon niet mee, maar misschien is het winterdepressie.

09-01-2007, 10:09
Wanneer het om een winter depressie (ook wel seizoen gebonden depressie) gaat, dat houdt in dat je vanaf de maand september, somber
lusteloos en moewordt. Je kunt je moeilijker concentreren en hebt geen interesse meer in sociale en dagelijkse contacten. Je slaapt meer en hebt veel behoefte aan calorierijk eten. Je hebt veel zelfkritiek en weinig gevoel voor eigenwaarde. Er kunnen ook lichamelijke kwalen optreden zoals spierzwakte, verstopping en pijntjes.
Sommige onderzoekers denken dat het te maken heeft met de hoeveelheid zonlicht. In de herfst/winter is er weinig zonlicht, waardoor het lichaam meer van het hormoon Melatonine gaat aanmaken. Melatonine wordt in de nacht gemaakt waardoor je in slaap valt. Wanneer overdag de melatonine ook hoog is, dan denkt het lichaam dat het nacht is en is dan moe en wil rusten. Hierdoor wordt het dag-nacht ritme omgedraaid. Het lichaam slaat op hol en je bent jezelf niet meer.
In het geval van een winterdepressie zou lichttherapie een goede optie zijn.
Verder moet je niet toegeven aan de vermoeidheid overdag. Probeer zoveel mogelijke leuke activiteiten te doen (dwing zonodig jezelf ertoe), zodat je voor de nacht vermoeid bent en kunt slapen.

09-01-2007, 11:47



Citaat door nasima30:
Wanneer het om een winter depressie (ook wel seizoen gebonden depressie) gaat, dat houdt in dat je vanaf de maand september, somber

Citaat:
lusteloos en moewordt. Je kunt je moeilijker concentreren en hebt geen interesse meer in sociale en dagelijkse contacten. Je slaapt meer en hebt veel behoefte aan calorierijk eten. Je hebt veel zelfkritiek en weinig gevoel voor eigenwaarde. Er kunnen ook lichamelijke kwalen optreden zoals spierzwakte, verstopping en pijntjes.
Sommige onderzoekers denken dat het te maken heeft met de hoeveelheid zonlicht. In de herfst/winter is er weinig zonlicht, waardoor het lichaam meer van het hormoon Melatonine gaat aanmaken. Melatonine wordt in de nacht gemaakt waardoor je in slaap valt. Wanneer overdag de melatonine ook hoog is, dan denkt het lichaam dat het nacht is en is dan moe en wil rusten. Hierdoor wordt het dag-nacht ritme omgedraaid. Het lichaam slaat op hol en je bent jezelf niet meer.
In het geval van een winterdepressie zou lichttherapie een goede optie zijn.
Verder moet je niet toegeven aan de vermoeidheid overdag. Probeer zoveel mogelijke leuke activiteiten te doen (dwing zonodig jezelf ertoe), zodat je voor de nacht vermoeid bent en kunt slapen.

bedankt voor de duidelijke uitleg ps melatonine pillen kan je ook kopen bij de drogist ..

09-01-2007, 11:50
Oeh....ik zou me zeker niet ziekmelden op een nieuwe baan, je bent nog geen week aan het werk meid. Ik snap wel dat het rot is als je je rot voelt, maar thuis gaan hangen helpt ook niet, je kunt beter gewoon gaan werken, en afleiding zoeken in je werk. Alles is nieuw, alles is veel, misschien is het gewoon even overweldigend. Komt allemaal goed, maar het zou zonde zijn als je je baan verliest omdat je je niet happy voelt.

09-01-2007, 13:04

Citaat door lilchakir:
bedankt voor de duidelijke uitleg ps melatonine pillen kan je ook kopen bij de drogist ..
Kan, maar het beste is om gewoon elke ochtend voor 8 uur op staan en een lekkere wandeling maken (het is moeilijk, maar als je volhoudt, zul je merken dat het helpt).
Heel belangrijk is een bepaalde structuur aan te brengen in de week (dus elke dag) met activiteiten en rust. En er is niks mis mee als je aan een winterdepressie lijdt, om naar de huisarts te gaan en lichttherapie aan te vragen.

Pagina's : [1] 2 3