Bekijk volle/desktop versie : Noem 5 redenen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

07-01-2007, 14:55
Waarom jij een hoofddoek/hijaab draagt?

Hier bedoel ik niks mee dus kom niet met achterlijke commentaar

07-01-2007, 14:57


Waarom jij geen hoofddoek/hijaab draagt?


Hier dus ook geen achterlijke commentaar

07-01-2007, 14:58

Citaat door doenja_18:
Een goede gandora...

we weten dat het wajib is in de islam...

maar andere redenen?!



Ik vraag me dat ook af

07-01-2007, 15:01
Het is verplicht, als moslimvrouw zijnde, Qol li nisae al moeminina an jadnina 3alaihina jalabihina..... De verplichting staat in soerat al ahzaab, en in soerat an noor, als ik me niet vergis.

Om jezelf te beschermen

Je schoonheid te verbergen, om mannen daar niet mee af te leiden.

Te onderscheiden van de koffar en om te laten zien dat je een moslima bent....

Volgens mij ben ik zo al een eind op weg....

07-01-2007, 15:02



Citaat door doenja_18:
- Mijn levenstijl op dit moment
- Mijn baan
- De shitaan in mij

ik kan er geen 5 op noemen!!!!!


Wollah bij mij precies zo

07-01-2007, 15:02
Allah yehdie jami3 al moslimien!!! Inna Allaho yahdi man yashae..... Maar dames, wacht er niet mee tot na je veertigste.... Zoals ik heb gehoord La tawbatha ba3da alarba3ien... Wa Allaho a3lam.

07-01-2007, 15:14

Citaat door doenja_18:
- Mijn levenstijl op dit moment


ik kan er geen 5 op noemen!!!!!



mag vragen wat je hier mee bedoelt??

07-01-2007, 15:21
Wat ik niet begrijp;

Dames die getrouwd zijn, en dan nog niet die stap kunnen zetten. Uiteraard, moet je het al voor het huwen al doen, maar goed ik kan begrijpen je bent nog jong, ongehuwd en dergelijke dat je dan niet die stap kan zetten. Maar gehuwden vrouwen, sommige ook met kinderen..dan heb ik zoiets van?

07-01-2007, 15:26
Ik ben pas bekeerd, en ik wil dolgraag mijn hoofddoek dragen. Maar ik woon in een klein dorp met geen enkele moslima's. Ze weten hier weinig over de Islam, alleen van de media. Ik ga eerst mijn familie dingen uitleggen over de islam, en uitleggen waarom ik moslima ben geworden. En dan ga ik mijn hoofddoek dragen, want ik zal me niet door andere mensen tegen laten houden, wat voor opmerkingen ik ook zal krijgen. Ik hoop dat Allah, subhana wa ta'alla me hierbij helpt en me steunt.

Dus mijn enige reden waarom ik hem nu nog niet draag, omdat ik het geleidelijk aan, aan mijn familie wil overbrengen, en de dingen niet wil forceren.

Verder beoordeel ik NIEMAND!

Goede topic.

liefs,

07-01-2007, 15:27

Citaat door awe:
Ik ben pas bekeerd, en ik wil dolgraag mijn hoofddoek dragen. Maar ik woon in een klein dorp met geen enkele moslima's. Ze weten hier weinig over de Islam, alleen van de media. Ik ga eerst mijn familie dingen uitleggen over de islam, en uitleggen waarom ik moslima ben geworden. En dan ga ik mijn hoofddoek dragen, want ik zal me niet door andere mensen tegen laten houden, wat voor opmerkingen ik ook zal krijgen. Ik hoop dat Allah, subhana wa ta'alla me hierbij helpt en me steunt.

Dus mijn enige reden waarom ik hem nu nog niet draag, omdat ik het geleidelijk aan, aan mijn familie wil overbrengen, en de dingen niet wil forceren.

Verder beoordeel ik NIEMAND!

Goede topic.

liefs,



Welkom in de Islaam! Moge Allah swt je leiden en al je moeilijkheden makkelijk maken.......

07-01-2007, 15:40
- ik ben er niet aan toe

- mijn baan

- ik weet dat ik m afzet als ik hem nu opdoe

- wil het eigenlijk gewoon niet, ik voel het in mijn hart en vind niet dat ik het moet uiten dmv een hoofddoek ( maar respect voor de meiden die het wel correct doen )

07-01-2007, 15:47

Citaat door Endless:
Wat ik niet begrijp;

Dames die getrouwd zijn, en dan nog niet die stap kunnen zetten. Uiteraard, moet je het al voor het huwen al doen, maar goed ik kan begrijpen je bent nog jong, ongehuwd en dergelijke dat je dan niet die stap kan zetten. Maar gehuwden vrouwen, sommige ook met kinderen..dan heb ik zoiets van?


Waarom onderscheid maken tussen getrouwd - niet getrouwd - getrouwd en kinderen

07-01-2007, 15:47



Citaat door doenja_18:
Ik ga nog graag naar het strand... om te zwemmen
Ik draag nog shirts aan en rokjes etc.



ohh oke

Moge Allah het voor je vergemakkelijken!

wa amien

07-01-2007, 15:48
Salaam alaykoum allemaal.

Ik lees veel topics over het dragen van de hoofddoek/hijaab. Ik hoop daarom ook dat jullie je niet aan deze topic ergeren.

Ik heb namelijk een vraag. Ik ga insha-allah ook de hoofddoek dragen. (ben pas bekeerd) Maar hoe doen jullie dat, als je gewoon thuis zit? Dan draag je hem of niet? Wat als plotseling de deurbel gaat? Of je staat voor een raam, waardoor iemand naar binnen kan kijken? Of je loopt in je achtertuin?
En wat als je op visite bent bij alleen maar vrouwen. Doe je hem dan af? Maar ook wat als daar plotseling de deurbel gaat?

Misschien rare vraag, maar ik ben erg benieuwd hoe jullie dat doen.

Alvast bedankt, schukran.

Beslamma, liefs

07-01-2007, 15:50
A salaam oe 3alaikoem,

De redenen die jullie hier opsommen komen hoogstwaarschijnlijk ook in deze topic voor: http://www.forums.marokko.nl/showthread.php?t=1262139

Moge Allah Ta'la ons standvastiger maken in onze deen ... Allahoema amien

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6