Bekijk volle/desktop versie : contact tussen man en vrouw



06-01-2007, 23:20
salaam aleikom

je bent niet getrouwd ,en toch vraag je je af hoe het zit met et contact tussen man en vrouw..

mijn vraag is eigenlijk

mag je bellen :
mag je smsen :
mag je mailen of msnen:


want zo op deze manieren ben je in contact met iemand anders ...

wat kunnen jullie me vertellen ?

aleikom salaam

07-01-2007, 12:22


wa 'alaykumu as-Salaam wa Rahmetoellahi wa Barakatoeh,

Betreffende Correspondentie tussen Mannen en Vrouwen die niet Mahram van elkaar zijn.

Vraag:

"Wat zegt de Islaam over het corresponderen tussen (jonge) mannen en vrouwen, wetende dat deze correspondentie vrij is van losbandigheid, verliefdheid of seksuele begeerten?"

Antwoord:

"Het is voor niemand toegestaan om te corresponderen met een vrouw met wie hij kan trouwen (al-Adjnabiejah), want hier berust vele Fitan (calamiteiten) in.
Het kan zo zijn dat de correspondent denkt dat er geen fietnah plaats kan vinden.
Toch is het zo dat de Satan hem/haar op deze gedachte laat totdat hij op haar valt of zij op hem valt. De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft degene die hoort over de aanwezigheid van de Dadjaal (éénoogige leugenaar) bevolen om hem te ontwijken en vertelde dat een gelovig persoon hem ontmoet en hij hem met zijn fietnah mee probeert te sleuren totdat hij daarin slaagt. [Overgeleverd door Ahmed en Aboe Dawoed].

Het corresponderen tussen jonge mannen en vrouwen is dus gevaarlijk en gaat samen met een grote fietnah. Het is een verplichting om hierbij vandaan te blijven, zelfs wanneer het zo is (zoals de vraagsteller het voorlegde) dat er geen verliefdheid of seksuele begeerten aanwezig zijn.
Wat betreft het corresponderen tussen mannen en mannen, en vrouwen en vrouwen daar is niets mis mee, behalve wanneer er sprake is van zaken die verboden zijn."

Shaych Mohammed ibn Saalih al-'Othaymien

Bron: Fatawa al-mar`toel-moslimah blz. 5

07-01-2007, 12:53

De vrije omgang tussen broeders en zusters



In de Naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle
Voorzeker, alle lof is aan Allah, de Heer der Werelden.

Assalamu alaikum warahmatullahi wabarakatuh geliefde broeders en zusters,

Moge Allah Subhanaho wa Ta’aala ervoor zorgen dat dit bericht jullie treft in goede staat van Imaan, Taqwa en Ihsaan. Ameen Ya Rab.

Naar aanleiding van een gewoonte die zich de afgelopen tijd heeft verspreid in deze Ummah voelde ik mij genoodzaakt om mijn broeders en zusters voor deze gewoonte te waarschuwen. Velen van ons hebben zich er ongetwijfeld schuldig aan gemaakt en velen zullen er ook (met alle Lof aan Allah) afstand van hebben genomen. Het is een gewoonte van de Kuffar die onopgemerkt de Islamitische Ummah is binnengeslopen. Hierbij heb ik het over de vrije omgang tussen broeders en zusters.

Beste broeders en zusters van de beste Ummah, velen van ons onderhouden onwettig contact met iemand van het ander geslacht, wat vaak onschuldig begint, maar tot zina kunnen leiden! Broeders en zusters voegen elkaar toe op msn nadat ze elkaars adressen op msn-groepen en in doorstuurmailtjes zijn tegengekomen. Ze raken geinteresseerd in elkaar en voor je het weet hebben ze elkaars telefoonnummers en spreken ze met elkaar af.

Rasulu llahi (sala llahu alaihi wa salam) heeft gezegd:"Een man en vrouw zijn niet alleen of Sheytan is de derde." (Ahmed, Tirmidhi. Albaani heeft het Sahih gekeurd in ‘Sahih al-Jami’, vol.1,blz.234)

Weet dat wanneer je een stiekeme afspraak hebt met een broeder of zuster dat het Haraam is. Het is verboden door Allah, Rabbul ‘Alamin, Degene die jouw ziel weg kan nemen tijdens zo’n ontmoeting, degene de jouw ziel weg kan nemen tijden zo’n telefoongesprek en degene die straft wie Hij wil en vergeeft wie Hij wil.

Broeders en zusters, deze fitna is zelfs zo ver gekomen dat sommigen van ons contact opnemen met getrouwde broeders en zusters en dus een nog grotere fitna veroorzaken, moge Allah elk islamitisch gezin beschermen tegen al-fitan, ameen. Allah (Subhanaho wa Ta’alaa) zegt in de Qoran in de volgende aya wat als volgt vertaald zou kunnen worden:

"En nader het overspel niet. Waarlijk, het is een zedeloosheid (iets dat de grenzen overschrijdt, een grote zonde) en een kwade weg (die naar de hel leidt, tenzij Allah het vergeeft.)" [17:32]

Wat opvallend is aan deze ayaa is dat er niet staat "pleeg geen zina". Er staat "en nader het overspel niet", met andere woorden: "blijf van alles weg wat naar zina leidt". We moeten dus elke deur die naar zina kan leiden gesloten houden! Wanneer men liefdevolle, grappige en urenlange gesprekken met iemand van het ander geslacht voert is die deur niet gesloten en staat die deur ook niet op een kier. De deur staat wijd open, je hoeft er alleen doorheen te lopen en je kunt vervallen in een van de grootste zondes! La hawla wa la Quwatta ila billah.

"De vrouw en de man die schuldig zijn aan onwettige seksuele gemeenschap moeten ieder met honderd zweepslagen geslagen worden. Laat geen medelijden jullie daarvan weerhouden in hun zaak..." [24:2]

De profeet (sala llahu alaihi wa salam) zei:"De overspelige is op het moment dat hij de onwettige seksuele gemeenschap begaat geen ware gelovige; en een moslim is ten tijde van het drinken van alcohol geen ware gelovige, en een dief is op het moment dat hij steelt geen ware gelovige." (Boukhari)

Stel je eens voor dat je sterft op zo’n moment? Niets kan je baten nadat je ziel uit je lichaam is genomen, behalve je daden. Wie zou er willen sterven met deze zonde als zijn laatste daad? Niemand!!! Alleen je daden zullen je na de dood nog kunnen helpen en weg zijn dan de vlinders in je buik....

Broeders en zusters wees dus gewaarschuwd voor deze fitna. Dit is jullie hujjah, en vergeet niet dat wij hier op aarde zijn om ALLAH te aanbidden en te gehoorzamen en niet om onze Hawaa tevreden te stellen. Wanneer een van jullie klaar is om te trouwen zoek dan een huwelijkspartner op een wettige manier, waarmee je niet alleen een zonde vermijdt, maar ook ALLAH Tabaraka wa Ta’aala tevreden stelt.....insha Allah!

Assalaamu Alaikoum waRahmatoullahi waBarakatouh,

Door: Oum Osama

Subhanak Allahuma wa Bihamdik, ash-Hadou an la ilaha ila anta, astaghfiruka wa atubu ilayk

07-01-2007, 13:37

Citaat door karabounita81:
salaam aleikom

je bent niet getrouwd ,en toch vraag je je af hoe het zit met et contact tussen man en vrouw..

mijn vraag is eigenlijk

mag je bellen :
mag je smsen :
mag je mailen of msnen:


want zo op deze manieren ben je in contact met iemand anders ...

wat kunnen jullie me vertellen ?

aleikom salaam


wat ik je kan vertellen is bellen kost geld
smsen kost geld

mailen kost tijd

tijd is kostbaar

tijd verstrijkt je hebt het maar 1 maal

dus blijf er ver van

07-01-2007, 17:25


ahaha idd zo kan je et ook bekijken
maar gayr insha allah
boodschap is nu voor mij ook heel erg duidelijk baraklahofiekom