Bekijk volle/desktop versie : Heeft iemand recept van brik



05-01-2007, 23:22
Heloe dames,

Heeft iemand recept van brik voor me..is so een pakketje met ei en tonijn erin enso..
wil morgen maken dan


05-01-2007, 23:47


bedoel je mischien deze

recept is van yara

Tonijnpakketjes

Ingredienten:

2 pakjes bladerdeeg
1 blikje tonijn op olie
1 uitje
1 paprika
2 gekookte eieren
1 potje olijven met paprika erin (v.d. Lidl)
peterselie
1 eetl. tomatenpuree
beetje ketchup voor de smaak
zwarte peper
zout

1 ei

Snijd het uitje, paprika en eieren in fijne blokjes en de olijven snijd je in schijfjes. Hak de peterselie fijn. Meng dit alles met de tonijn waarvan je de olie uit hebt laten lekken en voeg de tomatenpuree, ketchup, peper en zout toe. Snijd de plakjes bladerdeeg door de helft. Leg op elk plakje een beetje van het mengsel en klap ze dicht. Druk ze nu met een vork aan de zijkant dicht en besmeer ze met een geklutst ei (je kunt ze ook nog met geraspte kaas bestrooien). Bak ze in de oven gaar. Lekker bij een sausje

06-01-2007, 00:46
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, ik heb de fotos gemaakt vanuit een receptenboek dat ik heb.
Hoop dat je er iets aan hebt InshaAllah.






06-01-2007, 01:16
je kan ook ui gehakt een beetje in olie smoren/bakken
aardappel gaar in water dan fijnprakken
tonijn uit blik
kasbor/madnous gehakt
zout/libzar kan ook rodepaprikapoeder (en als je van pittig houd gewoon toevoegen)
ei
filodeeg


je kan alles mengen met de ei wat daar boven staat en in de filodeeg vullen en dan in 2dicht vouwen deze manier komt de ei niet eruit een ker in de hete olie bakken

of de aardappel/tonijn enz mengen op de helft van de filodeeg leggen
een kuiltje in het midden maken en daar de ei breken
deze dicht leggen dan voorzichtig in de warme olie gaar bakken
met de hulp van 2 vorken de randen goed drukken zodat de ei erniet uit stroomd
en op 2 kanten bruin bakken een keer gaar op kuekenpapier laten lekken

06-01-2007, 01:17


je kan ze ook met gerulde gehakt maken met ui en kruiden dan verder gaan net als boven de ei erin breken enz

06-01-2007, 10:48

Citaat door noha_tanger:
je kan ze ook met gerulde gehakt maken met ui en kruiden dan verder gaan net als boven de ei erin breken enz


Met gehakt lijkt me lekker ja ben niet zo gek op tonijn

06-01-2007, 12:23

Citaat door gwn_nadoria18:
Met gehakt lijkt me lekker ja ben niet zo gek op tonijn


liefie bedankt ik ga ff me best doen met dat recept overtypen het ziet er best wel duidelijk uit en dat is pcies wat ik bedoelde hihi dank jewel

Noha tanger jij ook heel erg bedankt lieverdje Die van jou ga ik ook opschrijven en uitproberen en bedankt voor de tip nog en ik hou heel er van tonijn ga het gwoon daarmee maken

06-01-2007, 12:24

Citaat door jamilagirl:
bedoel je mischien deze

recept is van yara

Tonijnpakketjes

Ingredienten:

2 pakjes bladerdeeg
1 blikje tonijn op olie
1 uitje
1 paprika
2 gekookte eieren
1 potje olijven met paprika erin (v.d. Lidl)
peterselie
1 eetl. tomatenpuree
beetje ketchup voor de smaak
zwarte peper
zout

1 ei

Snijd het uitje, paprika en eieren in fijne blokjes en de olijven snijd je in schijfjes. Hak de peterselie fijn. Meng dit alles met de tonijn waarvan je de olie uit hebt laten lekken en voeg de tomatenpuree, ketchup, peper en zout toe. Snijd de plakjes bladerdeeg door de helft. Leg op elk plakje een beetje van het mengsel en klap ze dicht. Druk ze nu met een vork aan de zijkant dicht en besmeer ze met een geklutst ei (je kunt ze ook nog met geraspte kaas bestrooien). Bak ze in de oven gaar. Lekker bij een sausje



thnx meiske

06-01-2007, 12:26

Citaat door A_Bruidje22:
liefie bedankt ik ga ff me best doen met dat recept overtypen het ziet er best wel duidelijk uit en dat is pcies wat ik bedoelde hihi dank jewel

Noha tanger jij ook heel erg bedankt lieverdje Die van jou ga ik ook opschrijven en uitproberen en bedankt voor de tip nog en ik hou heel er van tonijn ga het gwoon daarmee maken


Laat me weten als je het hebt gemaakt