Bekijk volle/desktop versie : wie kan me het vertellen.



Pagina's : [1] 2

04-01-2007, 21:32
me nicht is net getrouwd op papieren,ze heeft nog geen bruiloft gehouden, maar ze is achter gekomen dat hij vreemd gaaten hij is vaak dronken. en ze gaan nu scheiden, hier komt mijn vraag;hij moet toch seddeke aan haar betalen, hij wilt het niet betalen, maar het moet toch, wie kan me wat meer vertellen,

04-01-2007, 21:46



Citaat door mkrot:
me nicht is net getrouwd op papieren,ze heeft nog geen bruiloft gehouden, maar ze is achter gekomen dat hij vreemd gaaten hij is vaak dronken. en ze gaan nu scheiden, hier komt mijn vraag;hij moet toch seddeke aan haar betalen, hij wilt het niet betalen, maar het moet toch, wie kan me wat meer vertellen,

volgens mij is het andersom. als zij wil scheiden en hij heeft haar een bruidsschat gegeven dan moet ze die terug geven. plus de onkosten die hij voor de verlovingsfeest heeft gehad moet zij ook terug geven.

maar wat jij bedoelt is pas geldig als ze pas de huwlijksnacht hebben gehad. en dan nog zitten er heleboel haken en ogen aan. zoals of er kinderen bij betrokken zijn of nie. en wie van de twee wil scheiden. want 1 ding is zeker als de vrouw wil scheiden. dan heeft ze nergens recht op.

04-01-2007, 21:49

Citaat door mkrot:
me nicht is net getrouwd op papieren,ze heeft nog geen bruiloft gehouden, maar ze is achter gekomen dat hij vreemd gaaten hij is vaak dronken. en ze gaan nu scheiden, hier komt mijn vraag;hij moet toch seddeke aan haar betalen, hij wilt het niet betalen, maar het moet toch, wie kan me wat meer vertellen,



Wat vreemd, juist dient de sdaq terug te worden gegeven, dacht ik.
IK zou het wel geweten hebben, ik zou niks maar dan ook niks van die persoon willen hebben

04-01-2007, 22:00

Citaat door doenja_18:
dat mensen dan nog aan betalen denken!! van mag hij het hele schete gebeuren houden!! als ie maar ver uit mijn buurt blijft!!

bah!






ps:

als zij haar sadaq heeft gehad en ZIJ is degene die wilt scheiden, moet ze inderdaad alles terug betalen...zélf

04-01-2007, 22:12



Citaat door doenja_18:
dat mensen dan nog aan betalen denken!! van mag hij het hele schete gebeuren houden!! als ie maar ver uit mijn buurt blijft!!

bah!




wallahi!!

04-01-2007, 22:15

Citaat door doenja_18:
dat mensen dan nog aan betalen denken!! van mag hij het hele schete gebeuren houden!! als ie maar ver uit mijn buurt blijft!!

bah!



wallah ilaa!!

wees blij dat je voor je trouwen achter bent gekomen....

04-01-2007, 22:51
Volgens mij bedoeld deze dame het anders

Als er een trouwakte wordt opgesteld dan is het de bedoeling dat de sdak ook gelijk wordt betaald, volgens mij bedoeld zij dat haar nicht geen geld heeft ontvangen maar dat het wel staat opgesteld in de akte.

en als je als vrouw zijnde de scheiding aanvraagt dan moet je als vrouw zijnde de sdak terug betalen.
Dus zij moet dan geld gaan terug betalen wat ze niet ontvangen heeft.

04-01-2007, 23:19

Citaat door mkrot:
me nicht is net getrouwd op papieren,ze heeft nog geen bruiloft gehouden, maar ze is achter gekomen dat hij vreemd gaaten hij is vaak dronken. en ze gaan nu scheiden, hier komt mijn vraag;hij moet toch seddeke aan haar betalen, hij wilt het niet betalen, maar het moet toch, wie kan me wat meer vertellen,



Ik ben ook verloofd en zit in een scheiding.
Mijn verloofde had mij een deel van sdaq gegeven, nu ik dus van hem ga scheiden geef ik het geld terug. Hij zegt dat hij het niet hoeft, maar ik wil het ook niet hebben, want wie weet gaat ie dan een keer roepen dat ik gierig ben en het geld niet wilde terug geven ofzo. Liever niet dus!!

04-01-2007, 23:19
je moet als vrouw zijnde sdak terug betalen als je wilt scheiden zonder rede.(dus als je man niks verkeerds doet).

Maar hij heeft zina gepleegt en is met haram zaken bezig,dan mag je zelfs in de islam niet meer met zo'n man getrouwd blijven (tenzij hij berouw heeft getoond).

04-01-2007, 23:22

Citaat door mimi_tangaouia:
Volgens mij bedoeld deze dame het anders

Als er een trouwakte wordt opgesteld dan is het de bedoeling dat de sdak ook gelijk wordt betaald, volgens mij bedoeld zij dat haar nicht geen geld heeft ontvangen maar dat het wel staat opgesteld in de akte.

en als je als vrouw zijnde de scheiding aanvraagt dan moet je als vrouw zijnde de sdak terug betalen.
Dus zij moet dan geld gaan terug betalen wat ze niet ontvangen heeft.




hoe kan je iets terug betalen als je het niet gekregen hebt?

05-01-2007, 00:48

Citaat door tangia19:
hoe kan je iets terug betalen als je het niet gekregen hebt?



Als mijn verhaal klopt dan staat het vast op papier en als hij niet eerlijk is dan moet zij dokken.

05-01-2007, 00:49
Sommige mannen zijn ook echt ezels.

05-01-2007, 00:51



Citaat door doenja_18:
dat mensen dan nog aan betalen denken!! van mag hij het hele schete gebeuren houden!! als ie maar ver uit mijn buurt blijft!!

bah!




05-01-2007, 08:20

Citaat:
Allaah says (interpretation of the meaning): “But if you intend to replace a wife by another and you have given one of them a cantar (of gold, i.e., a great amount) as mahr, take not the least bit of it back; would you take it wrongfully without a right and (with) a manifest sin? And how could you take it (back) when you have gone in unto each other, and they have taken from you a firm and strong covenant?” [al-Nisaa’ 4:20-21]

Ibn Katheer, may Allaah have mercy on him, said: “This means: if any one of you wants to divorce his wife and replace her with another, you should not take anything from what you have already given the first wife, even if it was a huge amount of wealth. The mahr is given in exchange for the right to enjoy marital relations. For this reason Allaah says (interpretation of the meaning): “And how could you take it (back) when you have gone in unto each other…?” The “firm and strong covenant” is the marriage contract.

lees meer : http://www.islamqa.com/index.php?ref=2378&ln=eng&txt=divorce

05-01-2007, 09:08
Ze mag blij zijn dat er achter is gekomen voordat ze samen zijn geweest, en dat hij zomaar wil scheiden en niet moeilijk doet! Hij kan het ook anders spelen en tegen de rechter zeggen ik wil niet scheiden dan is je nicht ver van huis en ik spreek uit ervaring!

Zoals alle anderen hier gezegd hebben als zij niet samen zijn geweest dus alleen akte hebben getekend en ze gaan nu scheiden zou zij de Sdaq aan hem terug moeten betalen! In dit geval is er geen Sdaq betaalt dus dan houdt het op!

Wat jij misschien bedoelt is Elhieda dat kan je pas aanvragen als ze echt een paar jaar samen zijn getrouwd en als de man wil scheiden dan kan de vrouw ELHIEDA vragen maar als de vrouw wil scheiden dan kan ze het vergeten!

Pagina's : [1] 2