Bekijk volle/desktop versie : protest mars?????



11-08-2003, 10:23

Citaat door LongJimmy:
Als de nederlandse politie niet goed genoeg is kunnen we natuurlijk ook altijd het systeem in marokka of turkije hanteren.

Daar weten ze wel hoe ze lastige mensen oppakken en opsluiten, daar zit je met 40 mensen in een cel en wordt je tenminste aangepakt als je wat uithaalt.

En nu willen ze een protest mars organiseren omdat het rascisme en zinloos geweld was. Nou, ze snappen het dan niet echt, want het was geen van beide.

Die politie-man voelde zich zo bedreigd dat ie op iedereen geschoten had die daar met een mes stond te zwaaien. Heeft niks met racisme te maken.

Zinloos geweld is het ook niet, want het was zelfverdediging.
En met dit soort marsen heb je kans dat je de boel alleen maar meer opfokt.
.

11-08-2003, 10:32


Een ieder is vrij om te beslissen of ie mee wil doen aan zo' n protestmars. Persoonlijk ben ik inderdaad ook van mening dat dit geen goed idee is, maar als heel veel marokkanen behoefte hebben aan zo' mars, op een vreedzame manier dan he !, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zou mogen of zo.

11-08-2003, 10:38
afgezien van de zinnigheid van die protestmars en of die terecht is: meneer zegt hier dus dat we vooral ons bek moeten houden, omdat de situatie in marokko anders is ? wil je de wet van de gelijkheid schrappen dan ? "in marokko slaat de politie erop los, dus bekhouden als je in NL bent" blablablablabla
wat is het verschil dan als je EN in marokko EN hier niks mag zeggen ?

11-08-2003, 10:43

Citaat:
Origineel gepost door doc25
afgezien van de zinnigheid van die protestmars en of die terecht is: meneer zegt hier dus dat we vooral ons bek moeten houden, omdat de situatie in marokko anders is ? wil je de wet van de gelijkheid schrappen dan ? "in marokko slaat de politie erop los, dus bekhouden als je in NL bent" blablablablabla
wat is het verschil dan als je EN in marokko EN hier niks mag zeggen ?
Doccie - niet schrikken - maar ik ben het met je eens.

Naast een paar zinnige opmerkingen, doet deze meneer ook een beetje vreemd, soort superieur neerbuigend, zo van "jullie" mogen blij zijn dat we "jullie" niet terugbrengen naar Mohamed VI of zoiets.

11-08-2003, 10:51



Citaat:
Origineel gepost door LongJimmy
Je mag in nederland van alles zeggen wat je wilt dat is vrijheid van meningsuiting. Je hoeft helemaal je bek niet te houden. Maar als mensen gaan dreigen, met messen zwaaien dan vind ik dat de politie daar harder tegen op mag treden zoals in andere landen wel gebeurt.

Het is vreselijk dat de jongen gelijk gestorven is, maar als hij geweten zou hebben dat het bedreigen of intimideren van de politie 1 jaar celstraf opzou leveren, had hij de agent wel met wat meer respect behandelt dan met messen staan zwaaien.
ik zei: ik heb het niet over de "terechtheid" van die protestmars, want ik weet niet wat er in dat café is gebeurd. Ik ga die agent niet al bij voorbaat veroordelen, daar heb je een onderzoeksteam voor die kijkt of hij terecht dchoot of niet.
Ik had duidelijk over iets anders.

Als je vindt dat de politie harder moet optreden dan moet dat voor iedereen gelden. En niet:
x jij komt uit marokko, daar worden verdachten soms gemarteld, dus wij martelen je ook tot je bekent
x jij komt uit somalie, daar krijgen de gevangen maar een stukje brood per dag, dus dat is ook wat je hier krijgt.
x jij komt uit rusland, daar zitten de gevangen met 120 tegelijk in een cel, dus dat krijg je hier ook.
blablalblabla

11-08-2003, 10:55

Citaat:
Origineel gepost door Willemien
Doccie - niet schrikken - maar ik ben het met je eens.

Naast een paar zinnige opmerkingen, doet deze meneer ook een beetje vreemd, soort superieur neerbuigend, zo van "jullie" mogen blij zijn dat we "jullie" niet terugbrengen naar Mohamed VI of zoiets.
ik schrik !



11-08-2003, 10:57

Citaat:
Origineel gepost door LongJimmy
Niemand wordt terug gebracht naar Mohamed. Het is een feit dat de politie door bepaalde bevolkingsgroepen niet serieus wordt genomen. Dit komt ook door het softe beleid van de politie, dat moet dus verscherpt worden.
Ik heb inderdaad al een aantal keren gelezen dat heel veel marokkaanse ouderen vinden dat de politie harder zou moeten optreden tegen criminele jongeren, inclusief de marokkaanse.

Maar het gaat hier niet om een doorgewinterde crimineel die aan het inbreken was of zoiets. Het gaat hier om een oververhitte man die met een mes stond te zwaaien en ook, zo lees ik net, geen bekende van de politie was.

Elke politieman is in zo'n situatie niet benijdenswaardig. Elke politieman mag zich van mij verdedigen. Het gaat om een tragisch ongeluk, met of zonder randje van discriminatie of frustratie bij de agent. Niemand weet wat die politieman precies dacht toen ie schoot. Alleen hijzelf en Allah.

11-08-2003, 11:25

Citaat:
Origineel gepost door Abdelalrachman
Willemien,ben je gelovig geworden??

abed
voor mij is God en Allah hetzelfde

en verder... gedegen gereformeerde opvoeding gehad ....

11-08-2003, 11:32

Citaat:
Origineel gepost door Abdelalrachman
Willemien,ben je gelovig geworden??
voel je een steek in je hart als iemand Allah noemt, vooral van een nederlandse ?

11-08-2003, 12:54
Er moet ook maar eens een protest mars komen tegen de overlast van jonge Marokkaanse jongens, die meiden lastig vallen in zwembaden, die overvallen plegen, en oude mensen van hun tasjes beroven.

11-08-2003, 13:02

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Er moet ook maar eens een protest mars komen tegen de overlast van jonge Marokkaanse jongens, die meiden lastig vallen in zwembaden, die overvallen plegen, en oude mensen van hun tasjes beroven.
Als nou iedereen een keertje de Vierdaagse van Nijmegen loopt met een spandoek met tekst naar keuze, dan zijn we van alle die protestmarsen af.

11-08-2003, 13:32

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Er moet ook maar eens een protest mars komen tegen de overlast van jonge Marokkaanse jongens, die meiden lastig vallen in zwembaden, die overvallen plegen, en oude mensen van hun tasjes beroven.
Dankzij de Buurtvadertjes is dat al minder..............

11-08-2003, 13:35



Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Er moet ook maar eens een protest mars komen tegen de overlast van jonge Marokkaanse jongens, die meiden lastig vallen in zwembaden, die overvallen plegen, en oude mensen van hun tasjes beroven.
Er moet ook maar eens een protest mars komen om de jonge Marokkaanse jongens, die meiden NIET lastig vallen in zwembaden, die GEEN overvallen plegen, en oude mensen NIET van hun tasjes beroven te bedanken voor weigering hier aan mee te doen..........

11-08-2003, 13:43

Citaat:
Origineel gepost door Jupiter
Er moet ook maar eens een protest mars komen om de jonge Marokkaanse jongens, die meiden NIET lastig vallen in zwembaden, die GEEN overvallen plegen, en oude mensen NIET van hun tasjes beroven te bedanken voor weigering hier aan mee te doen..........
Goed idee.

11-08-2003, 17:46
ik durf nu al te wedden dat die zogenamde protestmars op rellen en rwina gaan uitlopen.tijdens de herdekings dienst konden ze zich niet inhouden en was het weer zoals gewoonlijk uit de hand gelopen.

sommige mensen hebben gewoon te weinig respect voor de politie wat wil je als je met een mes loopt te zwaaien en deze bewust ben gaan halen, het is heel jammer dat het zo gelopen is maar ja die politie agend deed gewoon ze werk.

het is ze eigen schuld, als hij geen mes was gaan halen was er ook niet geschoten dus protets mars? discriminatie? zinloos geweld? dit was gewoon ze eigen schuld en daar hoeven we niet andere de schuld van te geven.