Bekijk volle/desktop versie : Mijn ouders accepteren hem en familie niet!



Pagina's : [1] 2

04-01-2007, 15:33
Wat moet ik doen, ik ben 22 jaar en ik heb nu al 3 jaar een relatie met mijn vriend en we houden zielsveel van elkaar. Hij wil mijn hand vragen en heeft het tegen zijn ouders verteld, maar heb hem al 2 keer moeten teleurstellen, omdat mijn vader zegt, dat het nu niet de tijd is! Ik wil dolgraag met hem trouwen en heb met mijn moeder erover gehad, maar zij is ook niet voor de 100 procent overtuigd. Ik weet echt niet wat ik moet doen wallah, ben gestressed denk nergens meer aan alleen maar aan hem. Tuurlijk begrijp ik mijn ouders aan de ene kant, maar waarom weigeren ze, dat is wat ik niet snap wallah ga kapot van binnen en schaam mij om dit tegen hem te vertellen, wat ik overigens wel heb gedaan. Hij had er wel begrip voor, maar is wel teleurgesteld, want we hadden toekomstplannen en ik heb al allees geregeld als ze langs kwamen en je weet wel wij vrouwen als we gaan fantaseren hoe de verloving eruit moet zien.
Weet je dames waar ik bang voor ben, want ik ga ervoor zorgen dat zijn ouders hoe dan ook volgende week langs komen en mijn zus, mijn moeder echt erover praten, maar stel dat me vader dan nog nee tegen hen zegt, waar sta ik dan en helemaal mijn vriend, echt wallah ben bang dat hij het ook zat gaat worden, je hoort het wel vaker snap je en dan denk je was al die tijd gewoon verspilling, terwijl i dat niet zo voel, want hou echt van hem en hij van mij, maar mijn ouders begrijpen het niet, want kan niet zeggen, ja ik hou van hem, ben wel in discussie gegaan van ja waarom mogen mensen als ze om mijn hand vragen niet komen? Dan krijg je als antwoord, ja het zijn onbekenden en je moet nog je weet zelfstandige, ondependend women zijn etc, maar dat snap ik, maar dat kan ook als ik verloofd ben, maar ik schrijf nu al mijn gevoelens en weet niet eens of dit de juiste plek hiervoor is. Wallah ben jarloers op meiden die al verloofd zijn en zonder hoofdpijn en stress, mijn vriendin is al net verloofd met haar vriend en ben uitgenodigd op haar verloving en weet je hoe pijn dat doet, want ik denk alleen aan ons.., mohaim zoals mijn vriend zij, je ouders zijn belangrijk en komen op de eerste plaats en als Allah s.w.t. wilt dan komt het goed insha allah..,

Ik wil er graag in geloven, maar hoe de situatie nu is, wallah ben het zat soms......,,,,, heeft iemand ook zoiets dergelijks meegemaakt of kan me wat moed inspreken, zusters, een zuster in liefdesnood..,,

Kus M3a salamaa

04-01-2007, 15:48


Je ouders weten het beter het is best om er met hen erover te praten ofwel met een zus of een dichte familielid die erdan met hen erover kunnen praten.
Waarom willen ze niet dat ze komen? Is het je leeftijd, vinden ze je te jong, willen ze dat je eerst je studies afwerkt of willen ze niet omdat ze die mensen niet kennen?
Hoe oud ben je eigenlijk?

Als er iemand tegen mijn ouders zegt van ja we willen de hand van je dochter komen vragen dan zeggen ze ook van nee ze is nog te jong, ze studeert nog, blabla
Dat vind ik niet erg omdat ik die mensen niet ken maar mocht ik die jongen wel kennen zoals in jou situatie dan zou ik het uiteindelijk ook moe komen en aan niks anders meer denken
De enige raad dat ik kan geven is praat erover met je vriend en vraag of hij nog wilt wachten

04-01-2007, 15:50
Ik ken een meid die dat ook heeft meegemaakt, maar de aanhouder wint, haar man nu inmiddels, heeft toen meerdere keren haar hand gevraagd, en elke keer zei haar vader nee, omdat zij de laatste was en de jongste. Maar toen hij het geloof ik voor de 5e keer vroeg zei haar vader is goed.

04-01-2007, 16:20
bij mij nu ook, ik heb een vriend , en binnen drie weken komt hij mijn hand vragen, (ik heb dat nog niet gezegd aan mijn ouders, ze kennen hem ineens niet) en 2 dagen later wil hij met me trouwen en ik ook met hem, ik ben 18, maar ik ben bang dat mijn ouders nee zullen zeggen :s, dan zou ik echt niet weten wat te doen, want ik hou echt van hem, kom niet af, je moet geen haramrelaties nemen en al die bla bla, ik ben nog maar paar dagen samen met hem en we spreken al over trouwen, want ikzelf wil ook geen relatie, ik wil echt trouwen, maar ben bang voor reactie van mijn ouders en vooral van mijn vader

04-01-2007, 16:44


dit heb ik ook ghad maar je moet op je moet iemand met je moeder laten praten dan komt het goed ik meen het echt schat sterkte

04-01-2007, 16:54
menoesh => thx, maar wie moet ik het aan mijn moeder laten vertellen? niemand weet het, maar mijn vriend komt binnen drie weken, mijn ouders weten van niks, moet ik niks zeggen totdat ze voor mijn deur staan of wel, en wat en hoe?

04-01-2007, 17:39
Weet je wat het is met de meeste Marokkaanse meiden? (ben zelf ook marokkaans ) Jullie denken alleen maar over trouwen, trouwen en nog eens over trouwen en of dat niet genoeg is ook alleen maar aan vriendjes...

Rond je studie af en leer eerst je eigen goed kennen.

04-01-2007, 17:45
changeparfum=>> wie zegt dat ik mijn studies niet zal afmaken? je kan heus wel trouwen en je studies afmaken hoor

04-01-2007, 17:53
Mijn vader zegt altijd geduld beloont, en meestal is het woord van je vader die je moet volgen, wie weet kom je er nog achter dat het goed was om nog effe te wachten , ouders krijgen dat gevoel als er iets niet goed is, dus meid ik kan je aanraden om gewoon te wachten, waarom overhaasten er zijn meiden die klagen dus hun ouders hun te snel willen huwelijken beter te laat dan te vroeg , want te vroeg loop altijd mis en wat later niet , sberr zou ik zeggen

04-01-2007, 18:05

Citaat door miss_Z_18:
changeparfum=>> wie zegt dat ik mijn studies niet zal afmaken? je kan heus wel trouwen en je studies afmaken hoor

Ik had het niet over jou maar ik had het over de meiden die alleen maar aan trouwen en vriendjes denken en zichzelf vergeten.

04-01-2007, 18:37
Bij mij is hij ook al twee keer geweest de eerste keer was het een duidelijke nee en de tweede keer heft hij gezegdt dat ik mijn school moet afmaken!
maar toch zegt ie dan dat hij het niet wil omwille het ras.....
Ik blijf volhouden wollah, en blijf steun zoeke bij je vriend meid.

tis moeilijk echt waar, en je hebt dan het gevoel dat je machteloos bent terwijl je weet dat je toekomst heel veel geluk te bieden heeft!
zo wis het bij mij ook meid

04-01-2007, 18:42
ja, vooral mijn vader wilt dat ik mijn diploma haal, maar ik niet, pff, ik wil gewoon trouwen, en zij zullen dat nooit versstaan denk ik ik durf het zelfs niet zeggen dat er iemand komt voor me,

04-01-2007, 20:11


vertrouw op allah s.w.t en het komt allemaal goed. Je zult nog aan deze wijze woorden denken en nog een ding doe doe3a
vertrouw erop anders heeft het geen nut!!!!!
kus moi

04-01-2007, 21:09
thx samra16 => ik zal dat zeker doen, (k)

05-01-2007, 00:05
Dames, ik geef mijn ouders de tijd, maar ze zien dat ik de laatste dagen een beetje veranderd ben. Dat wil ik helemaal niet en daarom heb ik besloten samen met mijn vriend nog even te wachten en dan mijn zus en broer met me ouders overleggen en dan erop af gaan! insha allah alles is met el mekteb en hopelijk is dat zo voor ons.., kus dames en thx voor de steun en tips.
Op mijn bruiloft zijn jullie allen uitgenodig, zo blij zal ik dan zijn hahaha

Pagina's : [1] 2