Bekijk volle/desktop versie : Nabeschouwing etentje + aankondiging



Pagina's : [1] 2

04-01-2007, 00:52
Ik ben maar een nieuwe topic begonnen.
Laten we dit keer vooral over het volgende etentje hebben.

Voor mensen die mij kennen, ik ben voor openheid van zaken en vrijheid van meningsuiting.

Eenieder draagt zijn eigen verantwoordelijkheid voor zijn uitingen en gedragingen, ik betreur ten zeerste dat topic als eerste in Theelounge is gezet, wat met eerste topic is ook al is gedaan (die later zonder enige tekst noch uitleg is gewist!).

Het bevreemd mij dat heden ten dage, zelfs na de dood van Theo van Gogh dat beperkte groep mensen denken dat je een discussie of algehele mening kunt onderdrukken door manipulatief op te treden.

Men zou haast gaan denken dat je door je eerder gemaakte fouten juist wijzer bent geworden.

Bovenstaande is bedoeld voor mensen die zich aangesproken voelen.

Verder heb ik genoten van de schriftelijke strijd, die duidelijke winnaars kende.

Het is typerend om te zien dat een stigmatiserende mening van mij weer eens bevestigd wordt.
Veel Marokkanen zijn niet in staat het dialoog aan te gaan zonder te vervallen in scheld partijen of agressie. Terwijl ik op de Katholieke basis school al leerde dat schelden als ook agressie (of zelfs alleen al je stem verheffen) een teken van zwakte is.
Toen ik later Koran les kreeg, werd dit ook vanuit dit geloof zwaar onderstreept.

Ik hoop dan ook dat deze topic niet tot intellectuele strijd lijd, die wel vermakelijk is maar te veel inspanning kost om te volgen.

Wel ben ik blij dat andere topic er is, immers zo kreeg ik de kans om een aantal mensen te leren kennen als ook bevestigd te zien hoe ik over sommige mensen dacht.


Dus geef eens aan welke datum dat schikt.

Ik heb het idee dat het eten niet pittig hoeft te zijn, wat het etentje alleen maar lekkerder zal maken.

04-01-2007, 01:13


Ondanks niet alle uitingen gelezen te hebben en bepaalde verhitte discussies niet helemaal gevolgd te hebben vind ik het toch wel bewonderenswaardig als men ondanks fouten laat zien dat het hart ook weer kan verzachten. Een teken van kracht en welwillendheid zit 'm ook in de snelheid van spijtbetuigingen.

Het is soms de ego die men teveel op de voorgrond plaats waardoor discussies onnodig uit de hand kunnen lopen terwijl het eigenlijk het hart zou moeten zijn die het voortouw zou moeten nemen omdat het hart eerder mensen herkent als gelijken waar het elementair respect naar elkaar toe betreft.

04-01-2007, 01:22

Citaat door Palestina2010:
Ondanks niet alle uitingen gelezen te hebben en bepaalde verhitte discussies niet helemaal gevolgd te hebben vind ik het toch wel bewonderenswaardig als men ondanks fouten laat zien dat het hart ook weer kan verzachten. Een teken van kracht en welwillendheid zit 'm ook in de snelheid van spijtbetuigingen.
Helaas niet altijd, mensen hebben moeite met het erkennen dat ze fout zitten.
Hoe zou de wereld eruit zien indien mensen standaard hun fouten durven in te zien?


Citaat:

Het is soms de ego die men teveel op de voorgrond plaats waardoor discussies onnodig uit de hand kunnen lopen terwijl het eigenlijk het hart zou moeten zijn die het voortouw zou moeten nemen omdat het hart eerder mensen herkent als gelijken waar het elementair respect naar elkaar toe betreft.


Het is daarom een breed uitgemeten onderwerp in elk geloof, trots en ego, zijn beide nergens goed voor.

Ik vind het daarom grappig om te horen dat ik arrogant zou zijn, dat zijn mensen die niet in mij als persoon geïntresseerd zijn en zelden achteraf een persoon blijken te zijn waar ik in geïntresseerd zal zijn.

Overigens met het hart op een openbare forum is ook niet al te wijs, immers het hart kan een slechte raadgever zijn.

Geef je verstand voorrang en bedenk dat er geen verschil is tussen internet en het leven opstraat.

Wie je hier bent ben je opstraat ook, echter door fysieke (jezelf opgelegde) belemmeringen bind je in.

Iets wat men bij mij ook verwacht terwijl ik ook face2face een zelfde uitgesproken mening heb.

04-01-2007, 01:34

Citaat door SOCIALSKILLED:
Helaas niet altijd, mensen hebben moeite met het erkennen dat ze fout zitten.
Hoe zou de wereld eruit zien indien mensen standaard hun fouten durven in te zien?

Een stuk eerlijker. Want waarom zou je het niet toegeven? Dus je als je fout zit, moet je maar de show van waarheidsgetrouwheid opvoeren omdat er mogelijk (denk ik dan volgens jou) chaos zou kunnen onstaan?

Van mij mogen die fouten worden toegegeven en plak er maar een aantal controlemaatregelen aan vast...toegeven in woord zonder consequentie in daad of herstelwerkzaamheden is de eerste en beste voedingsbodem voor haat, ego, trots, machtsspelletjes en al dat soort anti-virtues.



Het is daarom een breed uitgemeten onderwerp in elk geloof, trots en ego, zijn beide nergens goed voor.

Ik vind het daarom grappig om te horen dat ik arrogant zou zijn, dat zijn mensen die niet in mij als persoon geïntresseerd zijn en zelden achteraf een persoon blijken te zijn waar ik in geïntresseerd zal zijn.

Dat zijn vooroordelen die helemaal nergens al goed voor zijn. Vooroordelen hoor je niet eens uit te spreken maar te toetsen zonder ze eerst uit te spreken en vervolgens bijschaven

Overigens met het hart op een openbare forum is ook niet al te wijs, immers het hart kan een slechte raadgever zijn.

Geef je verstand voorrang en bedenk dat er geen verschil is tussen internet en het leven opstraat.

Wie je hier bent ben je opstraat ook, echter door fysieke (jezelf opgelegde) belemmeringen bind je in.

Iets wat men bij mij ook verwacht terwijl ik ook face2face een zelfde uitgesproken mening heb.


Ik vind ook dat je jezelf moet zijn hier daar in timboektoe waar dan ook, ,het heeft geen nut een dubbele identiteit proberen aan te nemen want dat corumpeert de ziel en je hart door je verstand laten leiden moge hopelijk voldoende zijn.

04-01-2007, 23:13


Zullen we de volgende keer met z'n allen naar het Tikibad gaan?

04-01-2007, 23:26

Citaat door SOCIALSKILLED:
Helaas niet altijd, mensen hebben moeite met het erkennen dat ze fout zitten.
Hoe zou de wereld eruit zien indien mensen standaard hun fouten durven in te zien?



Het is daarom een breed uitgemeten onderwerp in elk geloof, trots en ego, zijn beide nergens goed voor.

Ik vind het daarom grappig om te horen dat ik arrogant zou zijn, dat zijn mensen die niet in mij als persoon geïntresseerd zijn en zelden achteraf een persoon blijken te zijn waar ik in geïntresseerd zal zijn.

Overigens met het hart op een openbare forum is ook niet al te wijs, immers het hart kan een slechte raadgever zijn.

Geef je verstand voorrang en bedenk dat er geen verschil is tussen internet en het leven opstraat.

Wie je hier bent ben je opstraat ook, echter door fysieke (jezelf opgelegde) belemmeringen bind je in.

Iets wat men bij mij ook verwacht terwijl ik ook face2face een zelfde uitgesproken mening heb.


Ach ja een kort lontje en een gebrek aan................................. vul het maar in.
Tikibad vind ik niets hazouz.

Maar het moet volgens mij wel een terugkerend iets kunnen worden.

04-01-2007, 23:29

Citaat door rianne:
Ach ja een kort lontje en een gebrek aan................................. vul het maar in.
Tikibad vind ik niets hazouz.

Maar het moet volgens mij wel een terugkerend iets kunnen worden.



Met z'n allen in een zaaltje met boomerangs gooien?

04-01-2007, 23:30

Citaat door Hazouz_55:
Met z'n allen in een zaaltje met boomerangs gooien?




05-01-2007, 07:17

Citaat door Hazouz_55:
Zullen we de volgende keer met z'n allen naar het Tikibad gaan?






met z´n allen in de Tikisauna

05-01-2007, 10:02
met zn allen gaan paintballen...

05-01-2007, 10:23

Citaat door Undissable:
met zn allen gaan paintballen...





dames tegen de heren

05-01-2007, 11:07
nee nee, wel een mix!!!

05-01-2007, 11:12



Citaat door Miss_Naks:
dames tegen de heren



meisjes tegen de jongens.

05-01-2007, 11:27

Citaat door Hazouz_55:
meisjes tegen de jongens.



nee nee want ik wil ook meisjes neerknallen.....

05-01-2007, 11:38

Citaat door Undissable:
nee nee want ik wil ook meisjes neerknallen.....


Je kan jezelf toch neerknallen, of ben je geen meisje?

Pagina's : [1] 2