Bekijk volle/desktop versie : Henk & Fatimah!

07-07-2002, 22:39
"Geef mij eens een blik bier" zei Henk tegen zijn vrouw Fatimah. Ze waren sinds twee weken getrouwd en Fatimah was precies 1 week geleden bevallen van hun zoontje Freek. "Het bier is op" schreeuwde Fatimah vanuit de keuken. "Ik loop wel ff snel naar de Aldi want we hebben bekant niks meer in huis". Fatimah trok haar jas aan en vroeg haar man: "Moet je nog wat anders hebben van de supermarkt?". "Ja, bring gelijk maar een pak sjack met vloei mee, anders heb ik niks meer te roken". "Okay, ben zo terug". Onderweg naar de Aldi kwam Fatimah een goeie vriendin tegen, Amina. "Hey, hoe ist met jou en Henk?" vroeg Amina gelijk. "Ja, goed. Alleen klote dat ie nog steeds geen werk heeft. Hij zit de hele dag voor de buis biertjes te zuipen en sjackies te roken! Hij had gesoliciteerd bij een groot distributie-bedrijf maar daar het ie nog niks van gehoord. Volgens mij willen ze 'm nie!"
"Doet ie dan niks in het huishouden?" vroeg Amina verbaasd. "Oh jawel, hij stofzuigerd 'n keer en verschoont de luiers, maar daar houd het bij op." "Ben de vanavond thuis? Kom ik ff op de koffie" vroeg Amina.
"Is goed" zei Fatimah "maar nu ga ik snel door want anders is de Aldi gesloten." "Tot vanavond".
"Het eten is klaar" riep Fatimah tegen haar vent. Henk schoof aan tafel en liet een flinke boer, hij stonk helemaal naar het bier. "Doe 'ns ff normaal, ja wil je?" mopperde Fatimah. "En ga je dadelijk eens omkleden en ff douche want we krijgen vanavond visite. Amina komt en dan zal Khalid ook wel meekomen. Kunnen jullie gezellig voetballen kijken en kan ik mooi met Amina onze trouwfoto's bekijken."
Plotseling ging de telefoon. "Met Fatimah", "ja goedenavond, sorry dat ik wat aan de late kant bel maar is uw echtgenoot ook thuis?"
"Henk, telefoon, kweet niet wie het is." "Hallo, met Henk". "Ja, goedenavond met dhr. Grave, ik bel naar aanleiding van uw solicitatie-gesprek. We willen je heel graag in dienst nemen." Henk schreeuwde van blijdschap en omarmde zijn prinses! "Kunt U morgen even langskomen, maken we alle formulieren in orde en kunt U over 3 dagen bij ons aan de slag. Afgesproken?" "Hartstikke fijn" was het enige wat Henk kon uitbrengen. "Tot morgen dan". "Absoluut, tot morgen" zei Henk. Fatimah had het natuurlijk al in de gaten, omhelsde haar vent, feliciteerde hem en gaf 'm een dikke pakkerd! Henk ging douchen.
De deurbel ging. Fatimah keek door de camera en zag Amina en Khalid voor de deur staan. Ze had koffie gezet en eigengebakken koekjes gemaakt naar grootmoeders recept. Ze liet haar gasten binnen en ze gingen gezellig op de bank zitten. "Koffie?". "Als je hebt graag, je hoeft niet perse te zetten hoor" zei Khalid. "Hier staat de koffie altijd klaar" zei Fatimah lachend. Even later kwam Henk de woonkamer binnen. Hij zag er weer fris en stralend uit. Hij kuste Amina en gaf Khalid een stevige handdruk. "Hoe ist met jou jongen?" vroeg Khalid. De jongens raakten diep in gesprek terwijl Fatimah en Amina naar de eetkamer gingen om de trouwfoto's te bekijken. "Hoe is het trouwens met onze Freek? Mag ik hem dadelijk weer even vasthouden?" vroeg Amina. "Ja hoor, we gaan zowel even een kijkje nemen!"
Freekje lag vredig te slapen. Een mooi kindje, pikzwart haar en blauwe oogjes, hij lijkt veel op Fatimah's vader. Fatimah's ouders zijn helemaal gek op hun kleinzoontje. In het begin hadden ze moeite om Henk te accepteren maar naarmate ze hem beter hadden leren kennen was hij welkom in de familie. Fatimah had Henk ontmoet via haar broer Yasseni, ze waren collega's. Op een personeelsfeest waar Fatimah door haar broer als introduce was meegenomen vroeg Henk haar ten dans. Ze dansten de hele avond en waren op slag verliefd geworden. Ze zagen elkaar steeds vaker en vaker totdat Fatimah erachter kwam dat ze zwanger bleek te zijn! Grote paniek natuurlijk, vooral bij Fatimah's familie. Ze zou en moest dan ook maar trouwen met Henk en Henk moest natuurlijk zich eigen tot de islaam bekeren. Ze hadden een mooie bruiloft helemaal in Marokkaanse stijl en traditie.
Maar goed, Freekje schrok wakker en begon te huilen. "Het is echt een jankbaby" zei Fatimah. "Hij huilt echt veel. Ik heb er slapeloze nachten van! En Henk wil er nog twee. Ik moet er niet aan denken!"
"Gaat het wel goed tussen jou en Henk?" vroeg Amina. "Ja, ik ben echt blij met hem. Het is dat ie even werkeloos is geweest, hij kreeg van de straks een telefoontje dat ie is aangenomen. Gelukkig zeg. We zaten echt op elkaars lippen en dan heb je al gauw irritaties."

wordt vervolgd...

07-07-2002, 23:48

Typisch iets voor Shaday, hij zal en moet het westen mengen met de islam en de bijbehorende accesoires bijvoorbeeld de naam FATIMA

08-07-2002, 18:21
Zo zo Fatima is wel volop "geintegreerd", het is toch geen waargebeurd verhaal he.

ma3a salama,

khadija

06-03-2003, 15:07
HAHAHAHAHHAHAHAHAH...HEB ECHT GELACHEN...LEES JE WEER EENS WAT ANDERS ./........TOCH???? ....NOU GA JE WEL SNEL VERDER......HEB GENOEG GEHUILD VAN DIE ANDERE VERHALEN,......DOT IS WEER EENS WAT ANDERS

DE GROETEN ...