Bekijk volle/desktop versie : Woning Amsterdam(procedure??)



03-01-2007, 23:18
Ik zit zelf op kamers in A'dam, maar wil wat groters. Het liefst gewoon een appartement. Maar ik weet dat er een hele lange wachtlijst is in A'dam.

Waar moet ik me inschrijven? Wanneer heb je meer kans op sneller een woning, etc.

Alle hulp is gewenst. Alvast bedankt


04-01-2007, 02:08


www.woningnet.nl

04-01-2007, 02:27
En achterliggend verhaal is....?
Wanneer meer urgentie etc.

04-01-2007, 09:37

Citaat door obl3:
Ik zit zelf op kamers in A'dam, maar wil wat groters. Het liefst gewoon een appartement. Maar ik weet dat er een hele lange wachtlijst is in A'dam.

Waar moet ik me inschrijven? Wanneer heb je meer kans op sneller een woning, etc.

Alle hulp is gewenst. Alvast bedankt



Je schrijft je in via Woningnet. De wachttijd voor een appartement is gemiddeld 6 á 7 jaar. Je hebt jongerenwoningen (voor studenten) maar daar is ook een ellelange wachtlijst voor. Maar niet geschoten is altijd mis. Je hebt sneller kans op een woning als je in een Blijf van mijn Lijf huis zit of als je kinderen hebt. Of als je staat ingeschreven bij iemand (minimaal 2 jaar) en diens woning wordt gesloopt. Het feit dat je dakloos bent is geen reden voor u rgentie heb de Dienst Wonen gesproken en die vinden dat ik maar dakloos moet worden zoals vele Amsterdammers. (Ben niet van plan de woning te verlaten waar ik sta ingeschreven als de hoofdbewoner het huis verlaat, dus misschien heb ik straks een eigen woning )


Tja dat is 't eigenlijk

04-01-2007, 14:01


6/7 jaar wtf
Je betaalt toch ook een jaarlijkse bijdrage aan Woningnet? hoeveel is die bijdrage?

04-01-2007, 15:38
Eenmalig 30 euro ofzo inschrijfgeld.

04-01-2007, 18:22
eenmalig 50 euro

wachttijd is 7-10 jr


we staan allemaal in de rij jonge
geduld moet je lere

04-01-2007, 22:07
hahahaha Juist sluit aan achter in de rij Wie weet trouwens als je staat uitgeschreven op je huidige adres bij iemand anders ( postadres) of je dat ook aan woningnet moet doorgeven of niet ?

03-02-2007, 20:45
via nieuw amsterdam zou je het kunnen proberen.kijk maar effe bij google.en in bijlmer(mocht je daar willen wonen)is het ook makkellijker om een woning te krijgen.

05-02-2007, 18:56

Citaat door samibella:
via nieuw amsterdam zou je het kunnen proberen.kijk maar effe bij google.en in bijlmer(mocht je daar willen wonen)is het ook makkellijker om een woning te krijgen.


De bijlmer? Voor geen goud dan maar 10 jr wachten

29-09-2011, 13:06
Aangezien mijn topics altijd door moderators worden verwijderd, doe ik mijn oproep hier wel:

Wie kent een makelaar die sociale huurwoningen in Amsterdam aanbied? Indien die niet bestaan, kent iemand een werknemer bij Woningnet die voor een geldsom mensen op de #1 plaats zet op de wachtlijst. Pm me! Bijvoorbaat dank!