Bekijk volle/desktop versie : Nieuwjaarszoen ontlopen op de werkvloer



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-01-2007, 21:23
Willen jullie al die plakkende colega's ook vermijden, mischien heb je iets aan dit artikel

Hoe ontloop ik de nieuwjaarszoen?
Door MIRANDA MEGENS

ROTTERDAM - Hoe ontloop ik vandaag de nieuwjaarszoen? Met die vraag lopen ongetwijfeld meer mensen rond op de...

En dat is niet vreemd. De ongeschreven regels op de werkvloer bepalen dat een nieuwjaarsgroet onvermijdelijk is. Maar ’s ochtends opgewekt álle collegas het beste wensen is niet voor iedereen weggelegd. Laat staan als de ontvanger daar ook nog ongevraagd of ‘spontaan’ bij gaat zoenen.


De nieuwjaarszoen op het werk en bij de onvermijdelijke recepties is een veelbesproken onderwerp. De afgelopen jaren hebben tienduizenden mensen via de website http://www.zoenbutton.nl van oud-hoogleraar psychologie Dolph Kohnstamm buttons besteld en posters gedownload. Daarop wordt iemands zoengedrag - ‘Ik geef je een hand’ of ‘Ik zoen je niet’ - uitgelegd. Kohnstamm: ,,De ongevraagde zoenen op het werk bezorgen veel mensen, met name vrouwen, een naar gevoel.

Het is heel gewoon dat je niet iedere collega of chef mag. Welgemeend zoenen is er dan natuurlijk niet bij. Drie keer zoenen is dan ook geen verplichting of regel, al wordt dat helaas wel vaak zo ervaren. Twee, een of géén zoenen volstaan ook.’’


Leidinggevenden kunnen volgens Kohnstamm het voorbeeld geven door niet uit zichzelf te zoenen. ,,Wie zijn hand als eerste uitsteekt, neemt het initiatief. Ik vind het ongepast als een hogergeplaatste een ondergeschikte gaat zoenen, dan heeft de ander zelf niets meer te willen.’’


Humor is het beste wapen tegen ongevraagde nieuwjaarszoenen. Houd de gretige ‘tegenstander’ lachend tegen of maak er een grap over. Helpt dat niet? Hou dan de armen gestrekt bij het handen schudden en blijf duidelijk op afstand.


Denk aan de kunst van het weglaten. Een persoonlijke nieuwjaarswens daarentegen, overgebracht met welgemeende handdruk en oprechte blik in de ogen, blijft later in de week nog welkom.


Twee, een of helemaal geen zoenen volstaan ook. En dat is niet vreemd. De ongeschreven regels op de werkvloer bepalen dat een nieuwjaarsgroet onvermijdelijk is. Maar ’s ochtends opgewekt álle collegas het beste wensen is niet voor iedereen weggelegd. Laat staan als de ontvanger daar ook nog ongevraagd of ‘spontaan’ bij gaat zoenen.


Bron: http://www.ad.nl

01-01-2007, 21:30



Citaat door amel:

Sorry het citeren lukt niet bij mij

Het is een kwestie van kopieren en plakken.

01-01-2007, 21:32

Citaat:

Wat een ongelofelijk gezever!
bent U een krant of zo'n blaadje bij de tandarts?
Ernst - Diepenheim - 01/01/07 - 20:47:57
damn right

01-01-2007, 21:34

Citaat:
Hoe ontloop ik de nieuwjaarszoen?
Door MIRANDA MEGENS

ROTTERDAM - Hoe ontloop ik vandaag de nieuwjaarszoen? Met die vraag lopen ongetwijfeld meer mensen rond op de...

FOTO JOOST HOVING
...eerste werkdag van het nieuwe jaar.Drie keer kussen is echt geen regel..

En dat is niet vreemd. De ongeschreven regels op de werkvloer bepalen dat een nieuwjaarsgroet onvermijdelijk is. Maar ’s ochtends opgewekt álle collegas het beste wensen is niet voor iedereen weggelegd. Laat staan als de ontvanger daar ook nog ongevraagd of ‘spontaan’ bij gaat zoenen.


De nieuwjaarszoen op het werk en bij de onvermijdelijke recepties is een veelbesproken onderwerp. De afgelopen jaren hebben tienduizenden mensen via de website http://www.zoenbutton.nl van oud-hoogleraar psychologie Dolph Kohnstamm buttons besteld en posters gedownload. Daarop wordt iemands zoengedrag - ‘Ik geef je een hand’ of ‘Ik zoen je niet’ - uitgelegd. Kohnstamm: ,,De ongevraagde zoenen op het werk bezorgen veel mensen, met name vrouwen, een naar gevoel.

Het is heel gewoon dat je niet iedere collega of chef mag. Welgemeend zoenen is er dan natuurlijk niet bij. Drie keer zoenen is dan ook geen verplichting of regel, al wordt dat helaas wel vaak zo ervaren. Twee, een of géén zoenen volstaan ook.’’


Leidinggevenden kunnen volgens Kohnstamm het voorbeeld geven door niet uit zichzelf te zoenen. ,,Wie zijn hand als eerste uitsteekt, neemt het initiatief. Ik vind het ongepast als een hogergeplaatste een ondergeschikte gaat zoenen, dan heeft de ander zelf niets meer te willen.’’


Humor is het beste wapen tegen ongevraagde nieuwjaarszoenen. Houd de gretige ‘tegenstander’ lachend tegen of maak er een grap over. Helpt dat niet? Hou dan de armen gestrekt bij het handen schudden en blijf duidelijk op afstand.


Denk aan de kunst van het weglaten. Een persoonlijke nieuwjaarswens daarentegen, overgebracht met welgemeende handdruk en oprechte blik in de ogen, blijft later in de week nog welkom.


Twee, een of helemaal geen zoenen volstaan ook. En dat is niet vreemd. De ongeschreven regels op de werkvloer bepalen dat een nieuwjaarsgroet onvermijdelijk is. Maar ’s ochtends opgewekt álle collegas het beste wensen is niet voor iedereen weggelegd. Laat staan als de ontvanger daar ook nog ongevraagd of ‘spontaan’ bij gaat zoenen.
Zo grappig dit... ik heb dit probleem ook elk jaar en elk verjaardag.

Moet ik de collega's die ik niet mag ook zoenen, liever niet...

Gelukkig dat er staat dat het geen regel is want ik vind een hand voldoende. Ik ben ook niet iemand die graag die mwa, mwa, mwa geluiden maakt bij het zoenen. Ik vind het een beetje tuttig.

01-01-2007, 21:41


Nieuwjaarszoenen? WALGELIJK!!!!!!!

01-01-2007, 21:46

Citaat door kurosaki:
Nieuwjaarszoenen? WALGELIJK!!!!!!!


Niet als je collega's eruit zien als je de chick in je ot.

01-01-2007, 21:52

Citaat door Asdaq:
Niet als je collega's eruit zien als je de chick in je ot.



Dan zou ik met plezier die zoen geven en ontvangen

01-01-2007, 22:09
een etterend puistje op je wang helpt anders énorm!

01-01-2007, 22:09

Citaat door kurosaki:
Dan zou ik met plezier die zoen geven en ontvangen



Al komt george clooney met een kus...
Wegwezen, een hand is voldoende

01-01-2007, 22:11

Citaat door Dezelfde:
een etterend puistje op je wang helpt anders énorm!


Veel chocola en patat met mayo eten dus

01-01-2007, 22:12

Citaat door Asdaq:
Veel chocola en patat met mayo eten dus


Die puistjes komen wel denk ik, met al die reserve schapenvlees
in de koelkast

01-01-2007, 22:12

Citaat door Dezelfde:
een etterend puistje op je wang helpt anders énorm!





ik behou liever een glad huidje

01-01-2007, 22:14



Citaat door amel:

Al komt george clooney met een kus...
Wegwezen, een hand is voldoende




Je piept wel anders alstie voor je staat

01-01-2007, 22:16


Dit moet afdoende zijn.

01-01-2007, 22:21

Citaat door kurosaki:
Je piept wel anders alstie voor je staat



Ships je hebt me door

Pagina's : [1] 2 3 4 5