Bekijk volle/desktop versie : Homo's & Dieren



Pagina's : [1] 2 3

09-08-2003, 22:08

Citaat:
Origineel gepost door grendel
-------
Braziliaanse wetenschappers hebben voor het eerst homoseksuele praktijken vastgesteld bij in het wild levende dolfijnen in de archipel van Fernando de Noronha, in het noordoosten van Brazilië.

"Zowel mannelijke als vrouwelijke dieren hebben homoseksuele praktijken, die bij sommige beperkt blijft tot fellatio", zei José Martins, verantwoordelijke van het project José Martins. De seksueke activiteiten van de dolfijnen van de soort Stenella longirostris hebben "geen procreatief doel" en beperken zich dus tot "het loutere seksuele of affectieve plezier".

De Stenella longirostris, ongeveer twee meter lang (zwarte rug, grijze flanken, witte buik), verbaasde de wetenschappers overigens door zijn/haar intense lichaamsbewegingen tijdens de seksuele praktijk. Volgens Martins valt een en ander te verklaren door een "zeer losse sociale structuur waar de vaderfiguur onbestaande is, de gezinsbanden afgeleid worden van de verhouding moeder-zoon, de beslissingen van de groep democratisch worden genomen en de dolfijnen harmonieus in groepen leven".
De bevindingen kunnen hun waarde hebben bij het opstellen van meer doeltreffende beschermingsprogramma's voor de met uitroeiing bedreigde dolfijnen.

------

Stoute, stoute Flipper......



Citaat:
Origineel gepost door rnaj
En ja het komt ook bij dieren voor, ik weet iedergeval van dolfijnen. Zal even zoeken, op maroc .nl is er een topic van een paar maanden geleden waar in link staan naar het internet.


Eenvoudige vraag: hoe komt het eigenlijk dat niet-moslims, en homosexuelen in het biezonder, als argumentatie steeds verwijzen naar homosexueel gedrag van sommige dieren in de natuur.

Is het niet zo dat God de mensen van de dieren heeft onderscheiden door hen verstand te geven zodat zij niet louter instinctief dienen te leven zoals dieren dat doen?

Je gaat toch ook niet, zoals een hond, je been opheffen en tegen een lantaarnpaal urineren? Waarom dan wel altijd verwijzen naar dieren als het gaat om homosexualiteit?

Enige verklaring?

Dank bij voorbaat voor jullie reactie(s).

MELILLENSE


PS: voor moslims zijn dieren ondergeschikt aan mensen.

09-08-2003, 22:50



Citaat:
Origineel gepost door Corrie
J

Mensen staan boven dieren, grmffffffffffffffff........
We zijn allen gelijk, dieren zijn god net zo lief als wij mensen, we zijn anders, niet beter.....
Ik durf nog wel een stap verder te gaan door te zeggen dat sommige mensen minder zijn dan dieren!

09-08-2003, 23:03

Citaat:
Origineel gepost door MELILLENSE

PS: voor moslims zijn dieren ondergeschikt aan mensen.
Is dat echt zo?
Al weer een reden om geen moslim te worden.

Ik geloof trouwens dat veel christenen er ook zo over denken. Dus ook al weer een reden om geen christen te worden.

Dit alles geheel off topic.

Sorry.

09-08-2003, 23:26
Corrie,

Toch even enkele opmerkingen;


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Je kan wel denken dat je als mens zijnde je verstand hebt en alleen daarop werkt, maar dan vergis je je danig.....

Er is toch nergens gesuggereerd geweest dat de mens enkel met zijn verstand handelt!


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Een heleboel wat wij doen doen wij op instinct....
Net als dieren...
Dit is vaker zo als je denkt.......
Dat is zo....maar het verstand moet regelmatig ingrijpen om te vermijden dat het instinct zaken teweegbrengt die schadelijk kunnen zijn. Angst is daar een goed voorbeeld van; het is een slechte raadgever en zeker in delicate situaties (zie agent dood Marokkaan). Een dier doodt als het angstig is, gewoon uit zelfbehoud.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Waarom word homosexualiteit in de dierenwereld erbij gehaalt?
Dit bewijst dat het niet onnatuurlijk is, een veel gehoort argument van tegenstanders van homosexualiteit...
Dat argument klopt dus niet, het komt wel voor in de natuur, dus het is wel een natuurlijk verschijnsel.

Er werd ook niet beweerd dat homosexualiteit bij dieren niet voorkomt in de natuur. De vraag was waarom homo's dit argument aanhalen ter verdediging van hun standpunt! Dat het een natuurlijk verschijnsel is bij dieren, lijdt geen twijfel. Maar waarom moet je dan het dier erbij halen om je eigenheid te verantwoorden, begrijp je?


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Overigens komt dit niet alleen voor bij de dolfijn, maar ook bij de Bonobono(een mensaap, die het dichtste bij de mens ligt qua DNA).

Het is niet omdat het menselijk genoom zou aanleunen bij dit van de mensaap, dat je daardoor op gelijke voet staat met de mensaap. Vele mensen zouden je dit trouwens niet in dank afnemen.


Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Mensen staan boven dieren, grmffffffffffffffff.....
We zijn allen gelijk, dieren zijn god net zo lief als wij mensen, we zijn anders, niet beter.....
Dit is waarschijnlijk jouw persoonlijke mening, die allicht vele anderen met jou zullen delen. Er zijn er genoeg die hun hond als hun eigen kind beschouwen, en zelfs zo noemen. Maar dit terzijde.
God heeft inderdaad ook de dieren gecreëerd, ten dienste van de mens....en wij mensen dienen de dieren menselijk te behandelen, dat is onze verantwoordelijkheid als mens tegenover het dier. M.a.w. dierenmishandeling is uit den boze.
Dat wil nog niet zeggen dat mensen en dieren gelijk zijn, hoewel sommige mensen wel dierlijk gedrag vertonen.

Onafgezien van je reactie, is de vraag eigenlijk nog niet beantwoord.

Gegroet.

MELILLENSE

09-08-2003, 23:32



Citaat:
Origineel gepost door tonk
Is dat echt zo?
Al weer een reden om geen moslim te worden.

Ik geloof trouwens dat veel christenen er ook zo over denken. Dus ook al weer een reden om geen christen te worden.

Dit alles geheel off topic.

Sorry.


Tonk,

Dus cru gesteld, zie je tussen jezelf en een varken geen verschil?

No offense.

MELILLENSE

09-08-2003, 23:36

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Oh ja dat weet ik wel zeker....

Dat sommige mensen beesten worden genoemd is een zware belediging voor de dieren....

Maar waarom zijn mensen beter als dieren, wat hebben mensen wat dieren niet hebben?
Helemaal niets.......
Helemaal niets.......


Corrie,

Betekent dit een vrijgeleide om het huwelijk tussen mens en dier te promoten naar de toekomst toe?

Sex tussen mensen en dieren heb je al!

Gegroet.

MELILLENSE

10-08-2003, 00:40
Mensen gelijk aan dieren, nou ik weet het nog net zo niet.
Kijk maar naar al die wouden die gekapt worden om huizen neer te zetten, dit is maar 1 voorbeeld.

10-08-2003, 00:48

Citaat:
Corrie,


Citaat:
Betekent dit een vrijgeleide om het huwelijk tussen mens en dier te promoten naar de toekomst toe?


he, nu je het zegt. Een lange tijd geleden heb ik op TV een man gezien die verliefd was op zijn GEIT. En hij wou ermee TROUWEN.
IK weet niet meer welke land, maar dit was natuurlijk afgewezen.
Ik stond te kijken en ik dacht, is deze man echt serieus of maakt ie grappen. Hij was bloed serieus.


Citaat:
Ik durf nog wel een stap verder te gaan door te zeggen dat sommige mensen minder zijn dan dieren!



Citaat:
Oh ja dat weet ik wel zeker....


hmmmmm........Komt me bekend voor. EL Moumni.

10-08-2003, 00:57
Nkin,

No kidding?!

You make me laugh! Thx.

De wereld op zijn kop....mensen worden zotter naarmate ze het beter menen te weten.

Misschien krijgt die man met zijn geit wel kindjes met bokkepoten en sikkebaardjes!

Hopelijk moeten we dit niet meer meemaken!

MELILLENSE

10-08-2003, 00:58
Ons verstand is zoals Corrie al aangaf maar een dun laagje, gelijk chroom om ijzer. Het laat de mens er mooier uitzien dan hij is.

10-08-2003, 01:12

Citaat:
Origineel gepost door an3sdej
Ons verstand is zoals Corrie al aangaf maar een dun laagje, gelijk chroom om ijzer. Het laat de mens er mooier uitzien dan hij is.


Reden te meer, an3sdej, om ervoor te zorgen dat het chroomlaagje intact blijft om roestvorming te voorkomen!
Zoniet valt het verschil tussen mens en dier weg, niet?

MELILLENSE

10-08-2003, 01:18

Citaat:
Origineel gepost door MELILLENSE
Eenvoudige vraag: hoe komt het eigenlijk dat niet-moslims, en homosexuelen in het biezonder, als argumentatie steeds verwijzen naar homosexueel gedrag van sommige dieren in de natuur.

Is het niet zo dat God de mensen van de dieren heeft onderscheiden door hen verstand te geven zodat zij niet louter instinctief dienen te leven zoals dieren dat doen?

Je gaat toch ook niet, zoals een hond, je been opheffen en tegen een lantaarnpaal urineren? Waarom dan wel altijd verwijzen naar dieren als het gaat om homosexualiteit?

Enige verklaring?

Dank bij voorbaat voor jullie reactie(s).

MELILLENSE


PS: voor moslims zijn dieren ondergeschikt aan mensen.
Dieren veroorzaken geen wereldoorlogen.......

dat doen die andere dieren,....mensen genaamd

10-08-2003, 01:28



Citaat:
Origineel gepost door grendel

Dieren veroorzaken geen wereldoorlogen.......

dat doen die andere dieren,....mensen genaamd


Grendel,

Dat is inderdaad een feit.

Dieren doden louter om te overleven, instinctief.
Mensen vermoorden louter om te doden, met gebruik van hun verstand.

Maar daarmee hebben we nog altijd geen antwoord op de gestelde vraag!

MELILLENSE

10-08-2003, 07:00

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Is dat echt zo?
Al weer een reden om geen moslim te worden.

Ik geloof trouwens dat veel christenen er ook zo over denken. Dus ook al weer een reden om geen christen te worden.

Dit alles geheel off topic.

Sorry.
Foodchain?!

10-08-2003, 07:11

Citaat:
Origineel gepost door vikker
Dat klopt..arabieren die een tocht door de woestijn ondernemen, nemen steeds hun geit mee.
Inderdaad je moet wat eten, in tegenstelling tot die geflipte westerlingen.




Pagina's : [1] 2 3