Bekijk volle/desktop versie : Hellupp me pannekoeken worden niet gaar!



Pagina's : [1] 2

01-01-2007, 13:57
How come??? Van buiten zien ze er goed uit, bijna verbrand zelfs maar vanbinnen zijn ze helemaal niet gaar, waar kan dat aan liggen??

Gaspitje staat op z'n allerlaagst en verhouding melk/meel is precies goed dus ik weet het niet meer

01-01-2007, 14:01


waarschijnlijk doe je teveel beslag in de pan of je hebt hem te dik gemaakt.

01-01-2007, 14:06

Citaat door xxamiraxx:
waarschijnlijk doe je teveel beslag in de pan of je hebt hem te dik gemaakt.



Nee ik doe zo weinig mogelijk beslag in de pan en ik gebruik zelfs die shake pannekoekmix en daarin staat precies hoeveel melk je erin moet doen, maar toch blijft ie vanbinnen slijmerig

01-01-2007, 14:41
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=18189130&postcount=678

probeer de volgende keer dit recept kan niet fout gaan!

01-01-2007, 14:59


Oke ik ga gelijk even kijken, bedankt

01-01-2007, 15:02
graag gedaan

01-01-2007, 15:02
Gewoon melk, eieren en meel gebruiken. Heerlijke pannekoeken krijg je dan.

01-01-2007, 15:07
kan je die marokkaanse pannekoeken (begrir ofzo) ook met melk maken (ipv water) en zonder smid?

01-01-2007, 18:19
doe extra ei in meid

300 gr meel
3 eien
melk moet je beetje bij beetje doen tot beslag beetje dik is en niet veel beslag in de pan doen en ik gebruik altijd de kleine pan maak kleine pannekoeken.

boesa Bigra

01-01-2007, 18:45
ik heb 'm gemaakt met melk en klein beetje water en nou wil ie niet rijzen (heb er gist en bakpoeder in gedaan)


met eieren erin lus ik niet

01-01-2007, 21:37
Ik maak ze zo:

250 zelfrijzende meel
1 zakje vanille suiker
2 el olie
2 el suiker
4 eieren
7 dl melk
snufje zout

Doe alles in beslagkom met de helft van de melk, mix alles met een garde en doe dan de rest van de melk erbij. (20 minuten laten rijzen)

01-01-2007, 21:39

Citaat door Shinny:
ik heb 'm gemaakt met melk en klein beetje water en nou wil ie niet rijzen (heb er gist en bakpoeder in gedaan)


met eieren erin lus ik niet


Hoelang laat je het rijzen? En welk recept volg je? Ik maak mijn beghrir volgens het recept van Cookie en ze lukken me meestal.

02-01-2007, 10:33



Citaat door Shinny:
ik heb 'm gemaakt met melk en klein beetje water en nou wil ie niet rijzen (heb er gist en bakpoeder in gedaan)


met eieren erin lus ik niet


lieve schat,

ei erin doen is wel belangrijk anders lukt hij niet moet je maar proberen en iemand anders laten eten. ik heb ooit 1 ei erin gedaan was ook mislukt ik deed extra ei erin toen was ie goed. het is ook maar net hoe je je pannekoeken maakt denk ik. maar ik maak hem zo.

kijk maar meid
p.s maar eet je helemaal geen ei meid?

03-01-2007, 15:21

Citaat door Bigra:
lieve schat,

ei erin doen is wel belangrijk anders lukt hij niet moet je maar proberen en iemand anders laten eten. ik heb ooit 1 ei erin gedaan was ook mislukt ik deed extra ei erin toen was ie goed. het is ook maar net hoe je je pannekoeken maakt denk ik. maar ik maak hem zo.

kijk maar meid
p.s maar eet je helemaal geen ei meid?



nee ik lus gewoon geen eieren in pannekoekenbeslag, en zonder ei moet het ook gewoon vanbinnen gaar worden. Ik heb nooit ei gebruikt en vroeger lukten ze altijd maar nou niet meer

03-01-2007, 15:27

Citaat door OemNusayba:
Hoelang laat je het rijzen? En welk recept volg je? Ik maak mijn beghrir volgens het recept van Cookie en ze lukken me meestal.



ik heb 't een dag laten rijzen omdat ik 't begrir-beslag helemaal vergeten was, en nog steeds was 't niet gerezen maar die begrir waren toch gelukt (recept van riannah) alleen wilde ik eigelijk geen begrir maar echte pannekoeken. Gare pannekoeken.

Pagina's : [1] 2