Bekijk volle/desktop versie : moslim met jood



Pagina's : [1] 2

30-12-2006, 19:19

Citaat door alyssa82:
Hey een vraagje: hoe wordt er gedacht over een moslim man met joodse vrouw of andersom?
.

30-12-2006, 19:21


mosliman met joodse vrouw mag wel

maar andersom niet


hoezo je hebt tog niet iets meegemaakt hea?

30-12-2006, 19:29

Citaat door mourri:
mosliman met joodse vrouw mag wel

maar andersom niet

hoezo je hebt tog niet iets meegemaakt hea?





30-12-2006, 19:29

Citaat door alyssa82:
Hey een vraagje: hoe wordt er gedacht over een moslim man met joodse vrouw of andersom?



een man mag wel met een joodse vrouw trouwen

anders mag het niet!

30-12-2006, 19:30



Citaat door zazaia:

zo staat het in de koran met je

30-12-2006, 19:32

Citaat door SammySays:
zo staat het in de koran met je



ik dacht voor beide niet

30-12-2006, 19:33
Waar staat het

ik wil een daliel zien

30-12-2006, 19:33

Citaat door zazaia:



heb je je dag niet dat je zo zuur kijkt

kom op het is feest swingen met die hips

cause hips don't lie

30-12-2006, 19:34

Citaat door zazaia:
ik dacht voor beide niet

een moslimman mag trouwen met een vrouw "van het boek" , dus joods of christen


ga je verdiepen in de islam aub voor je jezelf nog meer voor schut zet hier

30-12-2006, 19:35

Citaat door zazaia:
ik dacht voor beide niet



nee een mag mag wel met een joodse of christelijke vrouw trouwen

omdat een man een gezin beter de islamitische normen en waarden kan handhaven en zo doende het door kan geven aan zijn vrouwen eventueel ongelovige vrouw .....]

een vrouw die met een niet moslim trouwt daarbij is de kans groot dat ze zelf in ongeloof verkeerd....

30-12-2006, 19:38

Citaat door DIVA_18:
Het is voor moslims toegestaan om niet-moslima's te huwen, terwijl moslima's het alleen toegestaan is met moslims te trouwen. Dit wordt regelmatig aangehaald als discriminatie en een van de pijlers van onderdrukking van moslima's.

1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen. Alleen maar Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Daarom is het ter ere van deze openbaringen, toegestaan hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid wordt toegevoegd aan deze toestemming, vanuit de Qor-aan. Aldus kan alleen een vrouw die of maagd is, of gescheiden is, of weduwe is, gehuwd worden. Dit betekent dat het algemeen veel voorkomend gebruik van moslims uit het Oosten tot aan Europa en Amerika, waarbij vrouwen met blauwe ogen en blond haar vanuit disco's als echtgenoten worden genomen, niet toegestaan is. Het vinden van kuise vrouwen in het Westen is moeilijker dan het vinden van een speld in een hooiberg. Rond de tienertijd wordt maagdelijkheid eerder gezien als een abnormaliteit dan als een deugdzaamheid.

2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte roken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen, aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen. Zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.

3.) Een huwelijk met niet-moslims wordt afgeraden in situaties waarbij moslims zwak zijn of een minderheid vormen, met de bedoeling de godsdienst van de kinderen te beschermen. Wanneer een islamitische man een niet-moslima in het Westen huwt en het huwelijk eindigt in een echtscheiding, of dat de man tot overlijden komt, dan zal het gerecht de voogdij van de kinderen overdragen aan de vrouw die de kinderen naar alle waarschijnlijkheid zal opvoeden als niet-moslims. In het geval van een huwelijk in een moslimland, dan zal de shari'a het niet toestaan dat kinderen naar een niet-moslima moeder uitgewezen worden. Zij zullen dan eerder naar de man en anders naar zijn verwanten uitgewezen worden, om er zeker van te zijn dat zij een Islamitische opvoeding mogen genieten.


Bron: http://islamitische.blogspot.com



Djakallah Gairan

30-12-2006, 19:38

Citaat door mourri:
heb je je dag niet dat je zo zuur kijkt

kom op het is feest swingen met die hips

cause hips don't lie



oke alleen voor jou






30-12-2006, 19:39



Citaat door captainamerika:
nee een mag mag wel met een joodse of christelijke vrouw trouwen

omdat een man een gezin beter de islamitische normen en waarden kan handhaven en zo doende het door kan geven aan zijn vrouwen eventueel ongelovige vrouw .....]

een vrouw die met een niet moslim trouwt daarbij is de kans groot dat ze zelf in ongeloof verkeerd....



bedankt voor uitleg, het zal wel zo zijn, maar het is beter als je dezelfde godsdienst hebt

maar ja wie ben ik

30-12-2006, 19:42

Citaat door zazaia:
bedankt voor uitleg, het zal wel zo zijn, maar het is beter als je dezelfde godsdienst hebt

maar ja wie ben ik



wie zegt dat ik geen moslim ben?

30-12-2006, 19:49

Citaat door captainamerika:
wie zegt dat ik geen moslim ben?



ik bedoel dat je beter iemand kan trouwen met dezelfde godsdienst, dat maakt het een stuk makkelijker ook voor de mannen.

het was niet persoonlijk bedoelt

Pagina's : [1] 2