Bekijk volle/desktop versie : Kanu boos over blokkeren transfer naar Ajax.



30-12-2006, 15:57
Nwanko Kanu (30) is momenteel druk bezig met het forceren van een breuk met het Engelse Portsmouth. De lange Nigeriaan liet enkele weken geleden al weten samen met zijn 'maatje' Edgar Davids (Tottenham Hotspur) terug te willen keren naar Ajax. Dit werd toen als onzin bestempeld door de Amsterdamse club, maar Kanu denkt daar toch echt anders over.

De woede van Kanu is voornamelijk gericht op zijn huidige club. "Ik wil terug naar Ajax. Portsmouth zou dankbaar moeten zijn voor wat ik voor ze heb kunnen doen en mij laten gaan. Ze hebben me immers gratis gekregen." aldus een gefrustreerde Kanu tegenover de Nigeriaanse krant Vangaurd.

"Ik heb met Edgar Davids gesproken en een paar andere jongens met wie we samen het Ajax in de midden negentiger jaren vormden en we geloven dat we die sfeer weer kunnen terugbrengen in de Amsterdam Arena als we weer voor die club gaan uitkomen."

"Ik wacht op het aanbod van Ajax. Ik heb Pompey verteld dat ik wegwil. Ze zouden het aanbod moeten accepteren en me laten gaan."

Zijn manager Harry Redknapp reageert verbaasd op de uitlatingen. "Ik kan het gewoon niet geloven. We houden van hem en dat hebben we zo vaak gezegd. Toen niemand hem een kans wilde geven, nam ik het risico. Is dit de manier waarop hij mijn vertrouwen wil terugbetalen? Hij heeft nog een contract van een jaar, en wij verwachten dat hij deze tijd gewoon uitzit."



pfff die man laat echt wel zien dat ie terug wilt naar Ajax...