Bekijk volle/desktop versie : Steek geen vuurwerk af!



29-12-2006, 20:16
Na de verkiezingen die we hebben gehad, waar Moslims werden opgeroepen te stemmen, komt nu weer een pijnlijk moment waar Moslims in gevaar zijn.

daarom deze waarschuwing. en ook voor komende evenementen en feesten van de kuffar
-------------------------------------------------------------------------

Vraag: Ik vraag me af wat de status is van kerst. Is het deelnemen hieraan toegestaan in de Islam?



Antwoord:


Zoals bekend staat, worden er in de maand december van elk jaar diverse feesten ter gelegenheid van diverse evenementen gevierd: Sint Nikolaas, kerstmis en nieuwjaar. Deze feesten zijn niet voor moslims bedoeld, en mogen zij volgens hun geloof geen deelname aan betuigen, met andere woorden: deze feesten zijn voor hen streng verboden (Haram). Toch zien wij sommige zwakke moslims ter deze gelegenheden cadeautjes kopen, kerstkaarten versturen, vuurwerk kopen, oud en nieuw vieren etc.

Wij als moslimbroeders voelen ons verantwoordelijk voor hen, en willen wij hen middels deze informatie waarschuwen voor de toorn van Allah, die op hen zal neerkomen, als zij blijven deelnemen aan deze feesten. De betekenis van El-Wela' we'l-Bara' in de Islam: El-Wela' : loyaliteit, vasthouden aan alles wat Allah (de Verhevene) en zijn boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) behaagt. El-Bara': Terugdeinzen voor en alles tegen werken dat Allah (de Verhevene) en zijn Boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) ontstemt. Hierna volgen de bewijzen dat de deelname aan deze gelegenheden Haram is: Uit het boek van Allah, de Qor'aan, hebben wij een ayah uit velen vermeld:

"Jij zult geen mensen vinden die in God en de laatste dag geloven die vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezant verzetten, ook al zijn het hun vaders of hun zonen of hun broers of hun familieleden. Zij zijn het in wier harten Hij het geloof geschreven heeft en Hij versterkt hen met een geest bij Hem vandaan. En Hij laat hen tuinen binnengaan waar de rivieren onderdoor stromen; daarin zullen zij altijd blijven. God is met hen ingenomen en zij zijn met Hem ingenomen. Dat zijn zij, de partij van God. En de partij van God, dat zijn zij die het welgaat." [sourat Al-Moedjadala:22].

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun" (Aboe Daawoed).

Broeder, wil jij ook tot deze groep mensen (de koeffar) behoren? Zeker niet. Volg dit advies dan op, opdat je tot de groep van je schepper Allah behoort. Wie het tegenovergestelde begaat, zal zeker tot de verliezers behoren. Allah (de Verhevene) zegt: "Wie aan God en Zijn gezant gehoorzaamt die zal Hij binnenvoeren in tuinen waar de rivieren onderdoor stromen, daarin zullen zij altijd blijven. Dat is de geweldige triomf. En wie ongehoorzaam is aan God en Zijn gezant en Zijn bepalingen overtreedt die zal Hij binnenvoeren in een vuur waarin hij altijd zal blijven. Voor hem is er een vernederende bestraffing." [Soerat An-Nisa' 13-14].

Fatwa : Volgens de 'Aalim (hooggeleerde) Mohammed Ibn Otheymien: Het is Haram om deel te nemen aan de feesten van de Koeffar (ongelovigen: niet-moslims), hun feliciteren met hun feesten, hun kaarten sturen of hen bezoeken tijdens hun feesten. Al deze genoemde daden zijn voor de moslim streng verboden (Haram). Met deze informatie hopen wij je goed te hebben geïnformeerd en gewaarschuwd voor de gevaren die je loopt wanneer je jou schepper Allah (de Verhevene) en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) niet gehoorzaamt, tevens hopen wij dat je tot je ware godsdienst terugkeert (bekeert), en wensen je een gezegende maand Ramadan toe. Bron; pamflet van Masjid Al Waqf al Islami.

En Allah weet het het beste.

Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

--------------------------------------------------------------

‘Abd-Allaah ibn ‘Amr clearly stated: “Whoever lives in the land of the non-Arabs and celebrates their New Year and their festivals, and imitates them until he dies in that state, will be gathered with them on the Day of Resurrection.”

This implies that the one who joins in with them in all of these matters is a kaafir, or that doing this is one of the major sins (kabaa’ir) that will doom one to Hell; the former meaning is what is apparent from the wording.

‘Ali (may Allaah be pleased with him) refused to even acknowledge the name of their festivals which were exclusively theirs, so how about actually celebrating them?

This indicates clearly that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) definitely forbade his ummah to celebrate the festivals of the kuffaar, and he strove to wipe them out by all possible means. The fact that the religion of the People of the Book is accepted does not mean that their festivals are approved of or should be preserved by the ummah, just as the rest of their kufr and sins are not approved of. Indeed, the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) went to great lengths to command his ummah to be different from them in many issues that are mubaah (permitted) and in many ways of worship, lest that lead them to be like them in other matters too. This being different was to be a barrier in all aspects, because the more different you are from the people of Hell, the less likely you are to do the acts of the people of Hell.

(Majmoo’ah Fataawa wa Rasaa’il al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 3/369)

--------------------------------------------------------------------

29-12-2006, 20:34


Hé leuk Q, een opvolger van je voetbaltopic

29-12-2006, 21:01
ik heb al vuurwerk gekocht

29-12-2006, 21:14
ten eerste zat niet in me opvoeding pakket vuur werk en al die onzinnig nieuwjaars rituele gedoe
ten tweede vind ik zonde van me geld

29-12-2006, 21:40


Salaam Aleikoem

Hoe ga ik dit tegen me eigewijze 16 jarige broertje zeggen? Die stond al weken terug te springen om vuurwerk te kopen terwijl ik steeds bleef zeggen dat het geldverspilling is. Maar hij wou niet luisteren en nu is het telaat. Jaar in jaar uit zit ik weer te preken maar hij lijkt het niet te horen, terwijl hij dondersgoed weet dat vuurwerk alleen maar verbrand geld is (letterlijk).

Any tips voor mijn koppige broertje en eventueel andere koppige mensen die zich laten meeslepen met westerse gewoontes en tradities?

Assalaam Aleikoem

29-12-2006, 21:44

Aan vuurwerk heb je niks. Het is alleen geld verspilling. Mischien een mooi effect? Uit de raam kyken naar het ¨mooie effect¨ is gratis


29-12-2006, 22:09
je verbrand je eigen geld

29-12-2006, 23:20

Citaat door Sheikh:
je verbrand je eigen geld


Je meent het

29-12-2006, 23:52

Citaat door Hawa_Moslima:
Salaam Aleikoem

Hoe ga ik dit tegen me eigewijze 16 jarige broertje zeggen? Die stond al weken terug te springen om vuurwerk te kopen terwijl ik steeds bleef zeggen dat het geldverspilling is. Maar hij wou niet luisteren en nu is het telaat. Jaar in jaar uit zit ik weer te preken maar hij lijkt het niet te horen, terwijl hij dondersgoed weet dat vuurwerk alleen maar verbrand geld is (letterlijk).

Any tips voor mijn koppige broertje en eventueel andere koppige mensen die zich laten meeslepen met westerse gewoontes en tradities?

Assalaam Aleikoem

en je ouders dan?

29-12-2006, 23:54
Jullie kijken nu naar het geld..maar denk aan hun leven want ze kunnen een arm,vinger of iets kwijt raken anyway het is zéér gevaarlijk.

30-12-2006, 00:22

Citaat door moslima_91_:
en je ouders dan?

Mijn moeder keurt het niet goed, maar hij verdiend zijn eigen geld en koop het toch stiekem.


30-12-2006, 00:38
In mijn buurt zie ik allleen maar marokkanen vuurwerk afsteken van 9 tm 24jaar. Allemaal grote aankopen vershillend, de ene 25euro de andere 60 etc.

30-12-2006, 01:08


masha allah info broeder

30-12-2006, 01:11

Citaat:
In mijn buurt zie ik allleen maar marokkanen vuurwerk afsteken van 9 tm 24jaar. Allemaal grote aankopen vershillend, de ene 25euro de andere 60 etc.

Citaat:
masha allah
vind je?

30-12-2006, 02:37

Citaat door anash:
vind je?