Bekijk volle/desktop versie : (29 december 2006)arafah vasten allemaal



28-12-2006, 23:40
Toen de Profeet (vrede zij met hem) werd gevraagd over het vasten op de negende dag van Dhoel Hidjjah: de dag van Arafat, zei hij: “Het wist de zonden uit van het voorgaande jaar en het komende jaar.”
(Moeslim)

Aboe Horairah heeft overgeleverd dat de profeet (vzmh) heeft gezegd: dat Allah de Verhevene zijn trots laat blijken tegenover de bewoners van het paradijs over de mensen van `arafah. Hij zegt tegen de bewoners van het paradijs: kijk naar mijn dienaren op `arafah, zij zijn naar Mij toegekomen uit
elk mogelijk stuk grond op aarde, kijk hoe zei eruit zien, vermoeid en vol stof, alleen om Mij te aanbidden. Getuig dat Ik ze allen vergeven heb!!

Ook is er overgeleverd dat de profeet (vzmh) heeft gezegd: De Hadj is `arafah.
Oftewel: de dag van `arafah is de belangrijkste dag van de Hadj..

Het is de mensen die niet de Hadj verrichten aanbevolen om de dag van `arafa te vasten.

De Dag van Arafath is inshallah morgen (vrijdag 29 december 2006) aangezien het een dag voor Aid Al adha is (aid al adha is op zaterdag 30 december).


Ps: Vergeet niet door te sturen, Djazaak Allahoe Gairan


Wahlaikom ou Salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh

28-12-2006, 23:59


seloma alaikom warahmatoe allah wabaraketoeh

ghir insha ALLAH!

zjezeka allahoe gairan oegtie

wa alaikom a selem warahmatoe allah wabaraketoeh

29-12-2006, 00:00
Sukran oughtie ou bareklah fiek voor de mededeling om morgen te vasten.



29-12-2006, 14:57
baraka allahoe fiekie zuster!! ik ben aan het vasten vandaag!! jullie ook inshaallah!

ik zat net mekka te kijken en die mensen die vandaag op arafah zijn ze zien er zo vermoeid uit maar toch die vermoeidheid is maar een vaag aspect want zei zijn vergeven voor al hun zondes en zullen het paradijs inshaallah betreden..!! respect voor hen..