Bekijk volle/desktop versie : Amsterdam haven: 20% groei binnen 1 jaar



Pagina's : [1] 2 3

28-12-2006, 19:13
In 1342 kreeg Amsterdam stadsrecht. Hierin werd de term 'haven' voor het eerst genoemd. Maar er vonden al eerder havenactiviteiten plaats, want kort na 1200 zijn er al internationale handelscontacten. De aangevoerde goederen werden geladen en gelost in het Damrak. Tegen 1300 gaan de grotere schepen afmeren aan kades aan weerszijden van de Amstelmonding, de latere Prins Hendrikkade. De stad groeit snel en de buitenlandse handel wordt steeds belangrijker. Dit leidde in de eeuwen daarna tot een reeks van uitbreidingen.



Citaat:

Recordgroei in havens regio A'dam
28-12-2006 De havens in Amsterdam, Zaanstad, IJmuiden en Beverwijk hebben dit jaar meer overgeslagen dan ooit.
De totale overslag steeg van 75 ton tot naar verwachting 84 miljoen ton, maakte de havenautoriteit in Amsterdam donderdag bekend. Volgens de nog voorlopige cijfers komt de groei voor de Amsterdamse zeehavens in totaal uit op ruim 12 procent.
Het leeuwendeel van de groei kwam voor rekening van de Amsterdamse haven. In één jaar tijd de overslag hier met ongeveer 10 miljoen ton tot 64 miljoen ton, een stijging van bijna 20 procent.

http://www.at5.nl/index.asp?newsid=23478

Op dit moment is Amsterdam de 4de haven van Europa.
Rotterdam > Antwerpen> Hamburg> Amsterdam

Hamburg en Amsterdam zijn bijna even groot.

28-12-2006, 19:39



Citaat door aplat:
In 1342 kreeg Amsterdam stadsrecht. Hierin werd de term 'haven' voor het eerst genoemd. Maar er vonden al eerder havenactiviteiten plaats, want kort na 1200 zijn er al internationale handelscontacten. De aangevoerde goederen werden geladen en gelost in het Damrak. Tegen 1300 gaan de grotere schepen afmeren aan kades aan weerszijden van de Amstelmonding, de latere Prins Hendrikkade. De stad groeit snel en de buitenlandse handel wordt steeds belangrijker. Dit leidde in de eeuwen daarna tot een reeks van uitbreidingen.




Op dit moment is Amsterdam de 4de haven van Europa.
Rotterdam > Antwerpen> Hamburg> Amsterdam

Hamburg en Amsterdam zijn bijna even groot.



Is de groei te danken aan de stijgende coke invoer via Amsterdam?

Geen enkel haven kan de Rotterdamse haven verslaan, 90% van de coke in Europa komt vanuit de Rotterdam havens...



Hoe een klein land groot kan zijn..

28-12-2006, 19:53

Citaat door Mister1979:
Is de groei te danken aan de stijgende coke invoer via Amsterdam?

Geen enkel haven kan de Rotterdamse haven verslaan, 90% van de coke in Europa komt vanuit de Rotterdam havens...



Hoe een klein land groot kan zijn..


Rotterdam? Waar ligt dat?


Vlak Schiphol niet uit!

28-12-2006, 19:54
ok, dit is misschien eruuggg dom, maar tot voor kort wist ik niet dat Adam een haven had

28-12-2006, 19:57



Citaat door 3ir_ana:
ok, dit is misschien eruuggg dom, maar tot voor kort wist ik niet dat Adam een haven had


Dat is inderdaad EWRRRRRRRUGGGGGGGGGGG DOM !

Maar je bent zeker nog nooit in Amsterdam geweest ?


Je weet wel, die grote boze stad

28-12-2006, 19:58

Citaat door 3ir_ana:
ok, dit is misschien eruuggg dom, maar tot voor kort wist ik niet dat Adam een haven had



Weet je wel waar Amsterdam ligt?


28-12-2006, 20:00

Citaat door aplat:
Dat is inderdaad EWRRRRRRRUGGGGGGGGGGG DOM !

Maar je bent zeker nog nooit in Amsterdam geweest ?


Je weet wel, die grote boze stad



Voor mij is Amsterdam de Wallen en meer niet....

De Wallen mogen van mij op UNESCO lijst....

28-12-2006, 20:02

Citaat door Mister1979:
Voor mij is Amsterdam de Wallen en meer niet....

De Wallen mogen van mij op UNESCO lijst....


De Wallen?

Die bestaan binnenkort niet meer als het aan Cohen ligt.

28-12-2006, 20:05

Citaat door aplat:
Dat is inderdaad EWRRRRRRRUGGGGGGGGGGG DOM !

Maar je bent zeker nog nooit in Amsterdam geweest ?


Je weet wel, die grote boze stad



Mag ik de schuld geven aan mijn aardrijkskunde docent


ben kind aan huis in Adam


Citaat door Mister1979:
Weet je wel waar Amsterdam ligt?




Hmm laat me denken..... Aan de grens van Duitsland?

28-12-2006, 20:19

Citaat door 3ir_ana:
Mag ik de schuld geven aan mijn aardrijkskunde docent


ben kind aan huis in Adam




Hmm laat me denken..... Aan de grens van Duitsland?


HM KIND aan HUIS?

Geloof ik niks van.



AMSTERDAM

28-12-2006, 20:25

Citaat door aplat:
HM KIND aan HUIS?

Geloof ik niks van.



AMSTERDAM



Hoezo niet?

28-12-2006, 20:44

Citaat:
Deze groei is niet alleen te signaleren op de traditionele markten van olieproducten, kolen en zand en grind. Maar ook in de containeroverslag." Vergeleken met het eerste half jaar van 2005 is ruim 6,5 miljoen ton meer aan goederen overgeslagen. Olieproducten hebben het grootste aandeel met 2,8 miljoen ton, gevolgd door containers (ruim 1 miljoen ton) en kolen (0,7 miljoen ton). De Amsterdamse haven heeft het laatste half jaar ook opvallend goed gepresteerd. Alleen al in Amsterdam is de totale overslag met 20 procent gestegen tot meer dan 31 miljoen ton.

Groeiende energiemarkt
Volgens Gerson hebben nieuwe en bestaande klanten de sterke positie van Amsterdam in de groeiende energiemarkt goed ingeschat. Grote benzinespelers zoals Oiltanking en Europoint hebben hun opslagcapaciteit uitgebreid. Ook wereldspeler Koninklijke Vopak NV. kiest voor Amsterdam. Samen met Haven Amsterdam heeft Vopak een intentieverklaring getekend voor de uitgifte van 35 hectare grond. Gerson:" De komst van een nieuwe olieterminal en de recente uitbreidingen zal de sterke hubfunctie van Amsterdam op de benzinemarkt nog verder verstevigen." Ook Rietlanden, dat al een kolenterminal in de Amsterdamse haven heeft, breidt uit. In de Afrikahaven bouwt Rietlanden een state-of-the-art terminal op 30 hectare grond.


Citaat:

11 december 2006

Op 11 december 2006 is de Pacific Tiara de haven van Amsterdam binnengekomen. Het schip komt uit Australië en vervoert 169.949 ton kolen. Met zijn lengte van 289 m, een diepgang van 17,50 m en breedte van 45 m is het het grootste schip dat bij kolenoverslagbedrijf OBA afmeert. Zowel qua diepgang als breedte bereikt dit schip de uiterste grenzen van respectievelijk de IJ-geul en de sluizen van IJmuiden.
mmmm, het zal wel, maar vanuit milieu-standpunt bekeken lijkt deze groei verre van ideaal.

28-12-2006, 20:52



Citaat:
Haven Amsterdam maakt onderdeel uit van de gemeente Amsterdam waar ruim 20.000 mensen werken. De gemeente is hiermee één van de grootste werkgevers in de regio.

Vacatures;
Overzicht van de vacatures.

Er zijn momenteel geen vacatures
http://www.amsterdamports.nl/smartsite271.dws

28-12-2006, 21:38

Citaat door 3ir_ana:
Hoezo niet?


Ik ben je nooit tegengekomen daar.

28-12-2006, 21:45

Citaat door Dezelfde:
mmmm, het zal wel, maar vanuit milieu-standpunt bekeken lijkt deze groei verre van ideaal.



In een notendop:

De belangstelling voor stedelijk wonen in Amsterdan stijgt, evenals het aantal woningen. De Amsterdammers zijn steeds meer tevreden over hun woning en woonomgeving, ook in de dichtbebouwde stadsdelen.
De druk op het milieu in de stad is hoog. Toch hoeft de stad niet ‘op slot’; er is (milieu)ruimte voor ontwikkeling, vooral wanneer de gemeente maatregelen blijft treffen om de luchtkwaliteit te verbeteren en zaken als geluidsoverlast en energieverbruik terug te dringen.
Er wordt hard gewerkt aan het verbeteren van de luchtkwaliteit, onder andere om het realiseren van nieuwe infrastructuur en bouwprojecten mogelijk te maken. De geluidsmaatregelen om het verkeer in de stad terug te dringen hebben hun uitwerking gehad. De belangrijkste knelpunten van verkeersgeluidsoverlast blijven dezelfde: vooral langs het ‘hoofdnet auto’ en een aantal nauwe straten.
De afgelopen jaren is in Amsterdam veel geïnvesteerd het reduceren van de CO2 uitstoot. De verwachting echter is dat deze in 2010 toch hoger zal zijn dan in 1998. Dat komt vooral door de mobiliteit en economische groei.
Qua externe veiligheid heeft Amsterdam 46 risicovolle bedrijven, waarvan 11 onder nog specifiekere regelgeving vallen. Er zijn geen urgente saneringsgevallen.
Een nieuwe indicator zal de bodemkwaliteit beter in beeld brengen: De bodemkwaliteit wordt straksafgemeten aan de functiegeschiktheid van de bodem: of de kwaliteit van de bodem voldoet aan de functie.

De gemiddelde Amsterdammer produceerde in 2005 veel minder afval dan het landelijk gemiddelde, en ook minder dan in voorgaande jaren. Het aantal ondergrondse containers neemt nog steeds toe.

Milieudienst Amsterdam


In Amsterdam leven verschillende vogelsoorten. Een wandeling door het Vondelpark, Beatrixpark, Florapark of een ander stadspark levert zonder enig probleem de volgende soorten op: de huismus, spreeuw, houtduif, pimpelmees, koolmees en blauwe reiger.
En in de directe omgeving van Amsterdam kunt u met een beetje geluk een wilde zwaan, buizerd, boomvalk of veldleeuwerik tegenkomen.


Amsterdam is (Op Apeldoorn en Ede na) de gemeente met de meeste bomen per inwoner en heeft de meeste parken. . Amsterdam kent geen permanente Rijnmondstank
.!

Pagina's : [1] 2 3