Bekijk volle/desktop versie : 73 jarige zuster gisteren herkeerd naar de Islaam.. Allahoe akbar!!



Pagina's : [1] 2

28-12-2006, 19:04
73 jarige zuster gisteren herkeerd naar de Islaam.. Allahoe akbar!!


Assalaamoe aleekoem warahmatoellah wa barakatoeh,

Ik wou inshaAllah ta'ala heel goed nieuws met jullie delen vandaag. Ben heel blij, wa lillaahie el 7amd, enkel doordat onze Oemmah gisteren nog een zuster erbij heeft, Allahoe akbar.

Nu het verhaal:

Ik woon sinds kort elhamdoelillah in het oosten van de stad waar ik woon. In mijn buurt zijn er weinig moslims, ya3nie toen wij in de straat kwamen wonen waren we één van de 4 gezinnen.

Elke dag als ik naar school liep, liep ik langs een huis van een oude bejaarde vrouw. Elke dag zag ik haar dan zitten met haar krant op haar bankje en kop drinken voor haar. Ik twijfelde in het begib of het wel handig was als ik haar zou groeten, het haar goed zou doen (ik ben in mijn buurt de enigste zuster die haar best doet om te praktiseren, wa elhamdoelillah). Ik liep er paar dagen langs door enkel naar haar te kijken en glimlachen, snel weer verder lopen voor ze dacht dat ik wat van haar moest.

Naderhand had ik zoiets van, het kan geen kwaad. Ik zal gewoon naar haar zwaaien, niks aan de hand, dit deed ik dan ook. Ze reageerde vriendelijk terug elhamdoelillah. Dit dan dag in, dag uit, als ik naar school ging, en weer terug naar huis.

Met 3ied bracht ik koekjes voor haar, vond ze fijn. Ze nodigde mij uit om bij haar naar binnen te gaan, nadat ik haar vroeg of er mannen daar zijn, stelde ze me gerust met dat ze alleen woonde. Daar binnen gekomen rook het huis muf subhanAllah, haar kamer vol met beeldjes, verschillende dingen door elkaar. Farao-hoofden, 'Jezus'-beelden, boedha dingen etc etc. Ik bleef maar in mezelf denken wat voor geloof deze vrouw aan zou houden, was daar met de niyya om verder met haar in gesprek te gaan. Mijn 'da3wa-doelwit' had ik gevonden .

Ze vroeg wat hoe lang ik er woon etc. algemene vragen. Ik vroeg haar ook algemene vragen, hierdoor vertelde ze me erg veel over haar verleden. Ze was veel van haar famillie verloren tijdens de oorlog en heeft nu niemand meer om zich heen die ze kent. Ook vertelde ze me dat ze het fijn vond dat ik niet was zoals 'de anderen' op televisie. Ik vroeg haar ernaar, en ze legde uit dat ze dacht dat ik agressief zou zijn. Blijkt dat ze me al eens eerder had gezien in de supermarkt (boodschappen doen, niet verder denken ), en ze het toch apart vond wat ik droeg. Ik vertelde haar meer over mezelf, over islam in het algemeen, en het beeld dat ze had echt niet klopte. Ik ging na het vragen naar huis, haalde een boek 'Moslim vs Christen Dialoog' en gaf deze aan haar. Ze beloofde me dat ze het uit zou lezen en ze me daarna erover wou spreken.

Het boek had ze gelezen en nodigde mij nog een keer uit. We spraken over de verschillende vraagstukken en ze had nog wat vragen op papier gezet voor me. Deze behandelde ik dan stap voor stap met haar, en vroeg vaak of ze het begreep of niet.

Ik heb haar hierna lange tijd niet meer gezien. Ik maakte me een beetje zorgen en ging dus naar haar buurvrouw om te weten of zij wist wat er scheelde. Deze buurvrouw van haar vertelde me dat die vrouw sinds die tijd in het ziekenhuis lag, wallahu a3lem nog steeds waarom. Gair inshaAllah. Ik ben haar gaan opzoeken, maar mocht er niet in van de artsen, dat had mevrouw aangegeven. Ik zei laat me een poging wagen, legde hun uit wie ik was en van waar ik haar kenden, nadat zij haar over mij gingen vertellen mocht ik er in.

Op haar kamertje wilde ze het liever niet hebben over waarom ze er lag, eerder over de islam zelf. Ik vertelde haar veel, met veel nadruk op de qoraan als genezing, ahadeeth, ayaat etc etc. Het deed haar goed, ik liet ook mijn mp3 bij haar achter waar qoran op was opgeslagen.

Na een paar weken werd ze ontslagen uit het ziekenhuis. Ik koos ervoor om rustig aan te doen, totdat ze me zelf riep, kloppend op haar raampje. Ik liep naar haar toe en bedankte me voor de 'rustgevende klanken' die ik haar heb laten horen (ya3nie de Qoraan verzen). Ze vroeg me of ik het ook kan, tab3an pakte de Qoran en ging voor haar reciteren, begon met soera el Fatiha, at-Tauwba, el Kaafiroen en tot slot maakte ik dua voor haar. Ik vroeg haar om goed te luisteren naar wat ik zei, want maakte dua in het Nederlands. Subhan Allah, hoe 3adjieb het ook was, deze vrouw begon te huilen, om de woorden die ik gebruikte. Hoe ik hulp zocht bij een Macht hoger dan mij. Ik trooste haar en vertelde haar hoe het werkelijk in elkaar zat. Ik vroeg haar naar hoe het zat als zij iets vroeg aan Jezus, en daarop lachte ze. Ze zei me 'Ik weet best dat Jezus mij niets bieden kan, het stomme ervan is dat ik geen ander weet waar ik iets aan kan vragen'. Ik sprak nog even met haar, waarop het laat begon te worden en ik naar huis ging.

Een tijd na dit alles had ik het erg druk met school, stage etc etc. Wat ik deed is enkel netzoals in het begin, langs lopen, zwaaien, glimlachen en verder lopen. Ik voelde me rot dat ik haar nu alleen heb gelaten, maar ik kon niet anders. Moest zelf weer mn kennis gaan vergroten zodat ik met nog meer bewijzen richting haar kon komen. Moest Qoraan weer oppakken, waarvan ik het herhalen ervan een tijd had laten zitten. Ik pakte het langzamer hand elhamdoelillah allemaal op.

Tot gisteren subhan el Waa'hid el Qahaar, dat ik haar voorbij liep en ik haar zag huilen. Ik dacht safi, moet haar weer aanpakken. Belde aan, ze deed open en liep zonder enig woordje tegen me te zeggen richting haar woonkamer. Deed mn schoenen uit, liep naar de keuken haalde water voor haar en ging tegenover haar op de grond zitten. Pakte haar handen vast en vroeg haar wat er was. Ze bleef een paar minuten stil totdat ze mn mp3 tevoorschijn haalde, ik zo is de batterij op dan haal ik het voor je. Haar antwoord: 'Nee lief meisje, hij werk nog erg goed alleen moet ik nou een stap verder. Ik weet niet of dit wel een goede stap zal zijn, en heb mijn besluit genomen' toen klapte ze weer dicht.

Ik zorgde ervoor dat ze zich comfortabel voelde door haar te zeggen dat het mij niet uitmaakt wat haar keuze was, als het maar datgeen is waarmee zij tevreden is. Ze keek me aan en zei subhan Allah: 'Ik doe het, ik bekeer mij naar jou Heer meis, jou Heer is mijn Heer. Subhan Allah de vreugde die ik toen in mij voelde is onbeschrijfelijk, haar ogen vol tranen en de mijne hetzelfde. Ik stond op en liep naar haar toe en vertelde haar de voorwaarden, en waar ze rekening mee moet houden etc. Ze vond het allemaal goed zei ze. Ik zei haar de shahaada en zei sprak mij na, Wa Allahoe Akbar!!! Allahoe akbar is wat ik eruit kreeg en zij meskiena mij na doen.

Zo zie je maar weer mijn broeders en zusters, wallahie het heeft allemaal echt tijd nodig. Van iets kleins kan je veel betekenen voor anderen, in dit geval da3wa bij haar gedaan totdat Allah subhanahoe wa ta3ala haar hidaayah heeft gegeven. Leeftijd, afkomst, geslacht, karakter, uiterlijk etc maakt niet uit.. Het gaat om het geen wat je wil bereiken.

Doe jullie best zou ik zeggen, kijk om je heen en ga aan de slag. Blijf niet slapen, daar is geen tijd meer voor.

Laat zien dat wij de Oemmah van Mohammed salla Allahoe aleyhi wa sallam zijn.

Laat zien dat wij de boodschap hebben begrepen.

Laat zien in hoeverre je van Allah subhanahoe wa ta3ala en 'Habiboena Mohammad salla Allahoe aleyhhi wa sallam houdt.

Laat zien in hoeverre jij dingen kunt doen voor de Oemmah

Laat zien wat de échte Islaam is

Laat zien dat je het kan, fa wallahie Allah subhanahoe wa ta'ala zal alles voor je vergemakkelijken insha ALlah.

Moge Allah subhanhaoe wa ta3ala ons sterker maken, ons vergeven en ons allen een prachtplek geven in el Jennah.. Allahoemma ameen

djazaak allah hoe ghair insah allah

28-12-2006, 19:11


Subhanallah, echt een mashallah mooi verhaal. meid inshallah zal je hiervoor beloond worden en onze 73-jarige zuster. Amien.

28-12-2006, 19:38
MasaAllah.. prachtig!! zie je de wonderen zijn de wereld nog niet uit..

28-12-2006, 19:44
masha allah

28-12-2006, 19:45


subhanalah zuster moge allah je belonen voor je geduld en voor je goede daad.

Geduld is een schone zaak dat blijkt maar weer eens plus de zuiverheid van je hart.

mashallah

28-12-2006, 19:46
Selem alikum
echt mooi gewoon,ik heb dit verhaal eerder deze week gelezen per email..

(K)

28-12-2006, 19:55
MashaAllah!

28-12-2006, 20:04
Masha Allah

28-12-2006, 20:14
MASHA'ALLAH

28-12-2006, 20:19
masha Allah

insa allah wordt je beloond voor je daden

28-12-2006, 20:20
Masha'allah!

28-12-2006, 20:24
Soebhan arabi al3adiem... echt masha allah... mogen er meerdere volgen insha alah

28-12-2006, 20:29


Masha Allah..

28-12-2006, 20:45
mascha allah wa soubhana lahi al3adiiiim.

28-12-2006, 20:52
Masha Allah moge er nog vele zich bekeren & moge Allah je hier voor belonen!

Pagina's : [1] 2