Bekijk volle/desktop versie : Bermuda Driehoek



Pagina's : [1] 2 3 4

28-12-2006, 11:29
beste mensen
ik denk dat veel mensen horen over dit denkbeeldige driehoek waar schepen en vliegtuigen verdwijnen. Volgens wetenschappers is het methaangas de boosdoenser, maar weet iemand hoe het staat vermeld in de heilige koran?? als iemand dit weet kan hij ons hierover wat vertellen. Ik heb gehoord dat daar djinnn zijn maar als iemand hier wat over weet laat het ons weten bedankt

28-12-2006, 15:43


jaaa dat zou ik ook heel graag willen wetennnn........

28-12-2006, 15:51
uit betrouwbare overleveringen van muslim heeft onze profeet mohammed vzmh gezegd: shaytaan en zijn leger hebben hun basis op zee.

maar of dat de plek is van bermuda driehoek, allahu ahlem.

29-12-2006, 00:33
[notificatie.]

29-12-2006, 01:42


ik zou dit ook wel weten.

29-12-2006, 03:02

Citaat door Samert:
beste mensen
ik denk dat veel mensen horen over dit denkbeeldige driehoek waar schepen en vliegtuigen verdwijnen. Volgens wetenschappers is het methaangas de boosdoenser, maar weet iemand hoe het staat vermeld in de heilige koran?? als iemand dit weet kan hij ons hierover wat vertellen. Ik heb gehoord dat daar djinnn zijn maar als iemand hier wat over weet laat het ons weten bedankt



salaam alleekom wa rahmatoe allah wa barakaatoeh

bismillahi rahmaan irahiem

de bermudadriehoek en alle andere zaken in de wereld waar wetenschappers mee kampen daar hebben de moslims al antwoord op dankzij koran en soenna.Alhamdulillah

islam is een gunst en vervolmaakt .

Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt, en ben Ik tevreden met de Islam als godsdienst voor jullie." (soerat al-Maaid'ah - ayaah 3

om terug te komen op de bermudadriehoek.
er is bewijs dat de troon van |Iblies daar gevestigt is :

De Boodschapper van Allah ((vrede en zegeningen zij met hem) zei:

“Iblees plaatst zijn troon (‘arsh) op de zee waarvan hij zijn legers en troepen stuurt. De grootste in status tot hem is de grootste in het verspreiden van opschudding onder de mensen.”
(Overgeleverd door Moeslim)

ik wil twee feiten naar voren brengen die hierboven met (opschudding ) bedoeld worden .

In de koran komen twee ' contracten'voor die we zijn aangegaan met ALLAH (subhaanahoe wa ta3aala )
1 daarvan is het gebed en de andere is het huwelijk.


voorbeeld: Iblies stuurt zijn troepen op pad om mensen te doen dwalen , de ene krijgt het voor elkaar dat ie iemand aan de alcohol raakt, en de andere krijgt het voor elkaar dat er eentje overspel of ontucht begaat.

deze duivels keren na verloop van tijd terug naar de Troon van de duivel.
De Iblies kijkt dan naar elke duivel wat die heeft voor elkaar gekregen en ieder doet zijn woordje .
de ene zegt ik heb die dat laten doen en ik heb die ervoor gezord dat hij aan de alcohol raakte ..

Iblies staat hier niet van te kijken en stuurt ze weer terug .

maar........

iblies wil altijd ervoor zorgen dat mensen echt een grote zonde bij allah begaan.

en dan komen we terug op de twee contracten

het gebed is het eerste waar een dienaar naar gevraagd word.
Als dan shytaan het voor elkaar krijgt dat deze dienaar dat niet voor elkaar krijgt dan is zijn missie geslaagd (van Iblies)

en zo ook het huwelijk.

omdat het twee zaken zijn bij ALLAH (subhaanahoe wa ta3aala) die in hoog vaandel staan.

wanneer er dan duivels terug keren naar de Troon van Iblies op zee
en ze zeggen ik heb ervoor gezorgd dat die niet bid,. of ik heb twee mensen die in ALLAH (subhanahoe wa ta3ala) geloven doen scheiden ..dan geeft Iblies een Medaille aan de desbetreffende duivel die zijn taak compleet heeft gemaakt.

en zo komt er veel meer duidelijkheid naar boven , over het gebed , en het huwelijk, dat mensen geduld moeten hebben in het huwelijk . en het gebed moeten onderhouden . misschien dat mensen geen antwoord op hun vraag hebben gehad , maar dit is in ieder geval een stuk wat belangrijk is om te weten en bewezen is door koran en soenna.

ik zal insallah nog een uitgewerkt stuk plaatsen met duidelijk nl taal.
dit doe ik nu even snel moet weg dus

ik hoop dat ik wat betekent heb
en ALLAH(subhanahoe wa ta3aala ) weet het beste

salaam alleekom wa rahmatoe allah wa barakaatoeh

29-12-2006, 11:35

Citaat door Moslim:
salaam alleekom wa rahmatoe allah wa barakaatoeh

bismillahi rahmaan irahiem

de bermudadriehoek en alle andere zaken in de wereld waar wetenschappers mee kampen daar hebben de moslims al antwoord op dankzij koran en soenna.Alhamdulillah

islam is een gunst en vervolmaakt .

Vandaag heb ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt, en ben Ik tevreden met de Islam als godsdienst voor jullie." (soerat al-Maaid'ah - ayaah 3

om terug te komen op de bermudadriehoek.
er is bewijs dat de troon van |Iblies daar gevestigt is :

De Boodschapper van Allah ((vrede en zegeningen zij met hem) zei:

“Iblees plaatst zijn troon (‘arsh) op de zee waarvan hij zijn legers en troepen stuurt. De grootste in status tot hem is de grootste in het verspreiden van opschudding onder de mensen.”
(Overgeleverd door Moeslim)

ik wil twee feiten naar voren brengen die hierboven met (opschudding ) bedoeld worden .

In de koran komen twee ' contracten'voor die we zijn aangegaan met ALLAH (subhaanahoe wa ta3aala )
1 daarvan is het gebed en de andere is het huwelijk.


voorbeeld: Iblies stuurt zijn troepen op pad om mensen te doen dwalen , de ene krijgt het voor elkaar dat ie iemand aan de alcohol raakt, en de andere krijgt het voor elkaar dat er eentje overspel of ontucht begaat.

deze duivels keren na verloop van tijd terug naar de Troon van de duivel.
De Iblies kijkt dan naar elke duivel wat die heeft voor elkaar gekregen en ieder doet zijn woordje .
de ene zegt ik heb die dat laten doen en ik heb die ervoor gezord dat hij aan de alcohol raakte ..

Iblies staat hier niet van te kijken en stuurt ze weer terug .

maar........

iblies wil altijd ervoor zorgen dat mensen echt een grote zonde bij allah begaan.

en dan komen we terug op de twee contracten

het gebed is het eerste waar een dienaar naar gevraagd word.
Als dan shytaan het voor elkaar krijgt dat deze dienaar dat niet voor elkaar krijgt dan is zijn missie geslaagd (van Iblies)

en zo ook het huwelijk.

omdat het twee zaken zijn bij ALLAH (subhaanahoe wa ta3aala) die in hoog vaandel staan.

wanneer er dan duivels terug keren naar de Troon van Iblies op zee
en ze zeggen ik heb ervoor gezorgd dat die niet bid,. of ik heb twee mensen die in ALLAH (subhanahoe wa ta3ala) geloven doen scheiden ..dan geeft Iblies een Medaille aan de desbetreffende duivel die zijn taak compleet heeft gemaakt.

en zo komt er veel meer duidelijkheid naar boven , over het gebed , en het huwelijk, dat mensen geduld moeten hebben in het huwelijk . en het gebed moeten onderhouden . misschien dat mensen geen antwoord op hun vraag hebben gehad , maar dit is in ieder geval een stuk wat belangrijk is om te weten en bewezen is door koran en soenna.

ik zal insallah nog een uitgewerkt stuk plaatsen met duidelijk nl taal.
dit doe ik nu even snel moet weg dus

ik hoop dat ik wat betekent heb
en ALLAH(subhanahoe wa ta3aala ) weet het beste

salaam alleekom wa rahmatoe allah wa barakaatoeh


we zijn benieuwd

29-12-2006, 22:50
Sub7anaAllah

29-12-2006, 23:18

Citaat door Moslim:

de bermudadriehoek en alle andere zaken in de wereld waar wetenschappers mee kampen daar hebben de moslims al antwoord op dankzij koran en soenna.Alhamdulillah

om terug te komen op de bermudadriehoek.
er is bewijs dat de troon van |Iblies daar gevestigt is :

Ik vrees dat de koran inzake de Bermuda driehoek geen enkel antwoord zal geven, en dat er ook geen enkel bewijs is voor de troon van Iblies.
Dat laatste lijkt me pure fantasie.

Dit lees ik over de Bermudadriehoek:
De Bermudadriehoek is een denkbeeldige driehoek tussen Florida, de Bermuda eilanden en Puerto Rico. Er wordt gezegd dat in dit gebied abnormaal veel scheeps- en vliegtuigrampen en verdwijningen gebeuren, al is dit niet wetenschappelijk aangetoond.

Speculaties, vooral wijd verbreid door de Amerikaanse bestseller auteur Charles Berlitz in de jaren '70 van de twintigste eeuw, hebben het over marsmannetjes, ufo's, 'verbindingen' met andere dimensies en tijdperken, verzonken restanten van gebouwen, dijken en straten van Atlantis en zelfs oude Atlantische machines in de diepte die af en toe 'aanslaan' als er schepen of vliegtuigen in de buurt komen, verhoogde oceanische activiteit, zeemonsters, orkanen, enz.

Verklaringen van ooggetuigen spreken ook vaak over storingen in apparatuur, meestal van magnetische aard. Columbus zou reeds problemen hebben ondervonden in de driehoek, althans volgens de vele sensatieboeken over dit gebied.

De meest plausibele verklaring zou kunnen zijn dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.

Een andere voor de hand liggende verklaring zou het feit zijn dat de zee op die plek zeer diep is en er veel methaangas op de bodem ligt. Van tijd tot tijd komt er wat van dat gas naar de oppervlakte waarbij het ontvlamt (explodeert) en alles wat het tegenkomt (dus schepen maar ook vliegtuigen) gewoon naar de bodem meesleurt waarna het vervolgens bedekt wordt met een hoop slib. Dat laatste kan verklaren waarom er nooit meer iets wordt vernomen van schepen die verdwenen zijn in de Bermudadriehoek.

29-12-2006, 23:35

Citaat door IVAN:
Ik vrees dat de koran inzake de Bermuda driehoek geen enkel antwoord zal geven, en dat er ook geen enkel bewijs is voor de troon van Iblies.
Dat laatste lijkt me pure fantasie.

Dit lees ik over de Bermudadriehoek:
De Bermudadriehoek is een denkbeeldige driehoek tussen Florida, de Bermuda eilanden en Puerto Rico. Er wordt gezegd dat in dit gebied abnormaal veel scheeps- en vliegtuigrampen en verdwijningen gebeuren, al is dit niet wetenschappelijk aangetoond.

Speculaties, vooral wijd verbreid door de Amerikaanse bestseller auteur Charles Berlitz in de jaren '70 van de twintigste eeuw, hebben het over marsmannetjes, ufo's, 'verbindingen' met andere dimensies en tijdperken, verzonken restanten van gebouwen, dijken en straten van Atlantis en zelfs oude Atlantische machines in de diepte die af en toe 'aanslaan' als er schepen of vliegtuigen in de buurt komen, verhoogde oceanische activiteit, zeemonsters, orkanen, enz.

Verklaringen van ooggetuigen spreken ook vaak over storingen in apparatuur, meestal van magnetische aard. Columbus zou reeds problemen hebben ondervonden in de driehoek, althans volgens de vele sensatieboeken over dit gebied.

De meest plausibele verklaring zou kunnen zijn dat dit gebied een van de meest bevaren en bevlogen gebieden van de wereld is, en dat ongelukken dus waarschijnlijker zijn door zowel de frequentie als de dichtheid van het verkeer.

Een andere voor de hand liggende verklaring zou het feit zijn dat de zee op die plek zeer diep is en er veel methaangas op de bodem ligt. Van tijd tot tijd komt er wat van dat gas naar de oppervlakte waarbij het ontvlamt (explodeert) en alles wat het tegenkomt (dus schepen maar ook vliegtuigen) gewoon naar de bodem meesleurt waarna het vervolgens bedekt wordt met een hoop slib. Dat laatste kan verklaren waarom er nooit meer iets wordt vernomen van schepen die verdwenen zijn in de Bermudadriehoek.



hallo,

de koran is iets waar een moslim in gelooft en de soenna is de manier van het beleiden ervan.
dus als jij beweert dat er geen bewijzen uit de koran voortkomen omtrent deze bewering ...dan concludeer ik daaruit dat je een haafidz ( iemand die de koran heeft gememmoriseerd) bent van de koran . en dat als dat zo is je de waarheid gewoon verloochent.


uit jou verklaring maak ik niets op wat echt zegt van ,ja je hebt gelijk.,

gezien de technologie van het heden , en weteschappelijke onderzoeken, moet er toch op zijn minst een oplossing zijn als jullie daadwerkijk weten wat het probleem is,.

natuurlijke stoffen de schuld geven , is makkelijk. omdat dan zo het (geloof) makkelijker word weggedrukt .


citaat : (Verklaringen van ooggetuigen spreken ook vaak over storingen in apparatuur, meestal van magnetische aard. Columbus zou reeds problemen hebben ondervonden in de driehoek, althans volgens de vele sensatieboeken over dit gebied.)

hiermee geef je ook aan dat wat een ooggetuige beweert blindelings aangenomen moet worden...
ik ben ooggetuige van dekoran , waarom neem je niet van mij aan , en ik heb WÉL de nodige bewijzen geleverd uit een heilig boek van Allah de Verhevene die in het jaar 610 is geopenbaard , (nog voor columbus) en ook maak ik op dat je wel in boeken (sensatieboeken van columbus ) wel als bron neemt , en ik mag de koran niet als bron nemen??

ik wil verder ingaan op alles , maar hier houd het echt op , misschien als je wat sterkere bewijzen komt .

goedendag ..

29-12-2006, 23:50
Maar wat heeft de Bermuda-driehoek met islam, koran te maken?
De koran spreekt niet over de Bermudadriehoek.
Je hebt dus geen enkel bewijs geleverd dat daar de troon van de duivel zou zijn.

Ik geef helemaal niet aan dat een ooggetuige blindelings moet worden geloofd.
Als iemand iets beweerd, moet dat uiteraard worden onderzocht.
Evenals jouw bewering dat hierover iets in de koran zou staan.

Maar er ZIJN nu eenmaal ooggetuigen; mensen (piloten) die deze fenomenen (afwijking kompas etc) ZELF hebben meegemaakt en daarover gerapporteerd hebben.

Ooggetuige van de koran? Slechts lezer van de koran.
Je bent geen ooggetuige bent geweest van gebeurtenissen en beschrijvingen uit de koran. Je leest ze slechts.
De koran als bron gebruiken? Je geeft niet eens aan WAT er staat en WAAR het staat.

30-12-2006, 15:01

Nog enkele sites met natuurlijke verklaringen..

http://www.ufoplaza.nl/modules.php?name=Specials&file=special&ppid=83

http://home.planet.nl/~pol01200/verder/nieuws/nieuws5.htm

http://scientium.com/diagon_alley/commentary/editorial_concourse/mcnamara/bermyth.htm

http://www.cardiff.ac.uk/newsevents/14382.html


30-12-2006, 18:29



Citaat door IVAN:

Nog enkele sites met natuurlijke verklaringen..

http://www.ufoplaza.nl/modules.php?name=Specials&file=special&ppid=83

http://home.planet.nl/~pol01200/verder/nieuws/nieuws5.htm

http://scientium.com/diagon_alley/commentary/editorial_concourse/mcnamara/bermyth.htm

http://www.cardiff.ac.uk/newsevents/14382.html



Geen andere gasten met andere verklaringen?

30-12-2006, 23:37

Citaat door IVAN:
Maar wat heeft de Bermuda-driehoek met islam, koran te maken?
De koran spreekt niet over de Bermudadriehoek.
Je hebt dus geen enkel bewijs geleverd dat daar de troon van de duivel zou zijn.

.


Salaam alikoum allemaal,

Ehum Almert de islaam bestaat niet alleen uit de heilige Koraan, maar ook uit vele hadith’s die zijn overgeleverd.
Even terug op de topic…..Hmm okeej, nu is het dus zo dat er in het verleden regelmatig vlammen uit de zee kwamen van de Bermuda Driehoek..waardoor al veel schepen (verbrand en gezonken door gassen aan de oppervlakte die de zee deden borrelen) en vliegtuigen zijn vergaan (door de gassen die ontbrandde toen ze in aanraking kwamen met de vonken die worden veroorzaakt in de motors van de vliegtuigen ).

Okeej, maar wat zegt de islaam hierover? Ik zal ff een paar overleveringen plaatsen:

Er is een hadith bekend uit de verzameling van imam muslim in zijn Sahih;
Over geleverd door Jaabir(r.a) hij zei: ik heb de profeet saw horen zeggen:"De troon van Iblies is op de zee en daaruit rekruteerd hij zijn groepen om fitna te verooraken onder de mensen. De beste onder zijn handlangers is degene die het meeste fitna veroorzaakt. (ook verzameld door ahmed ibn hanbal in zijn musnad).

Een andere overlevering is:Volgens een overlevering verteld door ‘Aishah, zei de Profeet Mohammed (vrede met hem): "De engelen zijn geschapen uit licht, de djinn zijn geschapen uit vuur en Adam was geschapen uit hetgeen aan u is beschreven (dus klei)." (Overgeleverd door Muslim ).
Het is ook zo dat de mens en de djin samen leven op aarde.

En in de Koran kunnen we het volgende terug vinden:
"En Hij schiep de djinn uit de vlam van Vuur." 55:15

Misschien dat de troon van iblies dus daar ergens is in de Bermuda Driehoek is? Allah Oua3lem. Voor mij zijn de bovengenoemde hadith’s en bovengenoemde vers uit de Koraan genoeg. Er zullen er wellicht meerdere zijn, mocht iemand meer weten, GRAAG!

Wat betreft de Bermuda Driehoek denk ik dat we als moslims ons niet druk moeten maken over haar geschiedenis. Zaken die zouden gebeuren op zee op welk plek dan ook en wat voor een klimatische oorzaak dan ook, dat is allemaal een bepaalde factor die Allah swt heeft geschapen.

Mischien is het wel een vorm van al 3ayb oftewel het onzienbare en kan dus niet door mensen als jou en mij waargenomen worden. Aangezien we in 2006 leven en de technologie al zo ver is gevorderd dat mensen zelfs voor een paar miljoen kunnen reizen naar pluto en Mars of whatever, vindt ik het maar raar dat men het mysterie van de Bermuda Driehoek niet op kan lossen. Daarom zie ik het ook als iets (voor zover het nog niet bewezen is hoe en door wat het komt...) wat de mens dankzij de wil van Allah swt niet kan waarnemen.

Salaam alikoum beste broeders en zusters

30-12-2006, 23:52
is gewoon gas, is al bewezen.

Pagina's : [1] 2 3 4