Bekijk volle/desktop versie : Leef ik of ben ik dood ..



Pagina's : [1] 2

06-07-2002, 22:27
Een vriend van mij zij eens, `we hebben twee keuzes in het leven`:

1 We gaan dood
2 We blijven leven

Wat gebeurt er als je leeft, maar eigenlijk dood wil .. wijk je dan bewust of onbewust van die keuzes af. Zou er dan een derde keuze bij moeten of ben ik gek.

Dan vraag ik me af hoe het dan zit met die andere keuzes:

Ik ben al dood
Ik leef niet meer

Zijn dit synoniemen of juist tegenstelligen .. houdt dit in dat we mens zijn of juist niet. Het is een retorische vraag, maar is dat feitelijk ook zo. Het antwoord waarnaar ik op zoek ben, is dat het antwoord of is het een klein gedeelte van het antwoord.

De filosofen van het leven; Socrates, Taylor, Bertrand en ga zo maar door, waren zij hun tijd vooruit of hebben ze het gelijk aan hun zij. Het leven bestaat niet, mijn acties bestaan. Zijn dit woorden die waarheid bevatten of kunnen we ze naar de prullenbak verwijzen.

Als ik echt goed na denk over deze woorden, dan voel ik dat ze gelijk hebben. Wij leven en gaan dood, wanneer we geen acties meer kunnen verrichten. Dus in feite moet je hondernemen om te leven en te sterven, wat blijft er in dit geval van de eerste twee keuzes over. Zijn deze dan cognitief geweest, of juist niet.

06-07-2002, 22:31



Citaat:
Origineel gepost door Da_flow
Een vriend van mij zij eens, `we hebben twee keuzes in het leven`:

1 We gaan dood
2 We blijven leven

Wat gebeurt er als je leeft, maar eigenlijk dood wil .. wijk je dan bewust of onbewust van die keuzes af. Zou er dan een derde keuze bij moeten of ben ik gek.

Dan vraag ik me af hoe het dan zit met die andere keuzes:

Ik ben al dood
Ik leef niet meer

Zijn dit synoniemen of juist tegenstelligen .. houdt dit in dat we mens zijn of juist niet. Het is een retorische vraag, maar is dat feitelijk ook zo. Het antwoord waarnaar ik op zoek ben, is dat het antwoord of is het een klein gedeelte van het antwoord.

De filosofen van het leven; Socrates, Taylor, Bertrand en ga zo maar door, waren zij hun tijd vooruit of hebben ze het gelijk aan hun zij. Het leven bestaat niet, mijn acties bestaan. Zijn dit woorden die waarheid bevatten of kunnen we ze naar de prullenbak verwijzen.

Als ik echt goed na denk over deze woorden, dan voel ik dat ze gelijk hebben. Wij leven en gaan dood, wanneer we geen acties meer kunnen verrichten. Dus in feite moet je hondernemen om te leven en te sterven, wat blijft er in dit geval van de eerste twee keuzes over. Zijn deze dan cognitief geweest, of juist niet.
UHHH...IS DIT BOEIEND

06-07-2002, 22:48

Citaat:
Origineel gepost door Da_flow
Een vriend van mij zij eens, `we hebben twee keuzes in het leven`:

1 We gaan dood
2 We blijven leven

Wat gebeurt er als je leeft, maar eigenlijk dood wil .. wijk je dan bewust of onbewust van die keuzes af. Zou er dan een derde keuze bij moeten of ben ik gek.

Dan vraag ik me af hoe het dan zit met die andere keuzes:

Ik ben al dood
Ik leef niet meer

Zijn dit synoniemen of juist tegenstelligen .. houdt dit in dat we mens zijn of juist niet. Het is een retorische vraag, maar is dat feitelijk ook zo. Het antwoord waarnaar ik op zoek ben, is dat het antwoord of is het een klein gedeelte van het antwoord.

De filosofen van het leven; Socrates, Taylor, Bertrand en ga zo maar door, waren zij hun tijd vooruit of hebben ze het gelijk aan hun zij. Het leven bestaat niet, mijn acties bestaan. Zijn dit woorden die waarheid bevatten of kunnen we ze naar de prullenbak verwijzen.

Als ik echt goed na denk over deze woorden, dan voel ik dat ze gelijk hebben. Wij leven en gaan dood, wanneer we geen acties meer kunnen verrichten. Dus in feite moet je hondernemen om te leven en te sterven, wat blijft er in dit geval van de eerste twee keuzes over. Zijn deze dan cognitief geweest, of juist niet.
Allemaal woorden..die woorden blijven..

Wat denk je van dit..denk zoveel je wil, je gaat toch dood..dat is de onmacht die de mens dagelijks confronteert..de mens zal letterlijk en figuurlijk sterven..wat de persoon ook is of was.

Ik heb vroeger mij écht bezig gehouden met deze soort vragen..en hier en daar een boek over filosofie gelezen..

Maar je kunt jezelf niet blijven dwingen om zo te denken...niet vol te houden en ook niet gezond..


Het beste is ...besteed je tijd goed..want het tikt elke seconde weg..en je zal geen enkele seconde meer krijgen als je tijd opzit..dit moet iedereen onthouden die mens is.

06-07-2002, 22:49

Citaat:
Origineel gepost door Hindaatje




UHHH...IS DIT BOEIEND
teveel moeilijke woorden
niet voor onze soort

06-07-2002, 22:51


HAHAH...JAH CHEMIE...WANT WIJ DOEN MAAR(EHUMMM) VMBO....EN VOLGENS SOMMIGE MENSEN HIERO BEN JE DAN DOM...

06-07-2002, 22:58
HINDAATJE HOE OUD BEN JE ??

06-07-2002, 23:00
ik ben heeeeeeeeeel oud

06-07-2002, 23:01
NEE NOU FF SERENEUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

06-07-2002, 23:02
OKEY ,OKEY IK BEN 15 JAARTJES..

06-07-2002, 23:08
ME TOOOOOOOOOO
!!!!!!!!!!!!!

06-07-2002, 23:08
NOU KIJK EENS...IK BEN DUS NIE DE ENIGE HIERO...HIHIHI

06-07-2002, 23:12
EN CHAIMA IS OOK 15
WE VINDEN ALLEDRIE DEZELFDE DINGEN LEUK
TOCH HINDA
JE WEET WAT!!!!!!!!!!

06-07-2002, 23:14


HAHAHA....JAHH ZEKER...VOORAL ALS MENSEN DAAROP REAGEREN

06-07-2002, 23:15
DE HORMONEN GIEREN DOOR ONZE PUBERIGE LIJVEN
IK WORD GEK !!!!!!!!!!

06-07-2002, 23:16
HAHHAHA...ME TOO....!!!

Pagina's : [1] 2