Bekijk volle/desktop versie : Amerikaanse oud-president Gerald Ford overleden



27-12-2006, 06:49
De voormalige Amerikaanse president Gerald Ford is dinsdag (Amerikaanse tijd) op 93-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn weduwe bekend gemaakt. "Zijn leven stond in het teken van liefde voor God, zijn familie en zijn land", verklaarde Betty Ford.

De verklaring is gepubliceerd door het Eisenhower-ziekenhuis in Rancho Mirage, in de staat Californië, waar Ford werd behandeld. De Republikein Ford regeerde van 1974 tot begin 1977. Hij volgde Richard Nixon op, die moest aftreden in verband met het Watergate-afluisterschandaal.


Foto: Ford krijgt de Penning van de Vrijheid van Clinton



Eerder had hij al de plaats van vicepresident Spiro Agnew ingenomen, omdat die moest aftreden na beschuldigingen van corruptie. Ford verloor in 1976 de verkiezingen van de Democraat Jimmy Carter. Ford was de enige niet-gekozen president van de Verenigde Staten.

Vorige maand mocht Ford zich nog de langstlevende Amerikaanse ex-president noemen. Met een leeftijd van 93 jaar en 121 dagen oud passeerde hij daarmee Ronald Reagan. De laatste jaren sukkelde Ford met zijn gezondheid. In 2000 werd hij getroffen door een aantal beroertes, maar daar herstelde hij van.

Bron nu.nl

27-12-2006, 06:54


Tijd Om Fadjr Te Bidden

27-12-2006, 07:12
Persoonlijk vind ik Ford samen met Carter een van de minst slechte presidenten van de VS van de laatste 50 jaar. Misschien ook wel omdat ie zo weinig heeft gedaan.


Ik denk zelfs dat wanneer Ronald Reagan niet gekozen had voor George H.W Bush - de vader van GW Bush' - maar voor Ford als running mate, de VS in een andere koers was geraakt.

27-12-2006, 07:40

Citaat door aplat:
Persoonlijk vind ik Ford samen met Carter een van de minst slechte presidenten van de VS van de laatste 50 jaar. Misschien ook wel omdat ie zo weinig heeft gedaan.


Ik denk zelfs dat wanneer Ronald Reagan niet gekozen had voor George H.W Bush - de vader van GW Bush' - maar voor Ford als running mate, de VS in een andere koers was geraakt.

Ik ken hem verder niet, weet ook niet hoe dat toen allemaal precies gelopen is. Maar ja Nixon was een corrupte creep, dat is zeker.

Ik was altijd wel een fan van Clinton, maar die is wat mij betreft wel over zijn top heen, hoewel hij veel veel veeeel beter is dan Bush uiteraard.

27-12-2006, 07:44



Citaat door SUPER_MAROC:
Ik ken hem verder niet, weet ook niet hoe dat toen allemaal precies gelopen is. Maar ja Nixon was een corrupte creep, dat is zeker.

Ik was altijd wel een fan van Clinton, maar die is wat mij betreft wel over zijn top heen, hoewel hij veel veel veeeel beter is dan Bush uiteraard.




In de periode van Ford werkte ik toevallig in de VS, in Los Angeles Dus tijdens het einde van de Watergate. Het was ook de tijd van de grote vliegtuig kapingen daar.

Ik weet wel dat bij veel amerikanen een zucht van verlichting was waar te nemen toen ze die "tricky dicky" kwijt waren.

27-12-2006, 07:46
super maroc
waarom ben jij zo politiek gericht ?

27-12-2006, 07:50

Citaat door Agadir200:
super maroc
waarom ben jij zo politiek gericht ?


Volgens mij wil zij de eerste vrouwelijke minister president van Nederland worden. Hoewel Heiba een geduchte concurrente zal zijn.

27-12-2006, 07:52

Citaat door aplat:
Volgens mij wil zij de eerste vrouwelijke minister president van Nederland worden. Hoewel Heiba een geduchte concurrente zal zijn.

O..leeft die nog?

27-12-2006, 07:54

Citaat door aplat:
Volgens mij wil zij de eerste vrouwelijke minister president van Nederland worden. Hoewel Heiba een geduchte concurrente zal zijn.



wie is Heiba dan

ik denk eerder dat Rita Verdonk het zal lukken

27-12-2006, 08:06

Citaat door rijmaran:
O..leeft die nog?


HEIBA?

Ja hoor, enige dagen geleden sprak ik haar nog, Op dat etentje van M.nl.

Druk bezig met allerlei studies.

Let op mijn woorden ! Van haar horen wij meer binnenkort.

27-12-2006, 08:19

Citaat door Agadir200:
super maroc
waarom ben jij zo politiek gericht ?

Omdat je over hun de meeste vrijheid hebt om hier pittig te discussiëren... Ik heb ook topics over andere dingen geplaatst hoor, kijk maar in het archief, maar als ik bijv. iets plaats over iets cultureels, wordt het helaas vaak naar de theelounge verplaatst.

27-12-2006, 08:20

Citaat door Agadir200:
wie is Heiba dan

ik denk eerder dat Rita Verdonk het zal lukken

Zeker niet!