Bekijk volle/desktop versie : De laatste woorden van de profeet(vzmh)...zeer mooi



Pagina's : [1] 2

26-12-2006, 21:27
Salaam aleikoum warahmatou'allah broeders en zusters

Kwas ff anasheed aant zoeke op internet toen ik deze site tegenkwam.

http://www.mountainsofmakkah.com/start.html

Mohim, het gaat me dus niet echt om het liedje "mountains of mekkah" maar eerder over de laatste woorden van de profeet(vzmh).
Als je rechts bovenaan klikt, krijg je die te zien: "The Final Sermon"
Je kunt het zelf lezen maar je kunt het ook beluisteren zodat je hoort hoe Yusuf Islam de tekst voorleest. Het blijven wijze woorden natuurlijk.

wa aleikoum salaam warahmatou'allah

ps: het is wel in het Engels.

27-12-2006, 01:52


Nou gesellig, niemand geinteresseerd in zijn woorde

27-12-2006, 03:08
even uppen dan maar hé

27-12-2006, 03:12
Ik heb de handelingen gevolgd zoals jij ze hier hebt gezet, maar het duurt precies lang of anders lukt het gewoon niet bij mij want het blijft maar uploaden, zou kunnen omdat ik op men werk ben en dat die IT'ers bepaalde dingen geblokkeerd hebben.

27-12-2006, 03:23


hmm...nou als je een mooie stem hebt kun jet gewoon zelf lezen, haha

27-12-2006, 09:21
BaraakAllahufeekoum.

Up.

27-12-2006, 09:59
wollah is echt mooi

27-12-2006, 10:37
Vraagje, ik versta niet dat dit de exacte woorden kunnen zijn van de profeet. Stond er iemand naast hem te noteren?

Ik weet ook wel dat ik een ambetanterik ben maar ik stel nu eenmaal alles in vraag.

27-12-2006, 10:48

Citaat door jantjehoed:
Vraagje, ik versta niet dat dit de exacte woorden kunnen zijn van de profeet. Stond er iemand naast hem te noteren?

Ik weet ook wel dat ik een ambetanterik ben maar ik stel nu eenmaal alles in vraag.


Ik weet niet of je een ambetanterik bent... Als je me uitleg wat die term inhoudt, kan ik het misschien beoordelen.

Als antwoord op jouw vraag.

De Islaam kent Hadith verzamelaars, en de meest betrouwbare zijn Bukhaari en Moeslim.

De Hadiths (overleveringen) zijn van mensen overgeleverd die hebben gehoord dat de Profeet (sallaLaahu 'Aleyhi wa sallam) hetgeen overgeleverd is, heeft gezged.

Bij Hadiths staat er vaak: Er is overgeleverd van Aisha (radhiLaahu 'anha), dat de Profeet (sallaLaahu 'Aleyhi wa sallam) heeft gezegd: (...).

Soms heb je dan kleine detaillistische verschillen.

Daarnaast heb je ook gradaties in Hadiths: Sahih (Goed), Da'ief (Zwak), etc.

Om terug te komen op de Hadith verzamelaars.

Bukhaari staat erg bekend om zijn strikte voorwaarden om een Hadith aan te nemen van een overleveraar. Hij heeft bijvoorbeeld een keer een zeer zeer lange afstand gelegd voor één Hadith. In die tijd had je nog geen trams, of bussen, of auto's...

Na een lange, zware en vermoeiende reis voor de betreffende Hadith, kwam Bukhaari aan bij de plaats van bestemming. Toen zag hij de man die hem de Hadith zou moeten overleveren. Die man lokte zijn paard, door tegen de paard te zeggen: 'Kom, ik heb water voor jou'. De paard kwam, maar de man had geen water.

Toen Bukhaari dat zag, draaide hij zich om en ging weg, zonder Hadith.

Om een lang verhaal kort te maken: De Hadith verzamelaars hebben zeer strikte eisen waaraan de Hadith moet voldoen, alvorens ze het überhaupt in behandeling nemen en het Sahih, Da'ief, oid verklaren.

Hopende je hiermee een antwoord te hebben gegeven op jouw vraag.

27-12-2006, 10:54
Ja, je hebt antwoord gegeven op mijn vraag. Maar dus exact zijn woorden zijn het niet.
Immers iedereen weet hoe moeilijk een luistertest is. Je zal nooit exact hetzelfde opschrijven he.

Ps. K ben altijd blij als jij op mijn vragen antwoord.
Ps. Een ambetanterik is iemand die vervelend doet, hehe.

28-12-2006, 02:59

Citaat door anash:
hmm...nou als je een mooie stem hebt kun jet gewoon zelf lezen, haha



Wil ik best proberen, maar met mijn ambetante stem denk ik dat die pc's hier direct zullen crashen

28-12-2006, 12:48

Citaat door jantjehoed:
Ja, je hebt antwoord gegeven op mijn vraag. Maar dus exact zijn woorden zijn het niet.
Immers iedereen weet hoe moeilijk een luistertest is. Je zal nooit exact hetzelfde opschrijven he.

Ps. K ben altijd blij als jij op mijn vragen antwoord.
Ps. Een ambetanterik is iemand die vervelend doet, hehe.

als de profeet(vzmh) sprak, dan lette de mensen wel extra goed op.

28-12-2006, 12:51



Citaat door anash:
als de profeet(vzmh) sprak, dan lette de mensen wel extra goed op.


Niemand is in staat om alles letterlijk uit het hoofd op te schrijven. Je mag nog zo goed opletten als je wilt.

28-12-2006, 13:47
Baraka Allahoe fiekoem

28-12-2006, 13:57

Citaat door jantjehoed:
Niemand is in staat om alles letterlijk uit het hoofd op te schrijven. Je mag nog zo goed opletten als je wilt.


Jawel hoor.

Pagina's : [1] 2