Bekijk volle/desktop versie : Sunnah vs Shia



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

07-08-2003, 14:15
Asalaam aleikum,

voor degene die het arabisch goed onder de knie hebben kunnen hier debatten volgen tussen shia geleerden en geleerden van Ahl a sunnah.

zo kun je bter begrijpen wat voor aqeedah de shia aanhangen en zo ook de broeder Abou_amin1 moge Allah hem leiden op het juiste pad.

http://www.albrhan.com/munazara/video/index.html

07-08-2003, 14:33



Citaat:
Origineel gepost door Abou_Anas
Asalaam aleikum,

voor degene die het arabisch goed onder de knie hebben kunnen hier debatten volgen tussen shia geleerden en geleerden van Ahl a sunnah.

zo kun je bter begrijpen wat voor aqeedah de shia aanhangen en zo ook de broeder Abou_amin1 moge Allah hem leiden op het juiste pad.

http://www.albrhan.com/munazara/video/index.html
Salam ou3alaikum,

Jij bent niet in staat om hadith uit jouw sihah boeken naar boven te halen waarin de profeet ons(zijn ummah) waarschuwt om vast te houden aan Koran En Soennah, en jij denkt dat je op het rechte pad zit..mhhh, dat begrijp ik niet.

Trouwens, ik denk dat jouw ulema dat ook niet kunnen.

wasalaam

07-08-2003, 14:40

07-08-2003, 14:59

Citaat:
Origineel gepost door Abou_Anas
Amin


wasalaam

10-12-2004, 23:25


bismi allah arra7maan a rra7iem.

a salaamo alaykom wara7mato allah...ik zie hierzo sunnah vs shi3a staan maar ik zie er helaas niet zo veel discussie kandidaten,en weinig discussies.

ik ben hier nieuw op deze site .


Alhamdulillah ba3da ma hadani allah wa ma kunna li nahtadi law la an hadana allah.

ik was een sunni en ben tot moslim shi3i emamy bekeerd walhamdulillah.


ik weet niet wat jullie hier van plan zijn op deze discussie onderwerp. maar ik hoop dat we hier elkaar met respect zullen aanspreken en dat we in ons achterhoofd houden dat we geloven in la ilaha illa allah mohammed rasoel allah, en dat koran 1 is, en dat shia en sunna aan de ramadan doen. en haj en zakaat. enz.



wa allahomma salli 3ala mohammed wa eli mohammed


wa salaamo alaykom wara7mato allah.

10-12-2004, 23:42
salaam alaikoum,

Spijtig dat ik het niet kan lezen. Ik ben van ahl sunnah of tenminste dat probeer ik te zijn insha'Allah. De mensen van shi'a.... daar kan ik soms uren mee discussieren maar het houdt nooit op. Het zal ook nooit ophouden tot de dag dat de waarheid boven komt insha'Allah.

Ik stel me vaak dezelfde vragen maar tot op heden worden vragen ontkent, genegeerd en beantwoord met een andere vraag. Ik zal het opnieuw proberen.

Waarom vervloeken de shieten de sahaba van onze profeet vzmh ( een grote geleerde zei duidelijk dat de sahaba abou Bakr en Omar jullie grootste vijanden waren en daarna pas Saitan)?
Waarom spreken ze tijdens hun gotbas (vrijdags) meer over Ali ala salaam, dan onze vrome profeet Mohamed vzmh?
Waarom zeggen ze slechte zaken over Aisha ra?
Waarom beweren jullie dat de Engel Jibriel zich vergist heeft van persoon en had de koraan zogezegd naar Ali moeten neergezonden worden?

Ontken deze zaken niet, een juist antwoord bestaat echter niet!!! maar ik had graag geweten waarom shiieten zulke zaken zeggen!!! en wat betreft mensen die van ahl a sunnah naar het shisme overstappen....behoren tot de VERLOREN MENSEN

10-12-2004, 23:45
Salam aliekoem,

Ik kan absoluut niet disscuseren met shia s er is teveel verschil waar we toch nooit uitkomen.

11-12-2004, 09:09

Citaat door Abou_Amin1:
Salam ou3alaikum,

Jij bent niet in staat om hadith uit jouw sihah boeken naar boven te halen waarin de profeet ons(zijn ummah) waarschuwt om vast te houden aan Koran En Soennah, en jij denkt dat je op het rechte pad zit..mhhh, dat begrijp ik niet.

Trouwens, ik denk dat jouw ulema dat ook niet kunnen.

wasalaam
Hallo,

Hij is inderdaad niet in staat de ahadith sahih en de zwakke naar boven te halen, daar zijn dan ook grote geleerden voor die jaaaaaaaaaaaaaaaaaren de ahadith zwak of sterk verklaren.

Ja mij ulama's kunnen dat inderdaad.

Ze zijn in ieder geval nie te vergelijken met jouw geleerden die stomme uitspraken maken over de sahaba en de jongeste vrouw van mijn profeet Vzmh.

11-12-2004, 17:49
Rawafidh stroming ligt heel dichtbij de koefar wa 3aoedhoe Billah!

12-12-2004, 01:08
Salaam aleikoem broeders en zusters en dus ook Shias.

Ik las het volgende:


Citaat:
Waarom beweren jullie dat de Engel Jibriel zich vergist heeft van persoon en had de koraan zogezegd naar Ali moeten neergezonden worden?
Ik ben een Sunni, maar ik weet wel dat dit geen stelling van de sjia is maar van de Alawi.

en dan nog dit:

Citaat:
Ontken deze zaken niet, een juist antwoord bestaat echter niet!!! maar ik had graag geweten waarom shiieten zulke zaken zeggen!!! en wat betreft mensen die van ahl a sunnah naar het shisme overstappen....behoren tot de VERLOREN MENSEN
Waar baseer je dit op, nu lijkt het alsof je Takfir doet over de Shiya, en dat kan niet want ze begaan geen Kufr, hoogstens Bidah met sommigen van hen Ashariyya ideeen (twaalver imaams).

12-12-2004, 10:25
salaam alaikoum,

Deze stellingen heb ik van hun eigen sites, niet van men duim gezogen.

Verder denk ik dat je niet meer spreekt over bid3a maar over vele grotere zaken!!!

Lees maar eens wat de geleerden over hen zeggen

wasalaam

12-12-2004, 11:02
wa ALlah hoe Alim de geleerden van de shiaa zijn 100% koeffaar

12-12-2004, 11:23



Citaat door Hamza_T:
Salaam aleikoem broeders en zusters en dus ook Shias.

Ik las het volgende:



Ik ben een Sunni, maar ik weet wel dat dit geen stelling van de sjia is maar van de Alawi.

en dan nog dit:


Waar baseer je dit op, nu lijkt het alsof je Takfir doet over de Shiya, en dat kan niet want ze begaan geen Kufr, hoogstens Bidah met sommigen van hen Ashariyya ideeen (twaalver imaams).
Rasoeloelah sws bezien als een onbekwame persoon sinds hij niet 'gelijk' had dat zijn metgezellen het paradijs zouden betreden.

Sinds Omar ibn Khattab en Aboe Bakr ra 2 van de grootste monafiqien zijn in hun ogen en vervloeken hun tot op de dag van vandaag!

dat Aisha en 7afsa ra als hoeren worden gezien !

12-12-2004, 16:40
Shaimaa:

Citaat:
salaam alaikoum,
Aleikoem salaam warachmatoelahi wa barakatoehoe


Citaat:
Deze stellingen heb ik van hun eigen sites, niet van men duim gezogen.
Vreemd, want de sjiieten geloven dit niet, maar de van hen afgesplitste Alawieten (nosairis en bektasjis uit Syrie en Turkije).


Citaat:
Verder denk ik dat je niet meer spreekt over bid3a maar over vele grotere zaken!!!
Nee hoor, het twaalver imaams principe is bidah, maar geinterpreteerd vanuit een hadith en het tellen van rechtgeleide Kaliefen (imami).


Citaat:
Lees maar eens wat de geleerden over hen zeggen
de Wahhabi geleerden uit S.A, zeker? Wat zeggen de ulamaa van Ahlus-Sunnah over hen?

lees hetvolgende :


Citaat:
De Hanafi student, ibn Abideen onderschreef dit feit:'' Er is geen twijfel aan ongeloof (kufr) van diegenen die Sayyida Aisha vals beschuldigen van ontucht, het ontkennen van de loyaliteit van Sayyidina Abu Bakr , geloven dat Ali een incarnatie van God was of dat de engel Jibril per ongeluk neerkwam met de openbaringen (wahi) naar de boodschapper van Allah (SWT) etc. dit is openlijk ongeloof (kufr) en in tegenstelling met de leerstelling van de Koran.'
[uit:''Radd al Muthar 4/453]

Ibn Abideen vervolgt: ''Het is zwaar om een algemene uitspraak te vormen en alle Shia te bestempelen tot ongelovigen, omdat de wetscholen het er over eens zijn dat er dwaling en verdeling is onder de afgedwaalde sektes.''

Ook de Shia schriftgeleerde van de Koran, Allama Muhammad Hussein Tabatabai, schrijft in zijn alom bekende uiteengezette stuk, Tafseer Ul Meezan, (de 12de editie, pagina 109, gepubliceerd in Iran), over het compleet zijn van de Koran: ''De Koran, welke almachtige Allah (SWT) openbaarde aan de profeet Mohammed (saw), is beschermd tegen elke vorm van verandering.''
bron: http://www.expliciet.nl/exp15/De%20opsplitsing%20in%20de%2073%20sekten.htm

wasalaam

aleikoem salaam

Batata112:

Citaat:
wa ALlah hoe Alim de geleerden van de shiaa zijn 100% koeffaar
Agi waarom die contradictie?
Eerst zeg je Allahu Alem, om vervolgens Takfir over alle Ayatollah's van de Shia te doen? Het komt over alsof je dit graag wilt zeggen, of iemand napraat sorry.

Half-Blood:

Citaat:
Rasoeloelah sws bezien als een onbekwame persoon sinds hij niet 'gelijk' had dat zijn metgezellen het paradijs zouden betreden.
Zij zien Muhammad (saw) niet als onbekwaam, dus waar haal je dit vandaan?
Zij kunnen hoogstends verdeeld met ons zijn betreft de betrouwbaarheid van de hadith die dit omschrijft.


Citaat:
Sinds Omar ibn Khattab en Aboe Bakr ra 2 van de grootste monafiqien zijn in hun ogen en vervloeken hun tot op de dag van vandaag!
Dat is zeker 'flirten' met Kufr, omdat Allah in de Koran zegt tevreden te zijn met diegenen die hem onder de boom trouw zwoeren (Sahaba), en er een hadith zegt dat Iblis (shaitan) bang is voor Umar .
Ze hebben op veel punten ook geen gelijk, dat hoor je mij ook niet zeggen.

Maar veel van deze zaken komen voort uit het feit dat zij extreme negativisme hebben voor de oppositie van Ali (Umar ra, Aicha ra en Muawiyyah abu Yazid etc.), en extreme liefde hebben voor de familie van Muhammad (saw) de Ahlul Bait (mensen van het huis waaronder Ali ra, en zijn zoons Hassan ra en Hussain ra).
Terwijl volgens de overleveringen Ali zelf bescheiden heeft gezegd maar een 'gewone moslim' te zijn in vergelijking met Umar en Abu Bakr as-Siddiq .

Ook ben ik het niet eens met hun bidah toneelstuk ritueel wat zij opvoeren in Iran, Irak e.a. landen waar zij zichzelf slaan met zwepen, zwaarden of andere middelen om de politieke moord op Ali en zijn zoons te herdenken alsof het een religieus gebruik zou zijn, terwijl vanuit de Ahkaam (wettenstelsel) van Islam blijkt dat je alle rituele Ibada (salaah etc.) moet doen volgens de Usul-ud-Dien (bronnen binnen Islam, oftewel de Koran en Hadith) waarin zulke rituele 'uitspattingen' niet omschreven staan dus niet geldig en bidah zijn.
Zo geld het ook voor de rituelen van de Sufi's.


Citaat:
dat Aisha en 7afsa ra als hoeren worden gezien !
Ik heb die stelling eerder gehoord, dat is dan inderdaad een grove fout, omdat de Koran zelf Aicha vrijspreekt van Zinah waarvan zij beschuldigd werd tijdens de expeditie.
Het is dan nog maar de vraag welke Firqah (groep/sekte) van de sjiieten dat zegt en of ze wel deze gebeurtenis bedoelen, want dit zal dan aan de andere kant ook op basis van het feit kunnen zijn dat Aicha niet de kant van Ali heeft gekozen.
Maar feit blijft dat Aicha de moeder van de gelovigen (dus van ons) is.

Salaam aleikoem

12-12-2004, 18:04
ffff de advocaat van de shiaa gemeenschap is actief op marokko.n zo te zien.

sinds wanneer is het bevestigen dat Allah de Alwetende is en daarna met een uitspraak komen een contradictie? nee het weglaten hiervan is pure domheid.

wahhabi geleerden? met deze opmerking alleen al heb je bij mij en de meesten afgedaan als iemand met kennis van zaken. fff voor de zoveelst ekeer: http://www.thewahhabimyth.com/. lees en doe kennis op ipv de koeffaar te helpen met hun propaganda gericht op de islam van binnenuit kapot te maken.

takfier doen over mensen? nah zo gek ben ik niet. dit laat ik wel over aan degenen die dat mogen. een van de vele voorbeelden:
The Islaamic ruling regarding (Ayatollah) Khomeini
xPlease appropriately reference this fatwa to: http://www.fatwa-online.com, thankyou!x
Question: What is the Islaamic ruling regarding (Ayatollah) Khomeini?

Response: Khomeini has a book in which he mentions the excellence of the Imaams (Hassan and Hussein et al) of the family of the Prophet (sal-Allaahu `alayhe wa sallam) over and above the Prophets and the Messengers (`alayhim as-salaam); (So) based upon this (statement of his) he is not a Muslim.

Shaykh al-Albaanee
al-Haawee min Fataawa ash-Shaykh al-Albaanee – Page 349


Dan het stuk over het vervloeken van twee sahaba. Niet alleen veroordeel je dit maar mild, maar je gaat deze gestoorde uitspraken en daden nog indirect verdedigen ook: "Maar veel van deze zaken komen voort uit het feit dat zij extreme negativisme hebben voor de oppositie van Ali (Umar ra, Aicha ra en Muawiyyah abu Yazid etc.), en extreme liefde hebben voor de familie van Muhammad (saw) de Ahlul Bait (mensen van het huis waaronder Ali ra, en zijn zoons Hassan ra en Hussain ra)."


en als slotstuk verdedig je ook no gindirect de grove beschuldiging gericht op aicha radia Allah hoe anha:

"Ik heb die stelling eerder gehoord, dat is dan inderdaad een grove fout, omdat de Koran zelf Aicha vrijspreekt van Zinah waarvan zij beschuldigd werd tijdens de expeditie.
Het is dan nog maar de vraag welke Firqah (groep/sekte) van de sjiieten dat zegt en of ze wel deze gebeurtenis bedoelen, want dit zal dan aan de andere kant ook op basis van het feit kunnen zijn dat Aicha niet de kant van Ali heeft gekozen."



ik zou het heel knap vinden als je het niet met deze post eens zou zijn. of koppig dat kan natuurlijk ook

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12