Bekijk volle/desktop versie : Niqaab (vraagje)..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

25-12-2006, 21:54
Asalaam Oe3aleikom,

Ik heb een vraag naar de zusters die de Niqaab dragen walhamdoelilah.

Ik wil graag jullie ervaringen weten.. hoe het bijvoorbeeld voelt om er een te dragen?

Hoe reageer je op de negatieve uitingen van de buitenwereld?

Kortom, vertel mij gewoon wat de Niqaab met jullie doet insha Allah!

Wassalaam

25-12-2006, 21:59


Asalaamoe aleikom warahamtoe Allahi wabaraktoe


zowieso als je de niqaab draagt moet je geen complimentje verwachten op straat ,ik was namelijk zaterdag na conferentie en we hadden pauze ik was met groep zusters en een vriendin van me somalisch afkomst had niqaab helemaal bedekt niet alleen dat je je ogen kan zien maar helemaal bedekt:. zo we gingen effe eten halen we hadden echt honger opeens hoor je al die mensen schelden en hoi roepen tegen haar of hoeveel vingers steeek ik op en weet je wat her ergste is ONZE ZUSTERS EN BROEDERS ONS BLOED DIE HEBBEN HET MEEST GEZEGD DAN DE KOEFAAARS echt zo jammer je hoorde marokaanse meiden zeggen wajaaaw zwart wajaaw lelijk waja dit en dat en broeders die zeggen NEDERLAND IS VOL enzvrt echt sub7ana Allaah e eigen bloed gwn die dat zegt vond het echt erg,maar verder die zuster voelt zich heeeeeel goed in.

fi aamani Ilaah

25-12-2006, 22:10

Citaat door ghair_19:
Asalaamoe aleikom warahamtoe Allahi wabaraktoe


zowieso als je de niqaab draagt moet je geen complimentje verwachten op straat ,ik was namelijk zaterdag na conferentie en we hadden pauze ik was met groep zusters en een vriendin van me somalisch afkomst had niqaab helemaal bedekt niet alleen dat je je ogen kan zien maar helemaal bedekt:. zo we gingen effe eten halen we hadden echt honger opeens hoor je al die mensen schelden en hoi roepen tegen haar of hoeveel vingers steeek ik op en weet je wat her ergste is ONZE ZUSTERS EN BROEDERS ONS BLOED DIE HEBBEN HET MEEST GEZEGD DAN DE KOEFAAARS echt zo jammer je hoorde marokaanse meiden zeggen wajaaaw zwart wajaaw lelijk waja dit en dat en broeders die zeggen NEDERLAND IS VOL enzvrt echt sub7ana Allaah e eigen bloed gwn die dat zegt vond het echt erg,maar verder die zuster voelt zich heeeeeel goed in.

fi aamani Ilaah



Ghair insha Allah. Ik verwacht ook inderdaad geen complimentjes.. dat kan je volgens mij helemaal vergeten in een land van de Koefar. Ik zou toch wel graag willen weten hoe de betreffende zuster daarop reageert. Ik neem aan dat de betreffende zuster zulke opmerkingen negeert .. Maar hoe ga je er als persoon zelf mee om ?

En inderdaad het is wel jammer dat we het soms van onze eigen broeders/zusters moeten horen wa a3oethoeBillah. Ik begrijp het zelf ook niet..
Je draagt er zelf geen zuster?

Wassalaam..

25-12-2006, 22:24
nee ik draag het niet inscha Allah binen kort. wa anti?

25-12-2006, 22:29



Citaat door ghair_19:
nee ik draag het niet inscha Allah binen kort. wa anti?



Ik sta er geheel open voor Alhamdoelilah. Ik denk er vaak aan, heb ook vaak discussies en gespreksonderwerpen hierover met andere zusters.

Alleen krijg ik er nu niet de kans voor ... jammer genoeg.

Dus insha Allah ook 'binnenkort'!

Moge Allah 3azaa Wazjaal de stap voor ons vergemakkelijken insha Allah.

25-12-2006, 22:30
isncha Allah

saber en alles komt goed tawkal 3ala Allah

25-12-2006, 22:32
Het is wel moeilijk als je alleen loopt, die blikken en vaak gemene opmerkingen, maar als ik met mijn man loop, dan durven ze echt niets te zeggen, zelfs geen rare blikken alhamdoelillah.

Ik ben wel eerder geneigd om niet zomaar net als eerst naar buiten te gaan voor de kleinste dingen.

Met de niqab voel, je beschermt en erg schoon, ik weet niet heel fijn gevoel.

25-12-2006, 22:59
daarom lijkt het me ook verstandig (als ik er een zou dragen) om in een islamitische land te gaan wonen

25-12-2006, 22:59
niqaab moet je niet dragen om complimentjes te verwachten,want die zul je zeker nie krijgen.En al helemaal nie van je eigen zusters en broeders.

wa 3alaykom wa salam wa rahamtu Allahi wa baraktuh.

25-12-2006, 23:05

Citaat:
isncha Allah

saber en alles komt goed tawkal 3ala Allah
Amien Insha Allah. [/SIZE]


Citaat:
Het is wel moeilijk als je alleen loopt, die blikken en vaak gemene opmerkingen, maar als ik met mijn man loop, dan durven ze echt niets te zeggen, zelfs geen rare blikken alhamdoelillah.

Ik ben wel eerder geneigd om niet zomaar net als eerst naar buiten te gaan voor de kleinste dingen.

Met de niqab voel, je beschermt en erg schoon, ik weet niet heel fijn gevoel.
[SIZE="2"]
Ghair insha Allah.. Ik begrijp dat het moeilijk is en blijft.
Ik denk vaak aan dat gevoel van bescherming.. Ik bedoel, ik voel me nu al beschermd met een hijaab, dus laat staan met een Niqaab.
MashaAllah.

Ik begrijp dat je niet zomaar voor iets kleins naar buiten gaat, beter in mijn ogen! [/FONT][/SIZE]

Citaat:
niqaab moet je niet dragen om complimentjes te verwachten,want die zul je zeker nie krijgen.En al helemaal nie van je eigen zusters en broeders.
[FONT="Tahoma"][SIZE="2"]Je draagt een Niqaab niet om de complimentjes maar voor je Heer, mijn zuster.

25-12-2006, 23:09
ja dat is wat k ook heb geschreven in mijn eerste zin als je goed leest.K doelde op een aantal mensen die vertelden dat ze geen complimentjes kregen vandaar mijn reactie.(wij hoefen geen complimentjes te verwachten van degene die blind,doof en stom zijn.)

walakin ghair incha Allah.

06-05-2007, 15:45
salaam oe alaikoem warahmatoelahi wa barakatoeh,

zijn er nog vrouwen die de niqaab dragen?
hoe voelt het?

06-05-2007, 15:49


nou hier in me buurt valt het best wel mee!!!!
ze kijken je wel vies aan etc!!!
maar zodra je met nog iemand bent dan valt het best wel mee!!!

06-05-2007, 16:31
draag je ook een niqaab?

06-05-2007, 16:45
na'am als ik naar moskee ga dan altijd!!
ook als ik ergens ga etc dan draag ik het wel

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6