Bekijk volle/desktop versie : Lasagne

Pagina's : [1] 2

07-08-2003, 10:13
Hallo, :boogie:

Kan er iemand mij a.u.b. vertellen hoe je lasagna klaarmaakt?

Sinds ik zwanger ben denk ik aan niets anders en heb ik er enorm veel zin in, maar ben er nog niet toegekomen om het te leren.

Alvast bedankt.

Groetjes,

07-08-2003, 19:52

Hi Nabila,

Ik had dit receptje nog ergens staan, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, aan jou de eerste eer, ik hoop dat het lukt, dan zal ik ook een poging wagen
P.s. het is wel een kleine portie dus in jouw toestand zou ik alles verdubbelen en veel geluk met je zwangerschap

Ingrediënten
3 vellen lasagna, 15 gr. margarine, 75 gr. gehakt, 1 champignon, 1/4 ui, prei, 1 dl water, 1/2 bouillonblokje, 2 eetl. geraspte kaas, 2 eetl. tomatenpuree en 1/2 theel. oregano.

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 220 graden C. Maak de ui en de champignons schoon. Snijd de ui in stukjes en de champignon in plakjes. Smelt de margarine in een braadpan en fruit hierin de ui en de champignon. Voeg dan het gehakt toe en bak het rul. Doe dan de oregano en de tomatenpuree erbij. Roer alles goed door elkaar met een houten lepel (vraag me niet waarom). Voeg dan het water en het 1/2 bouillonblokje toe. Breng dit aan de kook met de deksel op de pan. Vet intussen het schaaltje in. Als de saus kookt roer je hem voorzichtig door. Doe een laagje saus in de schaal en leg hierop het eerste blad lasagna. Doe hierop een beetje saus zodat het lasagnablad bedekt is. Daarbovenop het 2e lasagnablad met daarop weer een laagje saus. Dan het laatste lasagnablad met de rest van de saus. Strooi hierop de geraspte kaas. Zet de schotel in de oven en laat de lasagna in ongeveer 30 min. gaar worden.

07-08-2003, 20:01
Hoi Nabila,

Ik zal je een tip geven: in de supermarkt verkopen ze mix voor lasagna, van HONIG en ook lasagne-bladen.
Op de achterkant van de mix staat precies hoe je het moet bereiden.
Zelf heb ik het op deze manier geleerd.
Nog een tip: Lekker veel verschillende groenten, geen gehakt!!
oo ja, en zo'n bakje met Italiaanse roerbakgroenten....

Heel veel succes,
Sjabakkia.

10-08-2003, 02:14
mmmmmmmmmmmmmmmm

13-08-2003, 15:13

HMMMMMMMMM met gehakt vind ik het lekkerst.

Jammie!!

Ik ga het vandaag maken, ik kan niet wachten.

14-08-2003, 11:15
Bedankt Tarifith.

Ik zal het eens uitproberen en dan laat ik iets weten.

25-08-2003, 16:41
ff printe

27-08-2003, 10:36

Citaat:
Origineel gepost door Tarifith25
Hi Nabila,

Ik had dit receptje nog ergens staan, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, aan jou de eerste eer, ik hoop dat het lukt, dan zal ik ook een poging wagen
P.s. het is wel een kleine portie dus in jouw toestand zou ik alles verdubbelen en veel geluk met je zwangerschap

Ingrediënten
3 vellen lasagna, 15 gr. margarine, 75 gr. gehakt, 1 champignon, 1/4 ui, prei, 1 dl water, 1/2 bouillonblokje, 2 eetl. geraspte kaas, 2 eetl. tomatenpuree en 1/2 theel. oregano.

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 220 graden C. Maak de ui en de champignons schoon. Snijd de ui in stukjes en de champignon in plakjes. Smelt de margarine in een braadpan en fruit hierin de ui en de champignon. Voeg dan het gehakt toe en bak het rul. Doe dan de oregano en de tomatenpuree erbij. Roer alles goed door elkaar met een houten lepel (vraag me niet waarom). Voeg dan het water en het 1/2 bouillonblokje toe. Breng dit aan de kook met de deksel op de pan. Vet intussen het schaaltje in. Als de saus kookt roer je hem voorzichtig door. Doe een laagje saus in de schaal en leg hierop het eerste blad lasagna. Doe hierop een beetje saus zodat het lasagnablad bedekt is. Daarbovenop het 2e lasagnablad met daarop weer een laagje saus. Dan het laatste lasagnablad met de rest van de saus. Strooi hierop de geraspte kaas. Zet de schotel in de oven en laat de lasagna in ongeveer 30 min. gaar worden.
Nerie..recept voor zelfgemaakte lasagna.....

03-09-2003, 09:34

Citaat:
Origineel gepost door Sjabakkia
Hoi Nabila,

Ik zal je een tip geven: in de supermarkt verkopen ze mix voor lasagna, van HONIG en ook lasagne-bladen.
Op de achterkant van de mix staat precies hoe je het moet bereiden.
Zelf heb ik het op deze manier geleerd.
Nog een tip: Lekker veel verschillende groenten, geen gehakt!!
oo ja, en zo'n bakje met Italiaanse roerbakgroenten....

Heel veel succes,
Sjabakkia.
Waarom geen gehakt met gehakt kan ook en is lekkerder hoor

03-09-2003, 10:18
C Oujdia zelf gemaakt is veel lekkerderrrrr
Maarre ik heb Nabila sindsdien hier nooit meer gezien..o jee wat heb ik haar aangedaan?

03-09-2003, 10:41
Hoi

Ik leef nog steeds, hoor.
Maar heb het jammer genoeg nog niet uitgeprobeerd.
Ik beloof dat ik het dit weekend zal proberen en ik laat jullie iets weten.

Doei,

03-09-2003, 12:07
O gelukkig maar Nabila
We horen het wel
succes

06-09-2003, 16:31

ik krijg hier honger van

07-09-2003, 12:50
[GLOW=deeppink]Ik heb het onlangs nog gemaakt en echt waar het is overheeeeeeerlijk lekkeruuuuuur [/GLOW][/SIZE]

07-09-2003, 20:58
ik vandaag

Pagina's : [1] 2