Bekijk volle/desktop versie : Ethiopische soldaten lopen over



Pagina's : [1] 2 3

25-12-2006, 19:30
Ethiopia has one of Africa's largest, best-equipped and most experienced armed forces, with more than 100,000 trained personnel.

But the war they are now facing in Somalia will test their abilities to the full.

The eastern region of Ethiopia, through which its forces must travel, are remote and have few resources. Its supply lines and communications were stretched even before they crossed the Somali border.

It is also an area inhabited by Somali speakers, some of whom are sympathetic to the UIC now controlling Mogadishu.

Somali and Oromo rebels operate in the area, and there have been reports of skirmishes in recent weeks.

Inside Somalia the Ethiopians are likely to find few allies in the area they are now entering.


Many Somalis, who are united by nothing else, will be determined to resist Ethiopian forces, with whom they have fought two wars in the past 50 years.

Defections

But the greatest challenge for Ethiopia is that its army is now facing hostile forces on two fronts.


Somalia's Islamic militiamen have declared jihad against Ethiopia
Eritrea, with whom it fought a bitter border war, that ended just six years ago, is fully mobilised and heavily armed.

Ethiopia has to maintain a strong presence along its northern border, while fighting a hot war with Somali Islamists in the east.

This comes at a time when there has been some discontent within the Ethiopian army.

Several senior Ethiopian army officers have defected to the rebels based in Eritrea in the last few months.

None of this implies that Ethiopia is incapable of meeting the challenges posed by the war in Somalia. But there are risks for Prime Minister Meles that he will have contemplated before committing his forces to the conflict that is now under way.

25-12-2006, 19:32



Citaat door palestijntje:
Ethiopia has one of Africa's largest, best-equipped and most experienced armed forces, with more than 100,000 trained personnel.

Somalia's Islamic militiamen have declared jihad against Ethiopia


Is het weer zo ver?

25-12-2006, 19:35
VS is weer de aanstichter van dit geweld. De somalische warlords worden namelijk door ethiopie en VS gesteund. Het hongerleidend ethiopie waar miljoenen van de honger om het leven zijn gekomen wordt door de VS gebruikt om Somalie aan te vallen. Wanneer somalie ethiopie was binnengevallen dan zou christelijk europa en amerika weer krijsend als valse varkens moord en brand krijsen.

25-12-2006, 22:09
het kan aan mijn engels liggen maar ik lees nergens dat ethiopische soldaten zijn overgelopen, jullie wel?

25-12-2006, 22:23



Citaat door dynamiek:
het kan aan mijn engels liggen maar ik lees nergens dat ethiopische soldaten zijn overgelopen, jullie wel?



Ik heb het ook nog niet kunnen ontdekken.

25-12-2006, 23:54
Inderdaad tijd voor een lesje engels. Lachwekkend, moslimhaters hebben 1 ding gemeen en dat is domheid.

Several senior Ethiopian army officers have defected to the rebels based in Eritrea in the last few months.

25-12-2006, 23:56
Maar het stond niet in het artikel blablabla. Neen, dat is zoals ik had geschreven mijn interpretatie aan de hand van een peiling waaruit blijkt dat Israel de slechtse naam heeft in de wereld. Als je toch niets zinnigs te melden hebt dan kun je natuurlijk nog altijd over de vorm muggeziften.

25-12-2006, 23:57
Buffer? Zeker van een stel laffe rechtsextremisten die enkel kunnen blaffen en krijsen.

25-12-2006, 23:59

Citaat door palestijntje:
Inderdaad tijd voor een lesje engels. Lachwekkend, moslimhaters hebben 1 ding gemeen en dat is domheid.

Several senior Ethiopian army officers have defected to the rebels based in Eritrea in the last few months.

Dat kunnen die oficieren niet meer huis.

Dat worden ze gearresteerd voor hoogverraad.

26-12-2006, 00:06

Citaat door palestijntje:
Inderdaad tijd voor een lesje engels. Lachwekkend, moslimhaters hebben 1 ding gemeen en dat is domheid.

Several senior Ethiopian army officers have defected to the rebels based in Eritrea in the last few months.

Haha dom he net zo dom toen ze amerika hielpen tegen illegale oorlogen tegen irak.

26-12-2006, 00:48
De turken zijn niet verder dan wenen gekomen, wij zitten al in nederland.

26-12-2006, 01:03

Citaat door palestijntje:
De turken zijn niet verder dan wenen gekomen, wij zitten al in nederland.

Een vijfde kollone ?

Die onze vrijheid en onze democratie bedreigen ?

26-12-2006, 01:07


Nee we komen jullie bevrijden.

26-12-2006, 01:30

Citaat door palestijntje:
Nee we komen jullie bevrijden.

Met die achterlijke Sharia.

Waardoor Moslims denken, dat ze het recht hebben om niet moslims en vrouwen te onderdrukken ?

26-12-2006, 01:35
Ja de sharia die 98% overeenkomt met de nederlandse wet. Alleen is natuurlijk het afhakken van handen en hoofden overbodig. We kunnen net zoals de amerikanen de spuit of electrische stoel gebruiken. Alhoewel ik persoonlijk tegen de doodstraf ben. Waarom denk je dat moslims denken het recht te hebben om anderen en vrouwen te onderdrukken? Omdat moslims gewapend westerse landen binnen zij gevallen en hen onderdrukken en hun land bezetten? Of omdat moslims vrouwen niet anders zien dan een sexsymbool om zeep aan de man te brengen?

Pagina's : [1] 2 3