Bekijk volle/desktop versie : Shahada..



Pagina's : [1] 2 3

25-12-2006, 14:21
Salam alikoem,
Ik heb een vraagje? Mij word altijd verteld dat het beter is om de shahada in de moskee te verrichten en dat er altijd iemand bij je moet zijn om te getuigen??
Maar als ik logisch nadenk is het toch Allah je getuigen.. Niemand anders mag/kan over je oordelen behalve de allah
Dus dan kan je het toch ook doen als je bijvoorbeeld in rust in je kamertje zit..

25-12-2006, 16:19


Zijn hier bekeerde mensen die weten hoe het in zijn werk gaat..
Ik heb me pas bekeerd el hamdoelilah. Maar niet in de moskee maar ik zou het toch wel weer in de moskee willen doen...

25-12-2006, 16:21
Zusters, broeder, iemand??

25-12-2006, 16:44

Citaat door Um_Intisare:
Assalam 'alaykoum warahmatu Allahi wabarakatuhu,

Zusje ik weet eerlijk gezegd niet het antwoord op je vraag, inshaAllah zullen andere (bekeerde) zusters, broeders je helpen...

Ik weet wel dat als je de Islam binnen komt el ghusl(grote wassing) moet verrichten. Ik zal inshaAllah onderzoek hierover doen en het je dan inshaAllah opsturen...

Walhamdoulillah, en moge Allah je rijkelijk belonen (f)



Bedankt lieverd (K)
Insha allah zal je meer informatie over vinden..

25-12-2006, 17:02



Citaat door Um_Intisare:
http://www. ontdek islam .nl/shahada.php
(zonder spaties)

http://groups.msn.com/IslamenMeer/jouwwebpagina3.msnw

Heel erg bedankt.. Ik heb gekeken en ik ben nu voledig op de hoogte.. Ik wil dan eingelijk wel de dag van de conferentie de shahada in de moskee doen.. ookal heb ik het al gedaan.. Beter dat ik het in de moskee doe..

25-12-2006, 18:22

Citaat door Simply_Faabje:
Salam alikoem,
Ik heb een vraagje? Mij word altijd verteld dat het beter is om de shahada in de moskee te verrichten en dat er altijd iemand bij je moet zijn om te getuigen??
Maar als ik logisch nadenk is het toch Allah je getuigen.. Niemand anders mag/kan over je oordelen behalve de allah
Dus dan kan je het toch ook doen als je bijvoorbeeld in rust in je kamertje zit..



alleen op je kamer is ook goed hoor, hoeft echt niet perse getuige bij te zijn

25-12-2006, 21:15

Citaat door wipneusje:
alleen op je kamer is ook goed hoor, hoeft echt niet perse getuige bij te zijn


Oh oke.. shokran

25-12-2006, 21:26

Citaat door wipneusje:
alleen op je kamer is ook goed hoor, hoeft echt niet perse getuige bij te zijn


Het is beter om het in de moskee te doen en waarom? Je shahada is compleet natuurlijk als Allah alléén je getuige is, maar het is beter voor de Ummah dat ze ook getuige zijn van je bekering dus vandaar dat er in de moskee de shahada word gedaan en ook een pluspunt is je krijgt een soort bewijs thuis gestuurd zodat je ook mekka binnen kan komen (althans: bij as-Soennah wel) mocht je daar de shahada willen doen dan kan ik wat voo rje regelen of http://www.al-yaqeen.com

25-12-2006, 23:39

Citaat door Justsoufiane:
Het is beter om het in de moskee te doen en waarom? Je shahada is compleet natuurlijk als Allah alléén je getuige is, maar het is beter voor de Ummah dat ze ook getuige zijn van je bekering dus vandaar dat er in de moskee de shahada word gedaan en ook een pluspunt is je krijgt een soort bewijs thuis gestuurd zodat je ook mekka binnen kan komen (althans: bij as-Soennah wel) mocht je daar de shahada willen doen dan kan ik wat voo rje regelen of http://www.al-yaqeen.com



En hoe zit het dan met de geboren moslims..die hebben toch ook niet zo'n bewijs..of mogen die dan wel zo mekka in

Ja ik begrijp wel dat het handiger is in de moskee,maar ik had zoiets van hoe eerder hoe beter, en als ik ooit naar een moskee ga..dan kan ik het ook wel nog een keer overdoen..maar dat lijkt mij zo overbodig...want mensen die als moslim zijn geboren..die doen het toch ook niet in een moskee..dat ze 1 keer in hun leven de Shahada moeten afleggen in een moskee..daarom heb ik het gewoon thuis gedaan,maar ook omdat ik het een beetje eng vond om zomaar een moskee in te stappen.

26-12-2006, 13:30

Citaat door _Lys__:
Ik heb mijn shahada verricht in bijzijn van mijn zusters. Niet in de moskee. Het is iets tussen jou en Allah swt.


Ik heb het alleen gedaan op mijn kamer, ik voel er ook niks voor om het ook nog eens in een moskee te doen..dat hoeven de geboren moslims(die Islamitisch zijn opgevoed) toch ook niet, waarom ik dan wel..het lijkt dan net een soort doop, en ik hou niet van al die aandacht eromheen

en zoieso spreek je de Shahada niet 1 keer uit in je leven, als het goed is spreek je het veel vaker uit.

26-12-2006, 14:14
Het is ook niet verplicht om je te bekeren in de moskee..
Maar het is wel beter omdat de moslim gemeenschap dan ook weet heeft van jouw bekering enz. En bij een andere bekeerde zusters deden ze een beetje moeilijk toen ze naar mekka wilde gaan enz..
En bij moskee as-soennah krijg je insha allah een bewijs/getuigenshrift zodat je het kan aantonen..

26-12-2006, 14:17

Citaat door Simply_Faabje:
Het is ook niet verplicht om je te bekeren in de moskee..
Maar het is wel beter omdat de moslim gemeenschap dan ook weet heeft van jouw bekering enz. En bij een andere bekeerde zusters deden ze een beetje moeilijk toen ze naar mekka wilde gaan enz..
En bij moskee as-soennah krijg je insha allah een bewijs/getuigenshrift zodat je het kan aantonen..



heel raar vind ik dat, want hoe zit het dan met de mensen die in een Islamitisch gezin zijn geboren...dat zegt verder niks of je wel echt geloofd in de Islam..die hoeven toch ook niet de Shahada af teleggen in een moskee als bewijs dat ze wel echt geloven in de Islam

en hoezo getuigschrift om naar mekka te gaan, dus een Marokkaanse moslim(die in Nederland woont of niet) kan wel zonder getuigschrift naar mekka, terwijl niet alle Marokkanen moslim zijn

26-12-2006, 14:18



Citaat door wipneusje:
Ik heb het alleen gedaan op mijn kamer, ik voel er ook niks voor om het ook nog eens in een moskee te doen..dat hoeven de geboren moslims(die Islamitisch zijn opgevoed) toch ook niet, waarom ik dan wel..het lijkt dan net een soort doop, en ik hou niet van al die aandacht eromheen

en zoieso spreek je de Shahada niet 1 keer uit in je leven, als het goed is spreek je het veel vaker uit.


Ik voelde er eerst ook weinig voor om het in de moskee te doenEn toen heb ik het dus ook maar thuis gedaan... Ook vanwege dat ik niet echt snel praat over mezelf enzo. en verlegen ben.. En niet echt hou van al die aandacht enzo..
Maar ik ben el hamdoelilah nu zeker tot de conclusie gekomen mede dankzij justsoufiane om het toch te verrichten in moskee as-soennah..

26-12-2006, 14:23

Citaat door wipneusje:
heel raar vind ik dat, want hoe zit het dan met de mensen die in een Islamitisch gezin zijn geboren...dat zegt verder niks of je wel echt geloofd in de Islam..die hoeven toch ook niet de Shahada af teleggen in een moskee als bewijs dat ze wel echt geloven in de Islam

en hoezo getuigschrift om naar mekka te gaan, dus een Marokkaanse moslim(die in Nederland woont of niet) kan wel zonder getuigschrift naar mekka, terwijl niet alle Marokkanen moslim zijn


Ja dat vind ik ook wel verwarrend.. En ergens heb je ook wel gelijk.. Niemand kan weten of je oprecht gelooft of niet, alleen allah
En ja ik vind ook van als ik zeg dat ik moslima ben dan weet ik zelf wel tot hoevere ik geloof en de reden etc etc etc.... Daar kan niemand wat over zeggen.. Maar ik vind het eingelijk wel mooi dat je toch een bewijsje krijgt.. Eingelijk meer voor mezelf.. Dan voor de buiten wereld..

26-12-2006, 14:29

Citaat door Simply_Faabje:
Ja dat vind ik ook wel verwarrend.. En ergens heb je ook wel gelijk.. Niemand kan weten of je oprecht gelooft of niet, alleen allah
En ja ik vind ook van als ik zeg dat ik moslima ben dan weet ik zelf wel tot hoevere ik geloof en de reden etc etc etc.... Daar kan niemand wat over zeggen.. Maar ik vind het eingelijk wel mooi dat je toch een bewijsje krijgt.. Eingelijk meer voor mezelf.. Dan voor de buiten wereld..


Volgens mij heeft elke moslim een soort papiertje nodig om Mekka binnen te gaan, het maakt niet uit wat voor nationaliteit je dan hebt of uit welk land je komt..Je kunt niet zomaar naar Mekka gaan

Pagina's : [1] 2 3