Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft deze droom ook eens.........



24-12-2006, 00:04
Ik droom de laatste tijd veel over dat ik in mijn droom de Koran reciteer. Ik doe dan zo enorm mijn best in mijn droom waardoor ik dan de shaitan overwin en dat zeg ik dan ook. Ik blijf gewoon door reciteren. Mensen mijn vraag is weten jullie wat mijn droom inhoud???? Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet.

Wa salamoe 3alaikoem

25-12-2006, 17:37


Mooie droom, alleen k heb het nooit en weet niks van wat dromen betekenen..
Suc6 met het antwoord zoeken , insha'Allah zul je het vinden
XxX-marocroosje91

25-12-2006, 20:06
salam
ik heb een hele goede boek het noemd de uitleg van dromen.
waneer ik droom kijk ik hier meestal in een echt waar hetgeen ik droomde en de uitleg in de boek komen overeen .
je moet wel weten dat alleen de dromen van de laatste slaapfase werkelijk zijn dit betekent dat hetgeen je je nog herrinert bij het ontwaken de echte droom is en waar je eventueel een uitleg aan kan geven. er zijn nog een aantal dingen die je moet weten maar je zou ijgenlijk de boek moeten lezen.
het volgende staat hier in het boek ivm je droom.
het citeren van de heilige qor'aan.
in de qor'aan kijken en het reciteren duidt op ilm en hikmah (islamitische kennis en wijsheid).
in het algemeen symboliseert het reciteren van de qor'aan waarachtigheid in woord en daad.
nog een ding elkke soera uit de qor'aan heeft een andere uitleg dus als je nog juist weet welke soera je citeerde zeg het me dan een ik zoek wel op wat de uitleg hier van is
ik hoop dat dit je verder helpt .
groejes

26-12-2006, 13:10

Citaat door erriri:
salam
ik heb een hele goede boek het noemd de uitleg van dromen.
waneer ik droom kijk ik hier meestal in een echt waar hetgeen ik droomde en de uitleg in de boek komen overeen .
je moet wel weten dat alleen de dromen van de laatste slaapfase werkelijk zijn dit betekent dat hetgeen je je nog herrinert bij het ontwaken de echte droom is en waar je eventueel een uitleg aan kan geven. er zijn nog een aantal dingen die je moet weten maar je zou ijgenlijk de boek moeten lezen.
het volgende staat hier in het boek ivm je droom.
het citeren van de heilige qor'aan.
in de qor'aan kijken en het reciteren duidt op ilm en hikmah (islamitische kennis en wijsheid).
in het algemeen symboliseert het reciteren van de qor'aan waarachtigheid in woord en daad.
nog een ding elkke soera uit de qor'aan heeft een andere uitleg dus als je nog juist weet welke soera je citeerde zeg het me dan een ik zoek wel op wat de uitleg hier van is
ik hoop dat dit je verder helpt .
groejes


Sallam Oughtie..
Hoe Heet Dat Boek Waar Je Het Over Hebt..??
Wil Het Graag Kopen!

Shokran Alvast

26-12-2006, 14:52


Ik heb eens een droom gehad.Ik heb me kapot geschrokken.Ik deed een deur open baby blauw van kleur.En zag een vrouw met een zwarte niqab achter de deur.Zij had zwarte donkere ogen en keek naar mij en kwam heel kort bij.Toen werd ik wakker.Ik besefte door de dag pas dat ik het had gedroomd.Nog nooit heb ik zofel een droom gehad.Ik heb zeker gedroomd maar niet zoiets.

Kan iemand me een titel van een boek geven waar ik het terug vind.Normaal heb je het er maar waar vind je ze....

Lah y zjaziekom bil gheir,wa hefid zjamie3 al momienien wa momienat.

27-12-2006, 00:23

Citaat door erriri:
salam
ik heb een hele goede boek het noemd de uitleg van dromen.
waneer ik droom kijk ik hier meestal in een echt waar hetgeen ik droomde en de uitleg in de boek komen overeen .
je moet wel weten dat alleen de dromen van de laatste slaapfase werkelijk zijn dit betekent dat hetgeen je je nog herrinert bij het ontwaken de echte droom is en waar je eventueel een uitleg aan kan geven. er zijn nog een aantal dingen die je moet weten maar je zou ijgenlijk de boek moeten lezen.
het volgende staat hier in het boek ivm je droom.
het citeren van de heilige qor'aan.
in de qor'aan kijken en het reciteren duidt op ilm en hikmah (islamitische kennis en wijsheid).
in het algemeen symboliseert het reciteren van de qor'aan waarachtigheid in woord en daad.
nog een ding elkke soera uit de qor'aan heeft een andere uitleg dus als je nog juist weet welke soera je citeerde zeg het me dan een ik zoek wel op wat de uitleg hier van is
ik hoop dat dit je verder helpt .
groejes




Kun jij me misschien vertellen wat het betekent als je ayaat al koersie en soerat al iglaas reciteert in je droom??
Alvast bedankt

27-12-2006, 12:10
nou ik deed verleden week dawah in mijn droom , maar heb ook al nachtmerries gehad van dat ik alleen zat te vechten tegen de joden.

27-12-2006, 23:14

Citaat door erriri:
salam
ik heb een hele goede boek het noemd de uitleg van dromen.
waneer ik droom kijk ik hier meestal in een echt waar hetgeen ik droomde en de uitleg in de boek komen overeen .
je moet wel weten dat alleen de dromen van de laatste slaapfase werkelijk zijn dit betekent dat hetgeen je je nog herrinert bij het ontwaken de echte droom is en waar je eventueel een uitleg aan kan geven. er zijn nog een aantal dingen die je moet weten maar je zou ijgenlijk de boek moeten lezen.
het volgende staat hier in het boek ivm je droom.
het citeren van de heilige qor'aan.
in de qor'aan kijken en het reciteren duidt op ilm en hikmah (islamitische kennis en wijsheid).
in het algemeen symboliseert het reciteren van de qor'aan waarachtigheid in woord en daad.
nog een ding elkke soera uit de qor'aan heeft een andere uitleg dus als je nog juist weet welke soera je citeerde zeg het me dan een ik zoek wel op wat de uitleg hier van is
ik hoop dat dit je verder helpt .
groejes


salamo 3aleikom.

zou je ook voor mij kunnen kijken wat het betekend als je soerat rahmaan en soerat at toor reciteerd is je droom?

alvast bedankt.

wa3aleikom salaam.

28-12-2006, 07:50
Salaam alaikoem broeders en zusters,

Enige tijd geleden heb ik een gesprek gehad met iemand die hiervan op de hoogte was "dromen", hij wist mij te zeggen dat het niet aangeraden is om uw dromen op te zoeken in het boekje "uitleg van uw dromen" of iets dergelijks, alleen allah swt kan weten wat uw droom betekent, hoe kunnen wij weten of zelfs een geleerde, wat uw droom betekende? Ikzelf ben ervan overtuigd dat ik heus geen boek zal vastnemen om na te gaan wat men droom betekende, dit laat ik over aan Allah swt.

Gheir inchallah

28-12-2006, 13:37
kijk mijn eigen mening is wat ik droom en wat ik achteraf lees in de boek komen altijd uit maar zoals ik zeg het wanneer en hoe (de dromen ) dat is belangrijk vb ga je slapen met iets in je gedachten of heb je iets gezien ,gedaan dat speelt een rol dus neen niet alle dromen hebben een betekenis.
maar wordt je wakker en kan jeje droom nog zeer intensvoelen herinneren da heeft dit wel een betekenis.
zo verder wil ik hier niet over kwijt SALU

30-12-2006, 02:03
selaam alaikoum ik droom vaak dat ik soerats zeg en dat ik buiten bid en de adnan ik droomde een keer dat ik de adnan boven in de lucht hoorde en dat het alfadjr was en ik droom vaak dat ik ayet al koersi zeg ik droom echt de laatste tijd aleen over de islam echt macha allah alemaal

30-12-2006, 11:38
ik heb al heel erg lang geen dromen gehad.
geen 1 in de afgelopen 2 jaar
geef daar eens een verklaring voor

31-12-2006, 08:23



Citaat door awayger:
ik heb al heel erg lang geen dromen gehad.
geen 1 in de afgelopen 2 jaar
geef daar eens een verklaring voor

de enige verklaring die ik jouw kan geven is wat en rust
ik droom wel 3 dromen per nacht en allemaal vreselijk
ja sommige zijn ook heel mooie maar sommige mijn god
en ik hoef zekergeen uitleg dan blijf ik in zorgen en leven na die droom das ook niet goed vergeet ze wahaa kan ik tegen de andere zeggen
ik heb in me leven de meest opeenlopende dromen gehad over de islaam zeker heel wat maar we hebben er echt niks aan als we ze gaan opzoeken want sommige betekenen helemaal niks en wij denken van wel en zoeken het op al vindt je en antwoordt dan nog zijn ze niet helemaal het zelfde dus die droom klopt dan weer niet met wat er in het boek staat
en jongens ik kan jullie aanraden het boek niet te kopen voor je eigen bestwil want die heeft me leven beheerst
ik heb hem echt weg moeten doen en heb nu eindelijk rust alhamdoelilah

12-01-2007, 19:57
ik heb dat boek ook pas gekocht, hij is van de schrijver ibn sirin het schijnt een goede boek te zijn ik kocht hem omdat ik laatst een droom heb gehad nadat ik salat istigara heb gedaan en ik wou de betekenissen opzoeken van deze droom ik moet zeggen dat wat ik allemaal heb opgezocht een goede betekenis hadden maar lah wa3lem want alleen god weet het beter...

13-01-2007, 10:43
Mij werd juist verteld dat dat boek nergens op gebasseerd is allahoe 3lem