Bekijk volle/desktop versie : Mullah Akhtar Mohammad Osmani is niet meer.



23-12-2006, 11:44
Buitenlandse troepen doden hoge Taliban-leider

Mullah Akhtar Mohammad Osmani is niet meer.

Uitgegeven: 23 december 2006 11:19 7
Laatst gewijzigd: 23 december 2006 11:19
KANDAHAR - De internationale coalitiemacht heeft in het zuiden van Afghanistan een van de hoogste leiders van de opstandige Taliban gedood. Mullah Akhtar Mohammad Osmani kwam begin deze week om het leven door een luchtaanval in de provincie Helmand, maakte een woordvoerder van de door de Amerikanen geleide troepenmacht zaterdag bekend.
Osmani was leider van de militaire operaties van de rebellen in onder meer de gewelddadige zuidelijke provincies Uruzgan, Kandahar en Helmand.
Succes
De Afghaan gold volgens een verklaring als een "naaste bondgenoot" van Osama bin Laden, leider van het terreurnetwerk al-Qaeda. Ook onderhield hij nauwe banden met Gulbuddin Hekmatyar, een krijgsheer in het grensgebied met Pakistan. "Zijn dood is een belangrijk succes in de strijd tegen extremisten en hun terroristische netwerken", aldus de woordvoerder.
'Betrouwbare inlichtingen' brachten de troepenmacht op het spoor van de verblijfplaats van Osmani, niet ver van de grens met Pakistan. Een bombardement op zijn auto kostte hem op 19 december het leven. Ook twee andere, onbekende inzittenden werden tijdens de luchtaanval gedood.
Osmani speelde volgens de verklaring een centrale rol in het mogelijk maken van "terroristische operaties". Zo zou hij medeverantwoordelijk zijn voor aanslagen met bermbommen, zelfmoordaanslagen, ontvoeringen, "ontelbare wreedheden tegen onschuldige burgers" en rechtstreekse aanvallen op troepen van de coalitie, de NAVO-missie ISAF en Afghaanse militairen.

http://www.nu.nl/news/925579/23/Buitenlandse_troepen_doden_hoge_Taliban-leider.html

23-12-2006, 11:46


Mooi opgeruimd staat netjes.

23-12-2006, 11:49
Nog nooit van gehoord. Maar dat is wel vaker dat ze een kleine leider neerzetten als een grote als ze hem doden. Anders kunnen ze zelf waarschijnlijk al geen vertrouwen meer in deze oorlog vinden.

DE LEUGEN REGEERT

23-12-2006, 11:55

Citaat door Masil:
mooi he!

Zijn er moslims die van jou mogen leven?
Daar zijn er niet echt veel van nee eerlijk gezegd.

23-12-2006, 11:56



Citaat door BlackBethlehem:
Daar zijn er niet echt veel van nee eerlijk gezegd.


Wat maakt jou dan beter als een Bin Laden die wilt dat niet-moslims kapot vallen?
Toch helemaal niets

23-12-2006, 12:01

Citaat door Titan:
Wat maakt jou dan beter als een Bin Laden die wilt dat niet-moslims kapot vallen?
Toch helemaal niets

nou dat ik niet met vliegtuigen gebouwen invlieg misschien? Verder kan het mij helemaal niks schelen dat moslims elkaar vermoorden. Moeten ze vooral doen. Ze willen elkaar zo graag de hersens inslaan? Nou ga vooral je gang zou ik zeggen. Ik lig er niet wakker van namelijk.

23-12-2006, 12:03

Citaat door Masil:
heb je plannen om 1 miljard moslims te doden?
Nee hoor. dat hoef ik niet te doen. Moslims doen dat namelijk zelf prima en taboeloos zonder enige gegeneerdheid.

23-12-2006, 12:04

Citaat door BlackBethlehem:
nou dat ik niet met vliegtuigen gebouwen invlieg misschien? Verder kan het mij helemaal niks schelen dat moslims elkaar vermoorden. Moeten ze vooral doen. Ze willen elkaar zo graag de hersens inslaan? Nou ga vooral je gang zou ik zeggen. Ik lig er niet wakker van namelijk.


Je komt hier wel ruzie zoeken. Maar ben maar niet ban moslims nemen NL wel over op democratisch wijze. Veel kinderen krijgen en dan gaan stemmen.

23-12-2006, 12:07

Citaat door Titan:
Je komt hier wel ruzie zoeken. Maar ben maar niet ban moslims nemen NL wel over op democratisch wijze. Veel kinderen krijgen en dan gaan stemmen.

Goeie maar dat gaat lekker niet lukken. Jullie hebben veel te veel weerzin en walging ogewekt bij mensen hier in europa. Neem vooral veel kinderen zodat die ook in armoede kunnen vertoefen in westerse getto's. Mooi he islam?

23-12-2006, 12:49

Citaat door BlackBethlehem:
Goeie maar dat gaat lekker niet lukken. Jullie hebben veel te veel weerzin en walging ogewekt bij mensen hier in europa. Neem vooral veel kinderen zodat die ook in armoede kunnen vertoefen in westerse getto's. Mooi he islam?


Haha je weet dat het wel gaat en bent er bang voor. Steeds meer moslims halen hoge diplomas krijgen hogere banen.

De eerste Islamitische politieke partijen zijn al opgericht