Bekijk volle/desktop versie : General Motors gaat bedrijven beginnen in Tanger!



Pagina's : [1] 2

22-12-2006, 23:24
Samenvatting:

[B]Amerikaanse General Motors wil bedrijven openen in Marokko bij Tanger, om auto's zo op de Europese markt te komen.
Ook Japan zal waarschijnlijk komen investeren in Tanger.
[/B]









General Motors wil de plaatselijke leveranciers verleiden

· De Amerikaanse reus heeft dorganisatoren gisteren in Tanger ontmoet

· Het doel: zijn marktaandelen in het land verhogen

Some days of the visit of an important delegation of industrial Japanese to Morocco, this is at the turn of the Americans of General Motors (GM) to meet the installed équipementiers in the frank zone of Tanger (TFZ). The event was organized yesterday by the Moroccan association for the commerce of the industry automobile (Amica) and by the commerce Room of Saragosse, in Spain. The goal of this "convention" is to contact the installed équipementiers to Morocco, to Tanger in particular. For GM, the diversification of the suppliers is a strategic decision. "The aggressiveness of our competitors, Toyota in particular, we oblige to change our purchase manners", explains Eric Alstrom, vice president and person in charge of the purchases with GM Europe. And to add that of such events "we allow opening us on our suppliers and to offer more visibility". For Alstrom, GM was leader during the 75 last years, and it is a matter to remain it. For the gigantic automobile, it is a matter to review the structure of their purchases of equipments in the leaders towards the countries "low cost" (down with cost), and Morocco figures in good position. At the time of this visit, it is a question of to list the potential équipementiers regarding to work with the mounting factory of the group to Saragosse. This last factory of the cars of the brand Opel since 1982. Currently, less than 20% equipments of General Motors are coming from countries down with cost. Now the objective for the branch Europe is to attain the 55%. For the assembly centers in the Europe south, Morocco represents a serious alternate one. It is at less than 48 hours of road of the principal Spanish factories and to less than 72 hours of the one of France. And this is in this space of prédilection that the Moroccan and American visions cross themselves. To the Europe south concentrate close to 28 assembly factories (Spain, France and Portugal) and that are located to less than 72 hours of the Morocco by earthly way. "Has the horizon 2015, these factories will represent a sales in purchases of equipments of more one than 54 billion Euros", indicates Ouatiqua El Khalfi, ministry of the industry. And Morocco could choose for about 14 billion Euros of various supplies of this volume, according to the studies of the ministry. The proximity with Europe, just like the major logistical advantage that constitutes the harbor complex Tanger Med played in favor of the region of Tanger. This is in fact this last one that was chosen to welcome the first delivery of the Med Zones, frank zones specialized in the cross-border subcontracting

(cf. http://Www.leconomiste.com). The first Med Zone will be dedicated to the automobile and will be baptized Automotive City.


http://www.leconomiste.com/article.html?a=74223

22-12-2006, 23:27


Hebben de Marokkanen in Marokko werk, en in Nederland blijven ze in hun neus peuteren.
Misschien een suggestie vooor diegenen die steeds lopen mopperen hoe slecht het in Nederland is.
Hop jongens...aan het werk in het land van zon en couscous.

22-12-2006, 23:28

Citaat door Musti_lover_69:
mijn vader werkt bij GM IN BELGIE



Dan kan je straks verhuizen naar Marokko.

22-12-2006, 23:41
goed nieuws

23-12-2006, 00:06



Citaat door Musti_lover_69:
mijn vader werkt bij GM IN BELGIE



waar???? doet ie onderhoud???? mss heeft ie bij mijn wagen een controle uitgevoerd

wa salaam,.....

23-12-2006, 00:21

Citaat door krabbel33:
Marokko wordt overgenomen door de Amerikanen


23-12-2006, 00:25
motors van fiat unos

23-12-2006, 00:35
GM en vooral Ford Motor Company doen het ongelooflijk slecht in de VS en moeten het steeds vaker afleggen tegen Japanse autofabrikanten zoals; Nissan, Toyota, Honda. Wat doe je als de verkoopcijfers teruglopen en men te maken krijgt met een concurrentiestrijd van jewelste ? Juist, je gaat vooral bezuinigen op loonkosten en dat kan je o.a. doen door delen van het productieproces over te brengen naar lage lonen landen, in dit geval naar Marokko.


Zo oud als de weg naar Kralingen. Weet iemand waar dat ligt ?

23-12-2006, 00:48
[QUOTE=Hazouz_55;27817344]GM en vooral Ford Motor Company doen het ongelooflijk slecht in de VS en moeten het steeds vaker afleggen tegen Japanse autofabrikanten zoals; Nissan, Toyota, Honda. Wat doe je als de verkoopcijfers teruglopen en men te maken krijgt met een concurrentiestrijd van jewelste ? Juist, je gaat vooral bezuinigen op loonkosten en dat kan je o.a. doen door delen van het productieproces over te brengen naar lage lonen landen, in dit geval naar Marokko.


Zo oud als de weg naar Kralingen. Weet iemand waar dat ligt ?[/QUOTE]

In Rotterdam-Oost. De 's Gravenweg. Dure buurt heden ten dage.

23-12-2006, 00:53

Citaat door Focus1:
[QUOTE=Hazouz_55;27817344]GM en vooral Ford Motor Company doen het ongelooflijk slecht in de VS en moeten het steeds vaker afleggen tegen Japanse autofabrikanten zoals; Nissan, Toyota, Honda. Wat doe je als de verkoopcijfers teruglopen en men te maken krijgt met een concurrentiestrijd van jewelste ? Juist, je gaat vooral bezuinigen op loonkosten en dat kan je o.a. doen door delen van het productieproces over te brengen naar lage lonen landen, in dit geval naar Marokko.


Zo oud als de weg naar Kralingen. Weet iemand waar dat ligt ?[/QUOTE]

In Rotterdam-Oost. De 's-Gravenweg. Dure buurt heden ten dage.


Was meer als grap bedoeld.

23-12-2006, 00:55

Citaat door Hazouz_55:
[QUOTE=Focus1;27817804]

Was meer als grap bedoeld.


OK. Maar ja, als iemand om hulp vraagt sta ik gelijk klaar.

23-12-2006, 01:28

Citaat door RAFIKovic:
Je hebt dure deel en de allochtoonse deel.. ..

Lusthofstraat --> pure allochtoonse deel! Daarom daar ook veel polities ..

En dan wat verder: de VILLA's!! Loop je daar als allochtoon, dan wordt je verkeerd aangekeken.. Dat weet ik! .


Ik had het over de (nieuwbouw aan de) 's Gravenweg, niet over Kralingen, dat is altijd gemengd geweest. (arm/rijk/middenklasse)

23-12-2006, 01:43



Citaat door Hazouz_55:
GM en vooral Ford Motor Company doen het ongelooflijk slecht in de VS en moeten het steeds vaker afleggen tegen Japanse autofabrikanten zoals; Nissan, Toyota, Honda. Wat doe je als de verkoopcijfers teruglopen en men te maken krijgt met een concurrentiestrijd van jewelste ? Juist, je gaat vooral bezuinigen op loonkosten en dat kan je o.a. doen door delen van het productieproces over te brengen naar lage lonen landen, in dit geval naar Marokko.


Zo oud als de weg naar Kralingen. Weet iemand waar dat ligt ?


Dat is zo, maar het verschaft wel werkgelegenheid voor de Marokkanen. En dat kunnen ze goed gebruiken.

23-12-2006, 12:57

Citaat door Focus1:
Dat is zo, maar het verschaft wel werkgelegenheid voor de Marokkanen. En dat kunnen ze goed gebruiken.



Niet te vroeg jucihen, ik geloof het pas echt als de contracten zijn getekend. Het kunnen ook weer mooie praatjes zijn van Amerika om Marokko zoet te houden...


23-12-2006, 13:09

Citaat door rijmaran:
Hebben de Marokkanen in Marokko werk, en in Nederland blijven ze in hun neus peuteren.
Misschien een suggestie vooor diegenen die steeds lopen mopperen hoe slecht het in Nederland is.
Hop jongens...aan het werk in het land van zon en couscous.


als het zover komt ben je van harte welkom rijman..

Pagina's : [1] 2