Bekijk volle/desktop versie : Studie Dringend: Voor welke studie kan ik me nog inschrijven.



Pagina's : [1] 2 3

22-12-2006, 21:47
Assalaamoe 3alaikoem,

Wie kan mij helpen, ik zit echt nu in een moeilijke periode.. ik zie net dat ik mijn tentamens net niet heb gehaald (op een na).. ik had 0.1 tot 0.4 punten nodig om ze allemaal te halen. Echt triest en balen.

Nu wil ik geen negatief studie-advies krijgen en wil graag een andere opleiding doen (of me daar voor inschrijven, dat ik ze3ma schoolgaand ben), wie weet waar ik me nog kan inschrijven?
Ik ga volgend jaar dan opnieuw beginnen met de studie en dan wel met een betere motivatie, dit jaar ging er echt veel mis.
Ik zou me graag voor een economische studie willen inschrijven of iets in de maatschappelijke richting, maakt niet uit als ik maar ingeschreven sta... en ondertussen gewoon een half jaar werken, HBO of Universtiteit maakt niet uit.

Wie kent er dus nog een studie waar je je voor kan inschrijven voor februari? Het is echt dringend en ik zal je zeer dankbaar zijn.

Wassalaamoe 3alaikoem

23-12-2006, 04:36


zelfde verhaal als Ik ( deed HBO rechten op HVU )

http://www.hva.nl/februaristart/eo.htm

De opleidingen die meedoen met de Februaristart:
Voltijd (locatie Fraijlemaborg)
Accountancy ---> Deze ga ik DOEN
Bedrijfseconomie
Bedrijfskundige Informatica
Business Intelligence Management (Engelstalig)
Commerciële Economie
Communicatie
Financial Services Management
Internationaal Management
International Business and Languages
International Financial Management (Engelstalig)
Logistiek en Economie
Management, Economie en Recht
Sportmarketing en Management

23-12-2006, 15:00

Citaat door knaleiland:
zelfde verhaal als Ik ( deed HBO rechten op HVU )

http://www.hva.nl/februaristart/eo.htm

De opleidingen die meedoen met de Februaristart:
Voltijd (locatie Fraijlemaborg)
Accountancy ---> Deze ga ik DOEN
Bedrijfseconomie
Bedrijfskundige Informatica
Business Intelligence Management (Engelstalig)
Commerciële Economie
Communicatie
Financial Services Management
Internationaal Management
International Business and Languages
International Financial Management (Engelstalig)
Logistiek en Economie
Management, Economie en Recht
Sportmarketing en Management



Dan ga ik dat ook doen.. alleen op de HES (HRO) als dat daar ook kan.

23-12-2006, 22:30
Iemand nog informatie over HRO instroom ?

24-12-2006, 12:48


Oeeeh mag ik ook...

24-12-2006, 14:17

Citaat door Aitouzine:
Oeeeh mag ik ook...



Mar7babiek.. heb ik tenminste gezelschap.. hoe ish ut met jouw stoedie?

24-12-2006, 14:22

Citaat door maroc_reddy:
Mar7babiek.. heb ik tenminste gezelschap.. hoe ish ut met jouw stoedie?




Niet zo goed als ik had verwacht..

Stoppen en volgend jaar opnieuw beginnen komt steeds dichterbij.

24-12-2006, 14:26

Citaat door Aitouzine:
Niet zo goed als ik had verwacht..

Stoppen en volgend jaar opnieuw beginnen komt steeds dichterbij.



Slaapkop.. (mie toe)


Als je het van plan bent.. stop dan voor 1 febuari. En ga Accountancy doen hint hint.

24-12-2006, 14:28

Citaat door maroc_reddy:
Slaapkop.. (mie toe)


Als je het van plan bent.. stop dan voor 1 febuari. En ga Accountancy doen hint hint.




Waarom ? Kan ik net zo goed gewoon half jaartje werken

24-12-2006, 14:32

Citaat door Aitouzine:
Waarom ? Kan ik net zo goed gewoon half jaartje werken




Jij begrijpt oook niks hè


Als je je ergens inschrijft hoeft dat niet te betekenen dat je daar ook werkelijk studeert.. het is gewoon 3ir ingeschreven staan.. snappie die OV biehouden.

Hoeveel Marokkanen staan ingeschreven op de Uni.. maar nooit zie ik ze daar? Wow.. hoe zou dat toch komen.

24-12-2006, 14:47

Citaat door maroc_reddy:
Jij begrijpt oook niks hè


Als je je ergens inschrijft hoeft dat niet te betekenen dat je daar ook werkelijk studeert.. het is gewoon 3ir ingeschreven staan.. snappie die OV biehouden.

Hoeveel Marokkanen staan ingeschreven op de Uni.. maar nooit zie ik ze daar? Wow.. hoe zou dat toch komen.



1 week voordat ik stop geef ik de OV als gestolen op..

24-12-2006, 14:51

Citaat door Aitouzine:
1 week voordat ik stop geef ik de OV als gestolen op..



Is ook een optie.. alleen dan heb je geen stufi

Trouwens wat doen ze dan als je het als gestolen opgeeft.. volgens mij moet je die hele procedure afgaan, van aangifte politie enso.. maar vertel.

24-12-2006, 14:56



Citaat door maroc_reddy:
Is ook een optie.. alleen dan heb je geen stufi

Trouwens wat doen ze dan als je het als gestolen opgeeft.. volgens mij moet je die hele procedure afgaan, van aangifte politie enso.. maar vertel.



Formuliertje halen bij IB Groep, invullen, inleveren bij de politie. Dat formuliertje gooien ze dan ergens neer en kijken er nooit meer naar.

Bedenk je wel dat je een prestatie studiefinanciering hebt he.

Volgens mij wordt dan je laatste jaar op uni niet vergoed. Vraag na voor zekerheid en laat het me dan weten

24-12-2006, 15:07

Citaat door Aitouzine:
Formuliertje halen bij IB Groep, invullen, inleveren bij de politie. Dat formuliertje gooien ze dan ergens neer en kijken er nooit meer naar.

Bedenk je wel dat je een prestatie studiefinanciering hebt he.

Volgens mij wordt dan je laatste jaar op uni niet vergoed. Vraag na voor zekerheid en laat het me dan weten



Owké.. jij hebt verstand van zaken.

Juist, maar dat vraag ik me dus ook af.. hoe lang heb ik recht op mijn stuf.. ik zal dat wel vragen aan een studiebeleider als ik op afspraak ga.

Maar ff dat formuliertje heb je ook op internet zeker?


ps: Hoe moet ik me vader vertellen dat ik ga stoppen met mn studie?

24-12-2006, 15:35
k voel me wel aangesproken tot deze topic

nou mensen het zit nl zo ik zie het totaal niet zitten ik overwoog elke keer me uit te schrijven, me ov als gestolen op te geven en dan weer na de zomervakantie te beginnen met een nieuwe opleiding, maar wordt steeds tegengesproken door omgeving...k zie het nu egt niet zitten ik weet zkr dat ik me tentament niet zo ga halen en ik heb er geen motivatie voor, ik volg nauwelijks lessen slaap nog liever uit en maak het huis schoon, ik heb dus veel stof gemist waardoor ik van de hoofdvakken geen bal snap

ik lees dat jullie op hvu/hrs zittten nou wees blij jullie werken met periodieke tentamenweken waardoor jullie weten waar jullie aan toe zijn..bij ons werken ze met halfjaarlijkse tentamenweken en dan sluit je gewoon zoals op elke schoool een blok (in totaal 4) steeds af..en pas in febr tentamenweek van blok 1 en 2

k zat dus te denken aan de ibgroep en tja als ik niks terug wil dokken moet ik voor febr me hebben uitgeschreven maar nu weet ik helemaal nog niet waar k aan toe ben misschien vallen de tentamens wel mee..misschien wel tegen

maar wat bedoelen jullie precies met gewoon ergens inschrijven? hoef je dan niet naar school de rest van het jaar? dus zeg maar expres je schooljaar verkloten en dan in sept voor een nieuwe opl inschrijven en dan met alle motivatie er voorgaan?


alvast bedankt

Pagina's : [1] 2 3