Bekijk volle/desktop versie : Salaam,,mag een vrouw werken volgens islam??



22-12-2006, 20:02
Salaam w alaikom,

mag een vrouw werken volgens islam?
Ik wil graag een bewijs erbij zodat ik het aan mijn vriendin kan laten zien!! je krijgt groent puntje!!



ma3a salama.

22-12-2006, 20:22



Citaat door Inssaf15:
Salaam w alaikom,

mag een vrouw werken volgens islam?
Ik wil graag een bewijs erbij zodat ik het aan mijn vriendin kan laten zien!! je krijgt groent puntje!!



ma3a salama.

volgens de islaam mag een vrouw werken..het ligt wel aan wat voor werk...

22-12-2006, 20:27
het mag volgens mij alleen werken als het nodig is dus bijvoorbeeld met economische zaken

IK WEET NIET ZEKER !!!

22-12-2006, 21:10
een vrouw mag werken, mits het dus halaal werk is, dus niet achter de kassa in de dirk of appie heijn, een vrouw moet natuurlijk in haar behoeften voorzien, maar is het z dat je getrouwd bent, dan zou je dit met je man moeten bespreken

22-12-2006, 23:11


Okey dank jullie wel..hebben jullie misgien ook bewijs?

23-12-2006, 02:24
Salaam Walaikoem,


Gij (Moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders. (Soera 3:110)


Mag een vrouw werken volgens de Islam?



Vraag: Mijn vraag luidt: mag een vrouw werken als ze getrouwd is en ook als ze niet getrouwd is en nog bij haar ouders woont.

Antwoord: In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Zoals voor het gebed bepaalde eisen en voorwaarden zijn, (zo is de kleine wassing - wodo' - een voorwaarde om het gebed te accepteren), zo zijn er ook voorwaarden aan het werk van een vrouw. Een vrouw mag werken mits zij voldoet aan een paar voorwaarden:
Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft.
Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij.
Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc
Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen.
Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen.
Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht. En Allah weet het het beste.

Walaikoem salaam,

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

23-12-2006, 11:38
De vrouw van de profeet (vzmh) werkte buitenshuis!!!!!

23-12-2006, 11:42
spreekt eerst en vooral niet uit onwetendheid en dan heb ik het op dessertrose!

het heeft te maken met de werktoestanden is het een werk gemixt mannen vrouwen is het een werk waar ze geen hoofddoek mag dragen! is haar werk de oorzaak dat een goeie opvoeding aan haar kinderen belemmert waardoor ze atijd in de kinderopvang zitten etc! en het is natuurlijk het meest aangeraden dat de man werkt en zijn gezin onderhoudt!! en boven ieder wetende is er de alleswetende! allah weet het beste

23-12-2006, 22:53
salaam ou alaikoum waramatoelah wabarakatoe

het beste is dat vrouwen thuis blijven dan is veilig of wel gaan ze bij vrouwenfabriek bijvoorbeeld naaien kleren maken en vrouwen dokter voor bevallen , of vrouwen advocaat, of en zo

ALLAHuelem

wa alaikoum salaam waramatoelah wabarakatoe